אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
רשתות שיווק גדולות עומדות מאחורי ההצעה לצגי מחיר דיגיטליים צילום: מיכאל קרמר

רשתות שיווק גדולות עומדות מאחורי ההצעה לצגי מחיר דיגיטליים

יוזם החוק, חבר הכנסת משה (מוץ) מטלון מישראל ביתנו, סירב לומר בשיחה עם "כלכליסט" אם מאחורי ההצעה עומדת חברה שתרוויח מיישומו של החוק

04.01.2012, 08:58 | תומר אביטל

מאחורי הצעת החוק להתקנת צגי מחיר דיגיטליים בבתי עסק עומדות רשתות שיווק גדולות המאוגדות באיגוד לשכות המסחר. באיגוד חברות רשתות בפריסה ארצית במגוון תחומים דוגמת שופרסל, מגה, סופר־פארם ועוד. כך נודע ל"כלכליסט". הצעת החוק עברה בתחילת השבוע בוועדת השרים לענייני חקיקה, לאחר קידום נמרץ של ההצעה באמצעות חברת הלובינג גורן־עמיר מול מקבלי ההחלטות בכנסת ובתמ"ת.

הרשתות מקוות לקבל בעזרת החוק החדש פטור מחובת הסימון הידנית של המחירים על כל מוצר ומוצר, ובכלל זה העסקת סדרני סחורה במלאכה זו. כמו כן הצג הדיגיטלי אמור להציג מבצעים באופן פשוט יותר, לאפשר עדכון מחיר בלחיצת כפתור ולמנוע תביעות צרכנים בשל סימון לא תקין או הבדלים במחיר מוצר מסוים על המדף ובקופה. עוד יצוין כי בישראל פועלים שלושה יבואנים של הצג הדיגיטלי שצפויים לגזור קופון לא קטן בזכות אישור החוק.

יוזם החוק, חבר הכנסת משה (מוץ) מטלון מישראל ביתנו, סירב לומר בשיחה עם "כלכליסט" אם מאחורי ההצעה עומדת חברה שתרוויח מיישומו של החוק. מאיגוד לשכות המסחר נמסר כי הם לא יזמו את הצעת החוק, אולם הם תומכים בה ומאמינים כי היא תיטיב עם הצרכנים ועם בתי העסק.

תגיות

13 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

11.
באמת לא נמאס לכם?
ללכת כל פעם ולשאול זה באמת המחיר? או איזה מהמדבקות מצביעה על המחיר הנכון? סוף סוף מדובר ברעיון שיקדם אותנו מתרבות צריכה של שוק פשוט,למקום בו אנחנו צריכים להיות ,ובו רוצים להיות מדויקים מדודים וכן אפילו קצת אסתטיים. אז לא ,לא בא לי לפסול כל רעיון -רק כי הוא מתקדם ואני פוחד משינויים- רעיון טוב,שצריך ליישם נקודה. ואם על הדרך זה יראה מגניב -זו עוד נקודת זכות.
גבע אשכולי  |  05.01.12
10.
לכל החכמולוגים....
אני דווקא חושב שהגיע הזמן שישראל תתקדם למאה ה-21, חייתי באירופה 5 שנים ולא היה סופרמרקט גדול שלא היו בו תווים אלקטרונים. ו...לכל החכמולוגים, כמובטח: גם ככה המדבקות האלה ששמים על מצרכים בארץ לא בהכרח מדייקות ... כי כשיש מבצעים והנחות לא מעדכנים את המדבקה!! ואז מה? פתאום אתה לא מבין איך שילמת 7 ש"ח על בקבוק 1.5 ליטר קולה כשבעצם קנית שישיה שעלתה 33.. לכל המתקשים זה יוצא 5.5 ש"ח לבקבוק. (אגב, צריך להגיד תודה שיש מדבקות בכלל, כי לא בכל המצרכים יש!! קניתם פעם ברמי לוי??). נקודות למחשבה..
המגיב הסדרתי , רמת גן  |  04.01.12
לכל התגובות