אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הרוגים ופצועים בטביעתה של ספינה שבבעלות קרניבל קורפ צילום: איי אף פי

הרוגים ופצועים בטביעתה של ספינה שבבעלות קרניבל קורפ

סמוך לחופי איטליה נמשכים החיפושים אחר עשרות מנוסעי ה"קוסטה קונקורדיה" - השייכת לחברה של מיקי אריסון. ניצולים מתחו ביקורת על הצוות

14.01.2012, 16:45 | סוכנויות הידיעות

אסון ימי מול חופי איטליה: צוותי ההצלה ממשיכים לחפש הערב (שבת) אחר עשרות בני אדם שעדיין נעדרים בעקבות טביעת ספינת התענוגות "קוסטה קונקורדיה" סמוך לחופי טוסקנה שבאיטליה. עד כה נמצאו גופותיהם של שלושה בני אדם. חלק מהניצולים, בינתיים, מתחו ביקורת על המענה של צוות הספינה לאסון.

הספינה, עליה היו כ-3,200 נוסעים וכ-1,000 אנשי צוות, נמצאת בבעלות קוסטה קרוז - חברה בת של קרניבל קורפ האמריקאית של מיקי אריסון - אחיה של שרי אריסון. הלילה הוא כתב בטוויטר כי "מחשבותינו ותפילותינו עם הנוסעים והצוות של קוסטה קונקורדיה". הספינה כבר הייתה מעורבת בתאונה ימית. ב-2008, רוחות עזות גרמו לספינה לפגוע ברציף בנמל בסיציליה. זה נגמר רק בנזק, ללא נפגעים.

לחצו לצפייה
גלריית כלכליסט: קוסטה קונקורדיה טובעת מול חופי איטליה (7 תמונות)

"קוסטה קונקורדיה" פגעה בשרטון אתמול בזמן שהנוסעים ישבו לארוחת הערב, סמוך לחופי האי גיגליו. חור בגודל 50 מטר נפער בספינה. פרט לשמונת ההרוגים, 30 בני אדם נפצעו, רובם באורח קל, אך מצבם של שניים קשה מאוד. כמה נוסעים אף קפצו מהספינה הטובעת אל הים.

רבים מ-3,206 הנוסעים ו-1,023 אנשי הצוות נלקחו לנמל סנטו סטפנו באי ומצאו מחסה זמני בבתי ספר, כנסיות ומבני ציבור אחרים. מסוקים, ספינות וסירות הצלה הוזעקו כדי לסייע במאמצי ההצלה. "אנחנו לא פוסלים את האפשרות שמניין הקורבנות יעלה", אמר דובר שירותי הכבאות. עם זאת, ישנו בלבול בנוגע לרשימת הנוסעים וייתכן שחלק מהנעדרים הצליחו להינצל. רוב הנוסעים הם איטלקים, אך הספינה נשאה גם מאות גרמנים וצרפתים.

ג'ורג'יה אנניאס, בת 61 מארצות הברית, סיפרה כיצד בני זוג מארגנטינה מסרו לה את בתם התינוקת כדי שתציל אותה מהספינה הטובעת. "הוא אמר 'קחי את התינוקת שלי'", סיפרה בבכי, "תפסתי את התינוקת, אבל אז נהדפתי למטה. לא רציתי שהיא תיפול במדרגות. החזרתי אותה. לא יכולתי להחזיק אותה. חשבתי שזה הסוף והאמנתי שעדיף שהם יהיו עם התינוקת שלהם". בתה ואלרי (31), הוסיפה בלחש: "אני תוהה איפה הם עכשיו".

"ראית את הסרט 'טיטניק'?" שאלה הבת ואלרי, "זה בדיוק מה שקרה". היא ואמה סיפרו כיצד המשפחה זחלה ברחבי הספינה, בחושך, בניסיון להגיע לסירות ההצלה. "יכולנו לשמוע צלחות נשברות, אנשים פוגעים בקירות", סיפרו.

מריה פרמגיאנו אלפונסי, ניצולה נוספת, סיפרה: "ישבנו לאכול את ארוחת הערב ופתאום שמענו פיצוץ. אני חושבת שהספינה פגעה בסלעים. הייתה בהלה רבה, השולחנות התהפכו, כוסות התעופפו באוויר ואנחנו רצנו לסיפונים ולבשנו את חגורות ההצלה". ניצול אחר שיחזר: "פתאום נהיה חושך וכולם התחילו לצעוק. כל הנוסעים רצו למעלה ולמטה ואנחנו הלכנו לתאים שלנו לנסות להבין מה קורה. אמרו לנו להישאר רגועים, שלא קרה שום דבר, שמדובר בבעיה חשמלית או משהו כזה".

חלק מהנוסעים התלוננו על כך שהצוות לא הסביר להם מראש כיצד להתפנות מהספינה במקרה חירום, וכי היה עיכוב בהורדת סירות החילוץ למים. תרגיל החירום נקבע לשבת אחר הצהריים, למרות שחלק מהנוסעים היו בספינה כבר כמה ימים. "זה היה כל כך לא מאורגן", סיפרה מליסה גודוטי, בת 28 מארה"ב. "תרגיל הפינוי נקבע ל-17:00 והתבדחנו על מה יהיה אם משהו יקרה היום".

כמה נוסעים טענו שבמשך 45 דקות אנשי הצוות אמרו להם שמדובר ב"בעיה טכנית" שגרמה לקצר חשמלי ותו לא. "היינו צריכים לצרוח כדי שישחררו את סירות ההצלה", סיפר מייק ון דיג'ק מדרום אפריקה. "עמדנו במסדרונות והם לא אפשרו לנו לעלות על הסירות. היה בלגן, פשוט בלגן". כריסטין האמר, בת 65 מגרמניה, סיפרה: "אמרו לנו שאין סכנה". 

תגיות