אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"אזור סמינר הקיבוצים יהפוך לג'ונגל תחבורתי" צילום: עמית שעל

"אזור סמינר הקיבוצים יהפוך לג'ונגל תחבורתי"

מחרתיים תגיע תוכנית הבינוי בסמינר הקיבוצים בצפון ת"א לשלב ההתנגדויות. ממסמך שהגישו תושבים עולה כי התוכנית תיצור עומסי תחבורה וחניה כבדים באזור: "התוכנית טובה רק ליזם"

09.01.2012, 08:24 | שירלי ששון-עזר

תוכנית הבנייה הגדולה המתוכננת בשטח סמינר הקיבוצים בצפון תל אביב, שתגיע מחרתיים לדיון בהתנגדויות בוועדת התכנון והבנייה בעיר, מקוממת עליה את תושבי האזור. התושבים מוטרדים לא רק מירידת הערך הצפויה לנכסיהם, אלא גם מעומסי התחבורה והחניה הכבדים שלטענתם ייגרמו כתוצאה מהבנייה החדשה. את טענותיהם אלה מחזק נספח תחבורה שערך המהנדס עדי שלזינגר מחברת מתן מערכות תעבורה, שצורף להתנגדות שהגישו כ־150 תושבים המתגוררים בסמוך לסמינר, ושהגיע לידי "כלכליסט".

תוכנית הבנייה בסמינר הקיבוצים קובעת כי השטחים המשמשים את הסמינר יגדלו מכ־8,000 מ"ר שטח עיקרי בנוי לכ־25 אלף מ"ר שטח עיקרי בנוי. כמו כן ייבנו בשטח הסמינר כ־450 דירות בשלושה מגדלים בני 35 קומות, וכ־2,000 מ"ר מסחרי בשטח שייווצר בקומות הקרקע בחיבור המגדלים. יזמי הפרויקט הם מכללת סמינר הקיבוצים, חברת אמריקה ישראל שבשליטת פיני כהן ושמשון הראל, וחברת הפניקס. לתוכנית מתנגדים שלושה מחברי ועדת התכנון והבנייה בעיר, ביניהם ממלא מקום ראש העיר, ארנון גלעדי, שניסה במשך תקופה ארוכה להביא להתקתו של הסמינר למתחם המכללות המתוכנן ברחוב לה גווארדיה בדרום העיר. יוזמה זו נדחתה בישיבת הוועדה האחרונה בנושא.

מההתנגדות שהוגשה באמצעות עו"ד ברק קינן ממשרד עו"ד הרטבי, בורנשטיין, בסון, עולה כי מספר החניות לשימוש באי הסמינר יצומצם בחצי. כיום לומדים בסמינר כ־7,000 סטודנטים ולטובתם עומדים כ־600 מקומות חניה. לאחר שייגמרו עבודות הבנייה והשיפוצים בשטח הסמינר, יוכל לקלוט הסמינר 15–20 אלף סטודנטים, אך מספר מקומות החניה יצומצם לכ־300. עוד עולה כי הסדרי התנועה המוצעים בתוכנית אינם מאזנים את העומסים התחבורתיים כנדרש, ויש בהם כדי להחריף את בעיות התנועה בסביבה. בנספח התנועה מצוין עוד כי העומסים ינוקזו בעיקר לצומת הרחובות דרך נמיר ושדרות רוקח, וכן לרחוב מאוריציו ויטלה - רחוב טבעתי קטן המשמש כיום ככביש גישה, ולא יוכל לטענת התושבים להכיל מסה אדירה של כלי רכב פרטיים וכן משאיות שיגיעו לפרוק ציוד בשטחי המסחר מדי יום.

"זה הולך להיות ג'ונגל. בשעות העומס יגיעו אלפי מכוניות שיחפשו פתרונות חניה ובסופו של דבר יחנו בחניות שלנו אם זה חוקי או לא חוקי", אומר חיים אגי, תושב צפון העיר ומנכ"ל חברת מאן נכסים המתמחה בנדל"ן. לדבריו, "יש צורך לפחות ב־1,500 חניות לסטודנטים. אם לא יצליחו להגיע למספר זה, עדיף להעביר את הסמינר לדרום העיר. גם למשרד התחבורה יש הסתייגויות מהתוכנית, ולמעשה התוכנית הזו לא טובה לאף אחד מלבד היזם".

מעיריית תל אביב נמסר בתגובה: "ההתנגדויות התקבלו בעירייה והוועדה המקומית תדון בהן במסגרת הליך דיון התנגדויות שייערך מחרתיים, שם יתקבל מענה מפורט ומסודר לכל טענה וטענה".

תגיות

19 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

18.
התכנית טובה בעיקר ליזמים
לא לעירייה, שאמורה לפתח אקדמיה, מרכז לסטודנטים ואיכות אנושית לשכונותיה הדרומיות, או לחילופין לאפשר לסמינר להתרחב במתחם הקיים ולא להתכווץ לשליש מגודלו. לא לגזבר העירייה שנאלץ לוותר על כל היטל ההשבחה בהיקף של מאות מליוני שקלים בעזרת תעלול של היזם. לא לסמינר המכיל כיום איכויות אנושיות (סגל מורים וניהול) ופיזיות (מרחב פתוח מגונן ומטופח) נדירות שזיכו את הסמינר כמכללה מובילה בשביעות הרצון של תלמידיה. לא לקיבוצים המוכרים נכסים חינוכיים חברתיים בנזיד עדשים. לא לתושבי השכונות הדרומיות והמזרחיות שניפסלו ע"י הנהלת הסמינר המתיימרת ללמד ולחנך ונתקעת בצפון הדשן של העיר. היחידים שירוויחו, כרגיל, יהיו היזמים ואולי המשתכנים העשירים בקומות העליונות של מגדלי הדירות. רוב המתנגדים צבעים ומשכיחים את העובדה שתכנית סמינר הקיבוצים היתה ידועה בעת שרכשו את דירותיהם הסמוכות.
אביב , תל אביב  |  12.01.12
16.
סוף סוף תכנון המעודד שימוש בתחבורה ציבורית
אם המודל התחבורתי אומר שיש גידול בשימוש במכוניות.... משהו דפוק בתכנון המודל התחבורתי או בתכנון העירוני של המתחם. בעולם יש מגמה ברורה של צמצום מקומות החניה. האם עיריית ת"א שמעה על המגמה הזו? או שהיא עדיין במצב של "מחרבשים כרגיל"?
אחד שמבין , ת"א  |  09.01.12
לכל התגובות