אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ארגנטינה: ריבר מכרה יותר כרטיסים; בוקה משכה יותר רייטינג

ארגנטינה: ריבר מכרה יותר כרטיסים; בוקה משכה יותר רייטינג

מסתבר שבחצי השנה השנייה של 2011 נמכרו למשחקיה של ריבר פלייט יותר כרטיסים מאשר למשחקים של כל קבוצה אחרת. וזאת למרות ירידה לליגה השנייה

26.12.2011, 18:21 | רונן וודלינגר

כדי להדגיש את הפופולאריות שממנה נהנית קבוצתם, אוהבים בבוקה ג'וניורס לציין כי מקרב כלל הארגנטינים אוהדים את המועדון לפחות "מחצית ועוד אחד" (la mitad mas uno). אלא שנתונים שפרסמה לאחרונה התאחדות הכדורגל הארגנטינית (AFA) עשויים לערער במקצת את התפיסה הזו.

מסתבר שבחצי השנה השנייה של 2011 נמכרו למשחקיה של ריבר פלייט יותר כרטיסים מאשר למשחקים של כל קבוצה אחרת, וזאת למרות שהמיליונרים בילו את חצי השנה האחרונה - לראשונה בתולדותיהם - בליגה השנייה. חשוב להדגיש שלא מדובר במכירת מנויים, אלא במה שמכונה "כרטיסים כלליים" (entradas generals). אלה כרטיסים שנמכרים בקופות האצטדיון לפני המשחק ואין להם מקום מסומן. כך או כך, ב-18 המשחקים שקיימה ריבר במחצית השנה האחרונה נמכרו 185,977 כרטיסים כאלה, כלומר ממוצע של יותר מ-10,000 למשחק. שנייה אחריה, בפער עצום, היא האלופה הטרייה בוקה ג'וניורס עם 128,526 כרטיסים בלבד, ממוצע של פחות מ-7,000 למשחק (19 משחקים).

אין מדובר בפעם הראשונה שבה ריבר עוקפת את בוקה במכירת כרטיסים מסוג זה. למעשה, היא עשתה את זה בשמונה מתוך עשרת הטורנירים האחרונים. בבוקה טוענים, ובצדק, שבגלל שיש להם יותר חברי מועדון מנויים (100 אלף לעומת 90 אלף של ריבר), אזי נותרים להם פחות מקומות למכור במגרש. ואכן, המשחקים של בוקה הם כמעט תמיד סולד אאוט מראש. מה גם שה"בונבונרה" של בוקה קטנה יותר מה"מונומנטל" של ריבר – 49 אלף מקומות לעומת יותר מ-70 אלף. מצד שני, יש לקחת בחשבון כי בשישה מבין 18 המשחקים ששיחקה העונה ריבר נאסר עליה למכור כרטיסים "כלליים" והכניסה לאצטדיון שלה הוגבלה ל-41 אלף אוהדים בלבד, בשל התפרעויות בסיום השנה שעברה ושיפוצים שנערכו באיצטדיון.

המעניין הוא שאת ההישג הזה השיגה ריבר, לא למרות הירידה לליגה השנייה, אלא במידה רבה בגללה. מסתבר שהנוכחות ההיסטורית של הקבוצה מנונייז בליגת המשנה משכה לכל משחקי החוץ שלה קהל עצום שלא רגיל לראות את מועדון הפאר. האטרקטיביות של משחקי החוץ שלה הייתה כזו שקבוצות רבות העבירו את משחקי הבית מולה לאצטדיונים גדולים יותר מהרגיל כדי לנצל את פוטנציאל הצופים.

אחרי שתי הגדולות מבואנוס איירס, נמצאות ברשימת מכירת הכרטיסים שתי קבוצות מהעיר קורדובה: בלגארנו, הקבוצה שעלתה על חשבון ריבר לליגה הראשונה ומכרה 110 אלף כרטיסים כלליים; ואינסטיטוטו (106 אלף). מייד אחריהם שלוש החברות הנוספות במועדון חמש הגדולות של הכדורגל הארגנטיני: אינדפנדיאנטה (92 אלף), ראסינג קלוב (84 אלף) וסן לורנסו (83 אלף).

בבוקה יכלו השבוע להתנחם בניצחון על ריבר בתחום הרייטינג. המשחקים של הז'נסיס נהנו השנה משיעור צפייה ממוצע של 14.6%, עם שיא של 20% שנרשם במשחק האליפות במחזור ה-17. את המשחקים של ריבר לעומת זאת ראו בממוצע 12.6% מהצופים, עם שיא של 18%.

כעת מצפים בשני המועדונים לשני מפגשי הסופר-קלאסיקו שמתוכננים לחודש ינואר. המשחקים מושכים עניין מיוחד כיוון שהעונה, לראשונה בהיסטוריה, הקבוצות לא נפגשו במסגרת הליגה ומדובר במשחקי ידידות בלבד, ככל שמשמחקים בין ריבר לבוקה יכולים להיחשב ל"ידידות".

תגיות