אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
השוק העסקי: השקעה של כ- 19 מיליארד דולר בציוד של אפל צילום: בלומברג

השוק העסקי: השקעה של כ- 19 מיליארד דולר בציוד של אפל

חברת המחקר פורסטר ריסרץ' מפרסמת כי אפל אמורה למכור לשוק העסקי אייפדים ב-10 מיליארד דולר ומחשבי מקינטוש ב-9 מיליארד דולר

09.01.2012, 15:41 | רפאל קאהאן וסוכנויות הידיעות

ההפתעה הגדולה של שוק המחשוב לעסקים מגיע דווקא מכיוון החברה שמזוהה יותר מכל עם מחשוב לצרכנים פרטיים. על פי מחקר של חברת פורסטר ריסרץ', אפל אמורה להגדיל את מכירותיה לשוק העסקי בכ-19 מיליארד דולר. מדובר בגידול במכירות של 68% לאייפד ו-45% למחשבי המקינטוש.

התחזיות במחקר מתייחסות גם ל-2013 וצופות את המשך מגמת העלייה במכירות. כך צופם בפורסטר שאפל תגיע למכירות של 16 מיליארד דולר לאייפדים ול-12 מיליארד דולר למחשבי המקינטוש. המחקר מתאר את פריצתה של אפל לשוק העסקי כהפתעה גמורה.

בפורסטר מציינים שאפל הינה הגורם המשבש העיקרי בשוק המחשוב לעסקים, בנוסף מדובר על שוק שאפל לא נוהגת לפנות אליו באופן מסורתי. אמנם מחשבי המקינטוש שולטים בקרב חברות מדיה ובקרב מקצועות הקריאייטיב, אך רוב קו המוצרים של החברה מופנה בעיקר לשוק הצרכני.

איך קורה אם כן שהמוצרים של אפל מוצאים את עצמם בידי הסקטור העסקי? חברת המחקר מציינת כי מדובר על שימוש גובר של מוצרי האייפון, האייפד ומחשבי מקינטוש, בידי עובדים. וכן על כך שמחלקות IT רבות מתאימות את מערך המחשוב שלהן - על מנת שיהיה נגיש למוצרי אפל.

בפורסטר מסכמים את המחקר במסקנה שהתהליך התבצע ללא ידיעת אפל או לפחות ללא צפי ורצון ספציפי מצידה להיכנס לשוק העסקי. מדובר על מקרה מבחן של תופעה שמכונה "צרכנות IT", זאת אומרת - עובדים המשתמשים בציוד שמיועד לשוק הצרכני במסגרת סביבת ה-IT של הארגון.

תגיות