אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מי מפחד מתחרות? מנכ"לי חב' התעופה הישראליות הביעו בפני השר כץ חשש מ"שמיים פתוחים" צילום: אסף שילה

מי מפחד מתחרות? מנכ"לי חב' התעופה הישראליות הביעו בפני השר כץ חשש מ"שמיים פתוחים"

מנכ"לי אל על, אי.די.בי. תיירות וארקיע נפגשו היום עם שר התחבורה ישראל כץ ועם מנהל רת"א גיורא רום והביעו דאגה לפעילותם עם התקדמות המו"מ על פתיחת השמיים עם אירופה

16.01.2012, 18:57 | יסמין גיל

חוששים מתחרות? הליכים מתקדמים במשא ומתן על הסכם "שמיים פתוחים" בין ישראל ואירופה הביאו היום (ב') את אליעזר שקדי מנכ"ל, אל על, דוד קמיניץ, מנכ"ל אי.די.בי. תיירות בעלת ישראייר, גדי טפר, מנכ"ל ארקיע, ונציגים נוספים מחברות התעופה הישראליות להיפגש עם שר התחבורה ישראל כץ ועם מנהל רשות התעופה האזרחית (רת"א) גיורא רום.

נציגי חברות התעופה הישראליות חוששים שיישום הסכם כזה יגדיל את היצע הטיסות בין ישראל ואירופה מצד חברות אירופיות, לרבות טיסות ה"לואו קוסט" - מה שעלול לפגוע בנתח השוק שלהם ובהתאם בפעילות העסקית. הם כבר קיימו בשבוע שעבר פגישה בנושא עם רום.

עיקרו של ההסכם הנו ביטול הסכמים דו-צדדיים שקיימים כיום בין ישראל ובין 27 מדינות האיחוד האירופי, המגבילים את מספר חברות התעופה ותדירויות הטיסות שניתן להפעיל בין המדינות. הוא יאפשר ליותר חברות תעופה אירופיות להיכנס לפעילות בישראל מיותר יעדים, כמובן אם ירצו בכך. גם החברות הישראליות יוכלו להגדיל את פעילותן באירופה, אולם צי המטוסים הקטן שלהן ומגבלות נוספות למשל בקבלת "סלוטים" (אישורי המראה ונחיתה) בזמנים אטרקטיביים בנמלי תעופה מרכזיים באירופה, עלולים להקשות עליהן.

שר התחבורה כץ הנחה היום את מנהל רת"א, רום, להמשיך לפעול לקידום ההסכם. רום צפוי לצאת מחר לסבב פגישות נוסף בבריסל, כאשר על הפרק מספר נושאים, בהם: קצב היישום המדורג של ההסכם, סוגיות ביטחון, ויצירת הרמוניזציה רגולטורית בין המדינות, כך שמספר חוקים ותקנות אירופים בנושא תעופה יאומצו בישראל. ההסכם נמצא בשלבי משא ומתן מתקדמים והדיונים עליו יושלמו, לפי הערכות, בחודשים הקרובים, ואז הוא יובא להחלטת הממשלה.

תגיות

7 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

6.
שום איגוד חברות תעופה לא מוכן לקבל את הישראליות בגלל שהן ישראליות אבל כדאי לקרוא
מדינת ישראל מקדשת את הנידוי שעושים לחברות התעופה הישראליות. 4 האיגודים הגדולים סטאר, עולם אחד ושני האחרים מסרבים לקבל חברת תעופה ישראלית רק כי היא ישראלית!!! מזכיר משהו מהחרם הערבי- אין חוק נגד זה? אבל המדינה מאפשרת להן לטוס לארץ כמה שהן רוצות ולקחת נוסעים של החברות הישראליות!!! אין מקום בעולם שדבר כזה יכול להתרחש חוץ מכאן.. סטאר מטיסה כיום 23% מהנוסעים מהארץ סטאר היא איגוד חברות תעופה עם 4000 מטוסים והסכמי שיתוף מפליגים. סטאר לא מוכנה לשמוע למשל מאל על או ארקיע.. זו לא תחרות. זו מלחמה של המדינה נגד החברות הישראליות תוך שהיא מתרפסת בפני שאר העולם. איפה אביגדור ליברמן?
ציוני  |  18.01.12
5.
תעופה זה לא תקשורת סלולרית כדאי שהדבר יופנם ע"י מי שהאחריות בידיו
מה שנאמר כאן לגבי תחרות ומקום החברות הישראליות נכון מאד. שתי בעיות: זה פופולרי להוריד מחירים בדרך של תחרות (ראו איך טיפלו בחברות הסלולר) התנהגות הבעלים של החברות- למשל הבעלים של אל על מעוררת שאט נפש (הם היו קודם בקלאב מרקט זוכרים?) וזה מונע החלטות רציונליות אצל מקבלי ההחלטות. גם הבונוסים בענף לא תורמים לרצון להגן על החברות הישראליות. הבעיה היא שבקצה הקו יש (למשל באל על) מעל 5000 עובדים שרובם (כן רובם המכריע) מרוויח סביב 3500 שקל בחודש ועל זה איש לא מדבר. חבל
פופוליזם לשמו  |  17.01.12
4.
התחרות לא קיימת. יתרון מוחלט לחברות הזרות
בלי להתייחס לעלות הביטחון של החברות הישראליות- ישראל היא קצה קו, אז הטיסות של חברות התעופה שלה תמיד יותר ארוכות ובעיקר אין להן אפשרות ל"פיזור" נוסעים על הגלובוס כמו שלמשל עושה לופטהנזה בפרנקפורט (שני ג'מבו ביום בנתב"ג). החברות הישראליות מוגבלות בטיסה מעל מדינות ולכן חלק מהקוים שלהן ארוך בשעות רבות משל חברות אירופאיות ואחרות... ואחרון חביב- בחברות הישראליות עובדים אנשים שעושים מילואים בצה"ל (למשל טייסים). זה מחייב תוספת כוח אדם בהשואה לחברות זרות. כל ענין התעופה כאן הוא ציונות לשמה וכך חובה להתייחס . חשוב שהבעלים של החברות הישראליות יהיו מוגבלים בהשתוללות משכורות ופינוקים כל עוד המדינה מגינה על החברות שלהם. אגב, חברה זרה מורידה מחיר לישראל, זה לא משפיע על המאזן ועל התזרים שלה. לחברות הישראליות אין אפשרות כזו כי זו הפעילות המרכזית שלהן...
מבין ועוקב  |  17.01.12
לכל התגובות