אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
Five מציגה: חבילה קבועה ומתגלגלת, וכרטיסי פריפייד ללא עמלה צילום: אוראל כהן

Five מציגה: חבילה קבועה ומתגלגלת, וכרטיסי פריפייד ללא עמלה

המפעיל הוירטואלי, הצפוי לעלות לאוויר בשלהי ינואר, יפעל על רשתות פלאפון ופרטנר, ויציע גם מחירים זולים במיוחד לתיירים

25.12.2011, 08:49 | גילעד נס

חברת הסלולר Five (לשעבר "סלראן") חשפה אמש (שבת) פרטים נוספים אודות מוצריה. מנכ"ל החברה, יחיאל בן שושן, אמר כי החברה, הצפויה להשיק את שירותיה בסוף חודש ינואר, תציע תוכנית תעריפים אחת בלבד ללקוחות פוסט-פייד, ותמורת 55 שקל לחודש יקבל הלקוח 100 דקות שיחה, 100 הודעות SMS וחבילת גלישה סלולרית בהיקף של 100 מגהבייט. לקוחות שיחרגו ממכסת הדקות, הודעות והגלישה הראשונית הכלולה בחבילה ישלמו על החריגה 18 אגורות לדקת שיחה, 12 אגורות להודעת SMS ו-6 אגורות למגהבייט גלישה. מאידך, לקוחות שלא ינצלו את כל קצבת הדקות, הודעות וגלישה בחודש, יהנו מכך שהיתרה תועבר לחודש הבא, ותצטרף לקצבה החדשה של דקות, הודעות וגלישה (כאמור, 100 מכל סוג).

החברה תפנה גם ללקוחות פרי-פייד, ולדברי בן שושן תציע מגוון גדול של כרטיסים בסכומים שחלקם נמוכים יותר מאלו המוצעים בידי חברות הסלולר הגדולות, וניצול הקצבות הנרכשות לא יהיה מוגבל בזמן קצר כנהוג בחלק מכרטיסי הפרי-פייד שהחלו החברות הגדולות למכור בשנתיים האחרונות. מחירי שירותי התקשורת לפרי-פייד יהיו יקרים יותר מהמחירים המוצעים לפוסט-פייד, והם טרם גובשו סופית אך צפויים לעמוד על בין 35 ל-45 אגורות לדקת שיחה, בין 30 ל- 36 אגורות להודעת SMS, ועל 20 אגורות למגהבייט גלישה.

לשם השוואה, רמי לוי, שהשיק את המפעיל הוירטואלי שלו בתחילת החודש, גובה 20 אגורות לדקת שיחה, 15 אגורות להודעת SMS ו-15 אגורות למגהבייט גלישה. עם זאת, הוא גובה 15 שקל כדמי שימוש חודשיים מעבר לתשלום עבור הצריכה בפועל, ובכך מעלה את המחיר הממוצע לשירותי התקשורת עצמם. ב-FIVE, מאידך, מחייבים את הלקוח להוצאה מינימלית חודשית בסך 55 שקל, אולם מאפשרים כאמור לגלגל את יתרת קצבת הדקות, הודעות והגלישה גם לחודש הבא, כך שכדאיות החיבור לשני המפעילים תלויה בסגנון השימוש של הלקוח. מחירי השירותים ללקוחות הפריפייד מעניקים יתרון מזערי ל-Five, כאשר רמי לוי גובה 39 אגורות לדקת שיחה ו-29 אגורות להודעת SMS.

בשונה מהחברות הגדולות, Five לא תגבה מלקוחות הפרי-פייד עמלת הפצה, כך שמחיר הכרטיס יהיה שווה לסך ההוצאה של הלקוח בפועל. בקרב החברות הגדולות נהוגה גביית עמלת הפצה, כך שכרטיס הנמכר ללקוח במחיר של 130 שקל, למשל, מכיל קצבה בסך 123 שקל בלבד לניצול של הלקוח.

ניתוב בין פלאפון לפרטנר לטובת הלקוח והחברה

Five צפויה להציע מחירי נדידה זולים במיוחד לטסים לחו"ל, ולדברי בן שושן המחיר במדינות אירופה צפוי להיות כשקל לדקה, ובארה"ב כחצי שקל (המחירים מתייחסים לדקת שיחה נכנסת ויוצאת). בשבועות הקרובים תקיים החברה ניסוי, בו ישתתפו כ-200 תלמידים בשדרות, שיקבלו מכשירי מודו וחבילת תקשורת מלאה בחינם למשך שנה. בנוסף ישתתפו בניסוי לקוחות שנרשמו באתר החברה, שמספרם עומד כעת על כמה מאות. הקידומת שנקבעה לחברה היא 055-44.

