אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
לידיעת החברה לישראל: סין מפסיקה לסייע למשקיעים זרים בתחום הרכב

לידיעת החברה לישראל: סין מפסיקה לסייע למשקיעים זרים בתחום הרכב

הסיבה: הרצון לעודד את תעשיית הרכב המקומית לקראת המיתון הצפוי בכלכלת העולם; החברה לישראל חנכה לאחרונה בסין את מותג הרכב קורוס

31.12.2011, 13:05 | סוכנויות הידיעות
סין הודיעה בסוף השבוע כי תפסיק את התמיכה במשקיעים זרים בייצור רכב, זאת כדי לעודד את התעשייה המקומית כחלק משוק הרכב העולמי.

חלק מחברות הרכב הגדולות בעולם, כולל ג'נרל מוטורס, הונדה ופוקלסווגן, פועלות בסין. הצעד, שהודיעו עליו נציבות הרפורמה והפיתוח הלאומית ומשרד המסחר, נעשה בעוד מכירות הרכב מדשדשות ובייג'ינג מנסה לחזק את הכלכלה המקומית לקראת המיתון הצפוי.

המכשולים החדשים שיעמדו בפני יצרני הרכב, שייכנסו לתוקף ב-30 בינואר, נקבעו "בגלל הצורך בפיתוח בריא של ייצור הרכב המקומי", הודיעו הנציבות ומשרד האוצר. פרטי הפסקת התמיכה לא סופקו בדיווח שמסרה סוכנות הידיעות "שינחואה" ובאתרי הנציבות ומשרד המסחר.

המכירות בשוק הרכב הגדול בעולם עלו ביותר מ-32% בשנה החולפת לשיא של 18.06 מיליון מכירות, אולם מאז התעשייה איבדה תנופה, לאחר שבייג'ינג ביטלה בהדרגה תמריצי מכירות, כגון הקלות מס למכוניות עם מנוע קטן. מכירות הרכב באסיה ירדו ב-2.4% בנובמבר בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד לכ-1.66 מיליון כלי רכב, הירידה החודשית השנייה ברציפות.

אף שסך מכירות הרכב בסין ירדו, מצבן של חלק מהחברות עדיין טוב, עם עלייה של יותר מ-20% במכירות של ג'נרל מוטורס בנובמבר בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, הודות לביקוש החזק למכוניות נוסעים.

מי שעשויה להיפגע מהמהלך היא החברה לישראל, שחנכה לאחרונה את מותג הרכב קורוס (Qoros). המכונית החשמלית, תיוצר בסין על ידי חברה שבה מחזיקות החברה לישראל ושותפתה המקומית, החברה הממשלתית צ'רי, והיא אמורה לצאת לשוק הסיני ב-2012. עידן עופר, בעל השליטה בחברה לישראל, השקיע במיזם 550 מיליון דולר, על אף שבממשלת סין כבר העלו ספקות בנוגע לתמיכה בייצור מכוניות חשמליות.

בחברה לישראל סירבו להגיב על הדברים.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

4 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה