אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
חברי מועדוני הצרכנות חבר והוט זכו להנחות של כ־10% במחירי רכבי 2011 צילום: עמית שעל

חברי מועדוני הצרכנות חבר והוט זכו להנחות של כ־10% במחירי רכבי 2011

הירידה במכירות לחברות ליסינג הביאה יבואנים לפתחי מועדוני הצרכנות. המכירות ללקוחות המועדונים הסתכמו ב־6.5% מכלל מכירות הרכב אשתקד

04.01.2012, 08:53 | תומר הדר

לקוחות מועדוני הצרכנות חבר והוט רכשו ב־2011 כ־14,900 מכוניות חדשות, שמהוות כ־6.5% מכלל מסירות הרכב אשתקד - כך עולה מנתונים שהגיעו לידי "כלכליסט". מתוך המכוניות שנמכרו לעמיתי המועדונים, כ־10,500 נמכרו לאנשי חבר ו־4,400 לעמיתי הוט. בהשוואה ל־2010 עולה כי מסירות חבר עלו בהתאם לצמיחה במספר מסירות הרכב, וכי נתח השוק של הוט ירד.

העלייה במכירות ללקוחות מועדוני הצרכנות נובעת מהירידה במכירות לחברות הליסינג: במהלך המחצית השנייה של השנה הפחיתו חברות הליסינג את רכישותיהן, ועקב כך יצאו יבואני רכב רבים בשלל מבצעים והטבות ללקוחות פרטיים, כאשר מועדוני הלקוחות היו אמצעי נוח ליבואנים להעניק הנחות על מכוניות חדשות מבלי להוזיל באופן רשמי את מחירי המכוניות החדשות במחירונים, מה שהיה עלול להשפיע על מחירן בשוק המשומשות.

יצוין שחלק מהיבואנים, כגון דלק מוטורס, יבואנית מאזדה ופורד, מסרבים להשתתף במבצעי מועדוני הצרכנות השונים. עם זאת, רובם המכריע של היבואנים הציעו השנה את מרכולתם בהנחות ניכרות: ביוני יצאה טלקאר, יבואנית קיה, במבצע לעמיתי חבר, שבו הוצעה פורטה LX במחיר של 107 אלף שקל במקום 117 אלף שקל.

בנובמבר הציעה יפנאוטו, יבואנית סובארו, לעמיתי הוט את סובארו B3 סדאן במחיר של 110 אלף שקל במקום 120 אלף שקל. לצדה הוצע רכב השטח סובארו פורסטר ב־165 אלף שקל במקום 180 אלף שקל.

ביוני הציעה מכשירי תנועה, יבואנית סוזוקי, את האלטו לעמיתי חבר במחיר של 54 אלף שקל במקום 60 אלף שקל, ואת SX4 במחיר של 105 אלף שקל במקום 115 אלף שקל. קבוצת שלמה הציעה לעמיתי חבר את האופל אסטרה טורבו ב־120 אלף שקל במקום 133 אלף שקל.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות