אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פייסבוק: הסטטוס הבא ייכתב אחרי הפרסומות צילום: בלומברג

פייסבוק: הסטטוס הבא ייכתב אחרי הפרסומות

הרשת החברתית תציג בזרם החדשות מידע ממומן, אך רק מחברות שבעל החשבון עוקב אחריהן, או שחבריו פרסמו סטטוס הקשור אליהן

11.01.2012, 15:28 | הראל עילם

פייסבוק תחל להציג פרסומות בזרם החדשות המרכזי של המשתמשים: הרשת החברתית הודיעה אתמול (ג') רשמית שתחל במהלך, שהערכות לגביו התפרסמו במהלך החודש שעבר. הצגת המידע הממומן תותנה בכך שבעל החשבון עוקב אחרי החברה המפרסמת, או שחבריו פרסמו סטטוס הקשור אליה.

הפרסומות יופיעו בהדרגה אצל כל המשתמשים, כשהאינדיקציה היחידה לכך שמדובר בתוכן פרסומי הוא הסימון "Featured" בתחתית הידיעה. מפרסמים יוכלו לקדם רק תוכן קיים שכבר זמין ונצפה על ידי אותם גולשים. כך למשל, יוכלו לקדם עדכון סטטוס של פרופיל שקיים ברשימת החברים, או דף פייסבוק שהמשתמש עשה לו לייק.

לדברי החברה, בשום מקרה לא יוצף תוכן פרסומי שלא אושר על ידי ביצוע לייק, התקנת אפליקציה או צירוף אדם לרשימת החברים. כך למשל, פרסומת לחברה מסוימת תופיע בפיד רק אם חבר כתב עדכון סטטוס הקשור לחברה, או אם בעל חשבון הפייסבוק עוקב אחריה.

לדברי פייסבוק, כל אדם יראה בממוצע פרסומת ביום, אך הרשת החברתית מודה כי אדם שיבקר לעיתים קרובות בפיד שלו יראה פרסומות רבות יותר. המפרסם הראשון שמשתמש בפיצ'ר החדש, הנמצא בניסוי מזה שבועיים, הוא חברת הגלידות בן וג'ריס.

הכניסה למשרדי פייסבוק. פרסומת ביום בממוצע, צילום: בלומברג הכניסה למשרדי פייסבוק. פרסומת ביום בממוצע | צילום: בלומברג הכניסה למשרדי פייסבוק. פרסומת ביום בממוצע, צילום: בלומברג

ניסו לשלב פרסומות - וספגו ביקורת

בעבר כבר שילבה פייסבוק פרסומות בפיד החדשות, אבל הפסיקה לאור תלונות הצרכנים. לפני חודשיים אף הגדיר מקים החברה מארק צוקרברג את פלטפורמת הפרסומות הקודמת של החברה, ביקון, כ"טעות מצערת".

כאשר נשאל דובר פייסבוק מדוע החברה בחרה לציין את הפרסומות במילה "Featured" ולא "Sponsored", דבר שיכול לבלבל גולשים שלא יבינו שמדובר בחומר פרסומי, הוא מסר: "אנו עושים זאת מכיוון שאנשים יראו תוכן אך ורק מדף או אדם שהם בחרו לעקוב אחריהם. אנחנו רוצים שזה יהיה ברור שמשווקים יכולים להציג תכנים בפיד החדשות שלך אך ורק אם בחרת לראות אותם".

רק לאחרונה החברה הגיעה לפשרה עם רשות הסחר האמריקאית, והתחייבה להפוך את כל המידע ל"שקוף וברור" לכל המשתמשים. צוקרברג הצהיר בתגובה להסדר זה: "תקוותי היא שההסכם מראה בבירור שפייסבוק היא המובילה בהצעת שליטה לאנשים על המידע שהם חולקים ברשת".

תגיות