אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
קוסטה במרוץ לסילוק הדלק ומניעת דליפת נפט מהאוניה הטבועה צילום: איי אף פי

קוסטה במרוץ לסילוק הדלק ומניעת דליפת נפט מהאוניה הטבועה

הזמן הוא גורם מהותי בהרחקת כ-1.9 מיליון ליטר הדלק שעל הספינה, שכן תנאי מזג האוויר המחמירים והשינויים בתנוחת הספינה מגבירים את הסיכויים לדליפה

17.01.2012, 11:26 | בלומברג

היחידה האיטלקית של קרניבל נמצאת במירוץ למנוע מספינת התענוגות הפגועה שלה לשפוך 2,300 טון דלק לפארק הימי הגדול באירופה, והחיפוש אחר 29 הנוסעים וחברי הצוות הנעדרים נמשך.

קוסטה קרוצ'יירה, המפעילה את הספינה קוסטה קונקורדיה הפגועה, שכרה את סמיט סלבג', יחידה של רויאל בוסקליס ווסטמינסטר, להרחקת הדלק. העובדים והציוד של סמיט החלו להגיע לאזור, וצוללני החברה מקווים לבחון את הספינה בימים הקרובים.

הזמן הוא גורם מהותי בהרחקת כ-1.9 מיליון ליטר הדלק שעל הספינה, שכן תנאי מזג האוויר המחמירים והשינויים בתנוחת הספינה מגבירים את הסיכויים לדליפה. פעילויות החיפוש וההצלה הושעו אתמול למשך ארבע שעות לאחר שקוסטה קונקורדיה שינתה את המנח שלה.

"מזג אוויר גרוע הוא הסיכון הגדול ביותר לסביבה כעת, כיוון שגלים גבוהים עלולים להזיז את הספינה או לשבור אותה, מה שיוביל לדליפת דלק", אמר אלסנדרו ג'אני, מנהל הקנפיין של פעילות גרינפיס איטליה, בראיון טלפוני. "החסמים שהוצבו סביב הספינה לא יעבדו בגלים גבוהים".

לפי דיווח נפרד, קברניט הספינה הורה על יציאה מהמסלול המתוכנן, והדבר גרם להתנגשות עם סלעים סמוך לחופי איטליה, בתאונה עם לפחות ששה הרוגים, אמר פייר לואיג'י פוסקי, יו"ר קוסטה קרוצ'יירה, החברה המפעילה את הספינה

המסלול של קוסטה קונקורדיה נקבע באופן אלקטרוני לפני שהספינה עזבה את צ'יביטבקיה שליד רומא, עם יותר מ-4,000 נוסעים וחברי צוות, והספינה לא הייתה צריכה להתקרב לאי ג'יליו, שם היא התנגשה בסלעים, אמר פוסקי. "לא נכחיש שהייתה שגיאת אנוש", הוא אמר.

"המסלול תוכנת כראוי בצ'יביטבקיה. העובדה שהספינה סטתה מהמסלול יכולה להיות רק בעקבות תמרון שלא אושר ולא הועבר לקוסטה קרוצ'יירה על ידי קברניט הספינה". ייתכן שהקברניט פרנצ'סקו סקטינו, הנמצא כעת במעצר במסגרת חקירה פלילית, הפנה את הספינה וקירב אותה לג'יליו כדי לספק לנוסעים נוף מוצלח יותר לאי הטוסקני, אמר פוסקי.

אריסון לוקח אחריות

יו"ר ומנכ"ל קרניבל מיקי אריסון, שהביא את חברת שיט התענוגות להכנסות של כמעט 16 מיליארד דולר בשנה, מפקח על התגובה לתאונה הקשה ביותר בתולדות החברה ממיאמי, במרחק יותר מ-8,000 קילומטרים ממקום התאונה.

אריסון עד כה הותיר את ההתמודדות עם התקשורת למנהלים האזוריים, מאז שספינת התענוגות קוסטה קונקורדיה החלה לטבוע מול חופי איטליה ב-13 בינואר, והותירה לפחות שישה הרוגים ו-29 נעדרים. אריסון, שאביו הקים את קרניבל ב-1972, וסמנכ"ל התפעול הווארד פרנק, מסייעים בתיאום הפעולות עם הרשויות באיטליה מפלורידה, הודיעה החברה.

הופעות ציבוריות של מנכ"לים הן לרוב חשובות בהחזרת אמון הלקוחות בחברות לאחר תאונות, אמר פיטר הירש, מנהל סיכון מוניטין באוגליבי פאבליק ריליישנס וורלדווייד. עבור אריסון (62), הצורך להרגיע את החששות עשוי להיות בהול, כיוון שזו עונת השיא להזמנות שיטי תענוגות.

"כשיש אבידות בנפש ופגיעות קשות, הנראות של ההנהלה הבכירה חשובה", אמר הירש, מבלי להתייחס ישירות לקרניבל. "נראות כלשהי היא בהחלט חיובית".

בדויטשה בנק ממליצים לרכוש את המניה שנפלה לאחר התאונה, כאשר אתמול איבדה 16.5% במסחר בלונדון. זאת מכיוון שלדעת בנק ההשקעות התגובה לתאונה הייתה מוגזמת. מנגד בג'יי פי מורגן הורידו את ההמלצה ואת מחיר היעד למניית קרניבל מ-38 ל-30 דולר, דולר אחד יותר ממחיר המניה בשוק. היום המניה עולה ב-1.2% במסחר בלונדון.

תגיות