אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ייצוגית ראשונה בפרשת כרטיסי האשראי: "נפרצו בשיטות מיושנות" צילום: shutterstock

ייצוגית ראשונה בפרשת כרטיסי האשראי: "נפרצו בשיטות מיושנות"

התובע, לקוח של כאל, דורש פיצוי כולל של 13.8 מיליון שקל: "על חברות האשראי מוטלת החובה לוודא כי המידע מאובטח"

05.01.2012, 12:10 | מארק שון
למרות הטיפול המהיר של בנק ישראל וההבטחה של חברות האשראי לכסות על נזקים הוגשה תביעה ייצוגית ראשונה בפרשה. התביעה שהוגשה אתמול לבית המשפט המחוזי בתל-אביב היא נגד חברת כאל, חברת דובל מחשבים ואינטרנט, בבעלות קורן תרשיש וגבריאל גובקין, וחברת איזיפיימנט, בבעלות של אורן אידלמן ויהודה שמאי.

התובע, זאב גולברג, לקוח של חברת כאל טוען בבקשה כי חברת האשראי "מחזיקה במידע רב הצפון בכרטיסי האשראי ובכללם מספר תעודת זהות, מקומות בהם התובע קונה מפעם לפעם, מבלה ואף מידע מחברות הסלולר על הרגלי השימוש".

"ביום שני האחרון התפרסם כי נפרץ מאגר המידע בשיטות מיושנות ולא מתוחכמות ומידע פרטי ביותר נחשף לעולם כולו במדינת אויב", נכתב בבקשה, "בין אם המידע דלף ממאגר חברות האשראי ובין אם מאתרים המקבלים שירות מהחברה, על חברת האשראי מוטלת החובה לוודא כי לקוחותיה מאבטחים את המידע שברשותה".

לגבי שתי החברות האחרות טוען גולדברג, כי בין היתר הן מספקות אכסנייה למידע המתקבל מאתרים שונים, ומחזיקות למעשה מאגרי מידע שנפרצו כתוצאה מהמקרה. חברת האשראי משתמשת בחברת איזיפיימנט כאתר סליקה פרטי. לגבי חברת דובל טוען התובע, כי "מאגרי המידע שלה נפרצו כתוצאה מפריצה לאתר המאוחסן אצלה, וברשלנותה אוחסן ביחד עם מידע רגיש גם אתר שרמת האבטחה שלו נמוכה ואינה מספקת".

התביעה מתבססת על חוק הגנת הפרטיות, ומסתכמת בתביעה אישית בגובה 770 שקל. הסכום של התביעה הייצוגית הוא 13.8 מיליון שקל, אך למעשה הוא מצויין רק על גבי התביעה, אינו כתוב בתוכה ואין כל פירוט לגבי הנזק – האישי או הקבוצתי – שנגרם.

יודגש כי התביעה הייצוגית מתבססת על דיווחים שהיו בתקשורת, ואינה מביאה מידע שנחשף על ידי התובע. חברת מגלן טכנולוגיות, העוסקת בהגנת מידע, מסרה כי למיטב ידיעתה חברת איזיפיימנט לא היתה כלל חלק מהאירוע ומערכותיה לא נפרצו. אלא דווקא ההיפך, המערכות של איזיפיימנט היו מאלה שנתקפו אך לא הצליחו לפרוץ אליה.

תגיות