אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
לימור לבנת הגישה ערר על השינוי בחוק סימון המחירים צילום: עמית שעל

לימור לבנת הגישה ערר על השינוי בחוק סימון המחירים

מדובר בהצעה שלפיה המחירים ברשתות השיווק יוצגו על צג דיגיטלי במקום על כל מוצר בנפרד. לבנת: "להצעה עשויות להיות השלכות קשות על הצרכנים"

08.01.2012, 15:23 | תומר אביטל

שרת התרבות והספורט לימור לבנת הגישה ערר על השינוי בחוק סימון המחירים במטרה לטרפד את הצעת החוק החדשה. כפי שנחשף לראשונה ב"כלכליסט" בשבוע שעבר, מאחורי הצעת החוק להתקנת צגי מחיר דיגיטליים בבתי עסק עומדות רשתות השיווק. הצעת החוק עברה בתחילת השבוע שעבר בוועדת השרים לענייני חקיקה, זאת לאחר קידום נמרץ של ההצעה באמצעות חברת הלובינג גורן־עמיר מול מקבלי ההחלטות בכנסת ובתמ"ת.

הרשתות מקוות לקבל בעזרת החוק החדש פטור מחובת הסימון הידנית של המחירים על כל מוצר ומוצר. כן, בישראל פועלים שלושה יבואנים של הצג הדיגיטלי שצפויים לגזור קופון לא קטן בזכות אישור החוק.

יוזם החוק, חבר הכנסת משה (מוץ) מטלון מישראל ביתנו, סירב לומר בשיחה עם "כלכליסט" אם מאחורי ההצעה עומדת חברה שתרוויח מיישומו של החוק.

היום (א') הודיעה לבנת כי הגישה למזכירות הממשלה ערר על החלטת ועדת השרים לחקיקה לאשר את התיקון בחוק סימון, ומבקשת לקיים דיון נוסף בנושא בוועדת השרים לחקיקה. בערר טוענת לבנת, כי "להצעת החוק במתכונתה הנוכחית עשויות להיות השלכות קשות על הצרכנים במדינת ישראל, שלהבנתי לא היו ברורות לכל השרים בעת ההצבעה. הצעת החוק האמורה עברה בועדת השרים מבלי שהתקיים דיון ציבורי ממצה בהשלכות שעשויות להיות לה על ציבור הצרכנים".

לדברי לבנת, "התברר כי מאחורי הצעת החוק עומדות רשתות שיווק שנסתייעו בחברת לובינג גדולה, עובדה שספק רב אם היתה ידועה לשרים בעת ההצבעה. לא ברור מדוע יש לאפשר לרשתות השיווק ולקמעונאים אחרים לוותר על תווית המחירים על המוצרים, מה שעשוי להקשות מאוד על הצרכנים להשוות מחירים ולערוך את קניותיהם באופן מושכל וחסכוני יותר".

תגיות