אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ה-IOC כבר גייס 400 מיליון ליש"ט ממכירת זכויות שידור באירופה צילום: רויטרס

ה-IOC כבר גייס 400 מיליון ליש"ט ממכירת זכויות שידור באירופה

הסכומים הם עבור האולימפיאדות ב-2014 ו-2016 ועדיין לא סופיים. לאולימפיאדות שלפני גייס ה-IOC כ-480 מיליון ליש"ט מזכויות שידור באירופה. ב-IOC מרוצים מהעבודה עם ספורטפייב

11.01.2012, 19:01 | סוכנויות הידיעות

הוועד האולימפי הבינלאומי משבח את התקדמות מכירת זכויות הטלוויזיה של ספורטפייב. לאחר שפיקח על המהפך הקיצוני שערך בשנים האחרונות הוועד האולימפי הבינלאומי (IOC) בדרך מכירת זכויות השידור, מנהל IOC Television ושירותי השיווק, טימו לומי, חשף כי הוא מרוצה מהתקדמות המכירות, בייחוד באירופה.

לומי, שאחראי על מכירת זכויות הטלוויזיה והמדיה החדשה למשחקים האולימפיים, על המשא ומתן ומכירת שותפויות אולימפיות בינלאומיות, ובנוסף על ניהול תכנית החסויות TOP של הוועד האולימפי, מפקח על מכרז התחרותיות, שבמסגרתו איחוד השידור האירופי (EBU) פספס לראשונה הסכם למכירת זכויות שידור האולימפיאדה מאז 1964.

במקום, סוכנות ספורטפייב (Sportfive ) זכתה בזכויות לשיווק חבילות שידור עבור משחקי 2014 ו-2016 ל-40 מדינות אירופיות, לאחר שהציעו ערבות בגובה 225 ליש"ט לוועד האולימפי. על פי ההערכות, ההסכם הקודם עם ה-EBU עבור אולימפיאדות 2010 ו-2012, עמד על 480 מיליון ליש"ט.

"אנחנו מרוצים ביותר מההתקדמות של ספורטפייב", סיפר לומי בראיון בלעדי שהעניק ל- SportsPro. "יש לנו שתי מטרות עיקריות: מצד אחד אנחנו רוצים לוודא שיהיו את השידורים המוצלחים ביותר עבור אולימפיאדות סוצ'י וריו, ומצד שני, מנקודת מבט שיווקית אנחנו רוצים לוודא שאנחנו מפתחים את השווקים הללו.

"אנחנו בהחלט מרוצים ממה שספורטפייב עושים. הם יכולים להתקדם רק בקצב שהשוק מאפשר להם. אי אפשר לכפות את הדברים הללו, חייבים להעניק לשווקים הזדמנות להתחנך. חשוב לזכור כי מדובר בשווקים שבהם מעולם לא נערכו מכירה או מכרז פתוחים, כך שכל התהליך צפוי לקחת כמה זמן. אם נוסיף לכך את התנאים הכלכליים ניתן לראות שכל התהליך הזה לא תמיד הולך בצורה ישירה. עם זאת, אני חושב שהם עושים עבודה מעולה".

ההסכם עם ספורטפייב אינו כולל שווקים אירופיים מרכזיים כמו צרפת, גרמניה, איטליה, ספרד, טורקיה ובריטניה, שניהלו משא ומתן ישיר מול הוועד האולימפי. החוזה עם בריטניה עדיין לא הושלם, אך הוועד הבינלאומי כבר גייס יותר מ-400 מיליון ליש"ט מהשווקים הללו לבדם עבור משחקי 2014 ו-2016. הזכויות האירופיות הן האחרונות שהמשווקים האולימפיים פועלים למכירתן.

  

"בהשוואה לאולימפיאדת בייג'ינג, אז היו לנו 17 חוזים אינדיבידואליים עם מחזיקי זכויות, ביניהם היו ארבעה או חמישה איגודים שכיסו אזורים נרחבים ", מסביר לומי. "עבור לונדון, יהיו לנו 30,32 מחזיקי זכויות שיכסו את אותם אזורים. נובע מכך שלקחנו כמה שווקים והחלטנו להתמודד איתם באופן ישיר".

שורה של צעדים שבהם נוקטים בוועד האולימפי מצביעים על חדשנות משמעותית עבורו: התרחקות ממודל האיגודים המסורתי, פיצול הזכויות לתחומים של דיגיטלי, כבלים, ארצי ואפילו מכירת זכויות לערוצי טלוויזיה בתשלום, בתנאי שימכרו חלק לשותפים בערוצים בחינם.

"שינינו את המודל באזורים כמו הונג קונג, או באיטליה עם 'סקיי איטליה' וטרה טלפוניקה באמריקה הלטינית. למשל", הוסיף לומי. "אלו הן עסקאות שאנשי האולימפיאדה בחנו ואמרו - לא ציפינו לזה, זו לא הדרך בה הדברים נעשים – אך כמובן שהדרך שבה הדברים נעשים אינה בהכרח הדרך בה הם יתבצעו בעתיד. אני גם חושב שאנחנו תמיד מרוצים כשאנחנו מכניסים דם חדש".

תגיות