אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
גוגל תסייע לקידום עסקים קטנים באינדונזיה צילום: בלומברג

גוגל תסייע לקידום עסקים קטנים באינדונזיה

החברה הכריזה על תוכנית במסגרתה יוכלו עסקים קטנים ובינוניים להקים אתר אינטרנט בחינם ויקבלו תקציב פרסום וחבילת שירותים

12.01.2012, 14:17 | הראל עילם
גוגל הכריזה על תוכנית לקידום עסקים קטנים ובינוניים באינדונזיה. על פי הדיווח באתר ג'קרטה פוסט, במסגרת התוכנית תציע גוגל למאה אלף עסקים אפשרות להקים אתר אינטרנט חדש ובחינם. מטרת התוכנית לסייע לעסקים להגדיל את החשיפה שלהם לעולם האינטרנט, שכן כיום, רק ל-0.4% מהעסקים הקטנים באינדונזיה מחזיקים באתר אינטרנט.

בנוסף להקמת האתר, כל עסק יקבל בחינם חבילת שירותים הכוללת שירותי גוגל אפס בחינם לשנה, רישום דומיין, ציון בתוך גוגל מפס ובאינדקס אתרי העסקים של החברה גוגל פלייס, וכן אירוח בשרתי גוגל ותקציב פרסום של 55 דולר בשירות אדוורדס. בהמשך יוכלו בתי העסק לשלם 16 דולר על מנת להאריך את תוקף הדומיין והאירוח. רישום הדומיינים יתבצע דרך הרשם המקומי Pandi.

על פי התוכנית, האתרים יעוצבו באמצעות כלי העריכה של גוגל Business Sitebuilder, שמאפשרים אוטומטית התאמה לצפיה במכשירי סלולר – פונקציה חיונית במדינה בה מספר מכשירי הסלולר עולה על פי 10 ממספר מחשבים בעלי חיבור אינטרנט. 48% מהאינדונזיים מתחברים לאינטרנט דרך מכשיר סלולר ולא דרך המחשב - האחוז הגבוה בעולם.

עסקים קטנים ובינוניים מוגדרים באינדונזיה כעסקים עם הכנסה שנתית של עד 5.5 מיליון דולר. שר התעשייה האינדונזי, מ.ס. היסאייט, אמר שבעוד שעסקים קטנים ובינוניים מהווים חלק קריטי בכלכלה, חסר להם "ידע והבנה בתקשורת", ואת המיומנויות הנדרשות להשתמש באינטרנט. "טכנולוגיית מידע יקלו על העסקים הקטנים לשווק את עצמם", הוא הוסיף.

מנהל אזור דרום-מזרח אסיה בגוגל, ג'וליאן פרסואד, אמר: "אנו חושבים שיש כאן הזדמנות לגדילה משמעותית עבור שוק העסקים הקטנים והבינוניים באינדונזיה. זאת הזדמנות אדירה עבורם להתחבר לרשת ולהגדיל את הכנסותיהם. התוכנית הזאת מראה את המחויבות ארוכת הטווח שלנו למדינה, והתקווה שלנו היא שנוכל להביא לרווחתם של כל התושבים".

אתמול הודיעה גוגל על שיתוף פעולה נרחב במדינה אסייתית נוספת, הודו. גולשים שירשמו לרשת החברתית גוגל+ יזכו להשתמש ב-5,000 נקודות Wi-Fi הפזורות ברחבי המדינה ללא עלות נוספת. בין השאר, הנקודות קיימות בסניפים של רשתות כגון סטארבאקס ומקדונלדס וכן בבנקים, בספריות ועוד. בעוד שגוגל+ מתקשה לחדור לכל מדינות העולם, בהודו לגוגל יש היסטוריה של הצלחה. עד לאחרונה, אורקוט – הרשת הקודמת של החברה – הייתה הרשת הפופולארית ביותר במדינה ואף עקפה את פייסבוק. כעת מקווה גוגל לשחזר את ההצלחה.

תגיות