אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בעקבות חשיפת "כלכליסט": ח"כ מטלון הקפיא את חוק הצגים האלקטרוניים צילום: מיכאל קרמר

בעקבות חשיפת "כלכליסט": ח"כ מטלון הקפיא את חוק הצגים האלקטרוניים

הצעת החוק זכתה להתנגדויות לאחר שהתברר כי מאחוריה עומדות רשתות השיווק ומשרד הלובי הגדול "גורן עמיר". מטלון צפוי להתחיל לדון מול משרד התמ"ת על מנת לבחון את נסיבות ההתנגדות לחוק

11.01.2012, 09:25 | תומר אביטל

ח"כ משה (מוץ) מטלון החליט להקפיא את הצעת החוק שהגיש בשבוע שעבר אשר נועדה לאפשר לרשתות מזון ובתי עסק להציג את מחירי המוצרים על גבי צגים אלקטרוניים. הצעה זו, שמשמעותה הסרת מדבקות התמחור מן המוצרים, הספיקה לעבור קריאה טרומית והייתה צפויה לזכות באישור הכנסת.

החוק נחשף ב"כלכליסט" וגם העובדה כי מאחוריו עומדות רשתות השיווק ומשרד הלובי הגדול "גורן-עמיר". הרשתות קיוו בעזרתו להוזיל עלויות כח אדם, להימנע מתביעות ולהיפטר מחובת הדבקת המחירים על המוצרים. גוזרי קופונים נוספים מהחוק הינם יבואני הצגים האלקטרוניים. לאחר חשיפת "כלכליסט" הצטרפו עיתונים נוספים לביקורת על מטלון שסרב לענות על השאלה מי קידם מולו את החוק.

רק לאחר פרסום הכתבות התעוררה השרה לימור ליבנת והחליטה להגיש ערר כנגד החוק, חברי כנסת נוספים התנערו ממנו, ואמש החליט מטלון לסגת ולהקפיא את הצעת חוק. מטלון צפוי להתחיל כעת לדון מול משרד התמ"ת על מנת לבחון את נסיבות ההתנגדות לחוק, "זאת מתוך הקשבה לצרכי הציבור, ובחינת הנזק אשר עלול להיגרם לצרכנים".

מטלון אמר כי "חשוב לי להיות קשוב לרחשי הציבור ולקחת בחשבון את ההשגות העולות בדיון ציבורי לגבי נושאים שאני מקדם. יותר מכל חשוב לי לפעול תמיד לטובת הציבור ולקדם את האינטרסים של האזרח הישראלי, אשר תורם למדינתו ומצפה לרמה מסוימת של איכות חיים".

נכון לעכשיו (על פי חוק הגנת הצרכן התשמ"א 1981) עוסק המציע, מציג או מוכר מוצרים לצרכן, ולמעשה כל בעל מכולת, סופר מרקט או רשת מזון, חייב להציג את מחיר המוצרים הן על המדף והן על גביהם או על גבי אריזתם. הצעת החוק של ח"כ מטלון, יחד עם חברי הכנסת כרמל שאמה, יואל חסון ויוליה שמאלוב-ברקוביץ', ביקשה להחליף את המדבקות בצגים אלקטרוניים.

לדברי מטלון, "השיטה נועדה לאפשר מבצעים צרכניים נקודתיים או יומיים, הנדירים בשיטת הסימון הידנית, שכן בעלי העסקים אינם ששים להחליף מדבקות תמחור לעתים קרובות, וכך נמנעים מהצרכן הישראלי מבצעים רבים. מדובר בחוק ידידותי לסביבה אשר כיוון בין היתר לצמצם את השימוש בדיו ובנייר לשם הדפסת מדבקות התמחור".

תגיות

7 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

7.
לחייב את כל החכי"ם לפרסם כל יום את לוז הפגישות שלהם עם לוביסטים , וטייקונים
לאזרח הקטן אין גישה לכנסת , כי הוא עובד כמו חמור לפרנסתו רק הטייקונים יכולים לשלם הרבה כסף ללוביסטים, על מנת שילמו בשם הטייקונים הפרון לחייב את כל החכים בשקיפות מלאה של כל הפגישות !!!!! אור השמש הוא חומר החיטוי הכי טוב בעולם
רק שקיפות תסיר את הלכלוך , עמיר קטן מאוד  |  11.01.12
6.
שיטה מהפכנית ?
למה לא קיימת בארה"ב ? . כמו שהקודמים כתבו זה נועד אך ורק על מנת להעלות מחירים. השיטהה תהיה כדלקמן : פירסום בעיתונות על מחיר נמוך ( ובאותיות קטנות יהיה כתוב רק ל 100 יחידות ראשונות ) וכשהלקוח יהיה בתוך החנות... ויגיע לקופה המחיר יוקפץ.. שיטות ישראליות ..בושה וחרפה . עסקים שיעשו שיאמצו את השיטה צריך להחרים !
אלכס גוטמן  |  11.01.12
3.
קראתם את התירוצים??
איכות הסביבה ? מטלון נבחר לייצג את נכה צה"ל והוא מכהן קדנציה ראשונה ,. מכאן נובעת תמימותו מול הלוביסטים השורצים במסדרונות הכנסת,. מר מטלון תתרכז בנושאים בהם אתה אמור להבין . הצבור משלם וישלם יקר כתוצאה מעדת הטורפים המתקראים לובי שעוסקים ימים ולילות לקידום שולחיהם הטייקונים על חשבון הקהל הרחב שמטלון ודומיו אמורים לייצג. במקרה זה מטלון נכשל כשלון חרוץ. חוק זה מטרתו אחת לאפשר לטייקונים בעלי הרשתות להגדיל את ריווחיהם הגדולים גם כך על חשבון הצרכנים וח"כ תמימים.
תום  |  11.01.12
לכל התגובות