החברה חתמה על הסכמי אירוח עם שתי חברות סלולר גדולות - פלאפון ופרטנר. הסכמים אלו מאפשרים לחברה לתמוך בלקוחות שיעשו שימוש בטלפונים מדור שני ושלישי, בעוד המפעיל הסלולרי של רמי לוי, המתארח ברשת פלאפון, תומך במכשירי דור שלישי בלבד. בנוסף, ההסכם הכפול מאפשר ל-Five לנתב את הלקוח לאחת משתי הרשתות לפי הצורך – כאשר באיזור מסויים קיים כיסוי סלולרי טוב יותר של חברה אחת, יתחבר הטלפון שבידי הלקוח לאותו מפעיל, ובאיזור אחר הוא עשוי להתחבר למפעיל השני. עבור Five, הניתוב יבוצע לעיתים גם על מנת לנצל טוב יותר את ההסכמים שחתמה מול החברות הגדולות, כאשר לקוחות שיבצעו כמות גדולה של גלישה סלולרית ינותבו לאנטנות של פלאפון, ואילו לקוחות המתאפיינים בדקות שיחה בכמות גדולה ינותבו לשימוש ברשת פרטנר. בן שושן התייחס לנושא הגבלת מהירות הגלישה ברשתות המארחות - שעלה לכותרות לאחר שלקוחות רמי לוי גילו כי ההסכם בינו לבין פלאפון מגביל את מהירות הגלישה שלהם – ואמר כי Five סיכמה עם פלאפון על מהירות גלישה מירבית של 2.8 מגהביט לשניה עבור לקוחותיה, ואילו מהירות הגלישה בפרטנר אינה מוגבלת.

עד כה חתמה החברה על הסכמי הפצה של שירותיה עם 20 מפיצים, שימכרו את מוצריה בכ-130 חנויות ברחבי הארץ. נכון לעכשיו, החברה אינה מתכוונת למכור מכשירים סלולריים, מלבד מלאי של מכשירי מודו-T, שימכרו ב-588 שקל אך יעניקו את חבילת הבסיס (100 דקות שיחה, הודעות וגלישה) חינם למשך שנה.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

6 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

6.
אירוני בכמה דברים
1. פלאפון הגבילה את המהירות גלישה ב 2.8 מגה לעומת שבאורנג' היא ללא הגבלה? אבל באורנג' האינטרנט לא עולה על 1.5 מגה (דרך אגב, לי בפלאפון יש 7.4 מגה, זה מטורף) 2. אתה קונה מכשיר ומקבל מתנה חבילה? חחח בדרך כלל קונים חבילה ומקבלים מכשיר. זה מצחיק אותי :P 3. איפה נרשמים? אני רוצה לקנות כזה מכשיר עם החבילה (האמת שהמכשיר עצמו קנה אותי, כבר הרבה זמן אני רוצה איזה מודו קטן, אז פה אני מקבל גם חבילה >< מה נעשה אי אפשר ללכת עם האייפון לכל מקום.. לים למשל זה ממש לא מתאים אבל המודו יהיה מעולה)
אלירן  |  25.12.11
3.
ל - 2 - איכפתיות ? שירות ? בחברות הסלולר ?
ועוד בחברות הסלולר הוותיקות ? ניסית פעם לברר למה החליטו להעלות לך תעריפים באופן חד צדדי ? ניסית פעם לגרום להם להבין שחתמת על הסכם לפי מחיר מסויים, ולא ייתכן שיעלו לך את המחיר ? ניסית פעם לקבל זיכוי ש__מגיע__ לך מהם ? ובכלל קרה פעם שהתקשרת למוקדי שירות הלקוחות, וקיבלת מענה בלי להמתין 15-45 דקות ?
25.12.11
2.
לא רק מחיר זול!!!
בזמן שהם רבים על כל לקוח ויוצאים במבצעים חסרי תקדים הם שוכחים את אחד הגורמים החשובים שגורמים לי לפחות להישאר נאמן לחברת תקשורת וזה השירות!!! תנסו עכשיו להשיג את המוקדים השונים אם יש לכם בעיה... המוקד שהכי קל להגיע אליו בגל החברות זה המוקד שקשור בשדרוגים או הצטרפות לחבילה... אבל אם נתקלתם בבעיה... לכו חפשו אותם! לא רוצה זול רוצה אכפתיות, רוצה שירות! אני מרגיש כמו ההוא מהבנק שמרגיש בדד! איפה דביר בנדק שצריך אותו?
דור , י-ם  |  25.12.11
לכל התגובות