אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מתאוששים מהטראומה? הישראלים חוזרים לקנות באשראי באינטרנט צילום: shutterstock

מתאוששים מהטראומה? הישראלים חוזרים לקנות באשראי באינטרנט

חברות כרטיסי האשראי משגרות מסרים מרגיעים, עם זאת, גורם בתעשיית כרטיסי האשראי מסר ל"כלכליסט" כי בשבוע הראשון כן נרשמה ירידה קלה בהיקף ההזמנות באינטרנט, שלאחר מכן התייצב

18.01.2012, 06:57 | הראל עילם

עשרות אלפי כרטיסי אשראי של ישראלים התפרסמו ברחבי האינטרנט ועשרות אתרי סחר מקומיים נפרצו - אך לעת עתה נראה כי הישראלי הממוצע לא שינה את דרכיו וממשיך לרכוש בצורה מקוונת. כך לפחות עולה מדיווחים אחרונים של כל חברות כרטיסי האשראי וכמה מחברות הסחר האלקטרוני הגדולות בארץ.

חברות כרטיסי האשראי משגרות מסרים מרגיעים, ומדגישות כי לא נרשמה כל ירידה בהיקף ההזמנות או בביצוע העסקאות בכרטיסי האשראי, באינטרנט או בצורה טלפונית. עם זאת, גורם בתעשיית כרטיסי האשראי מסר ל"כלכליסט" כי בשבוע הראשון כן נרשמה ירידה קלה בהיקף ההזמנות באינטרנט, שלאחר מכן התייצב. נתונים אלו עולים בקנה אחד עם הדיווחים המתקבלים מאתרי הסחר האלקטרוני וחברות השילוח השונות, הטוענים כי לא חלה ירידה בהיקף ההזמנות.

"מאז פרשת פרסום מספרי כרטיסי האשראי לפני שבועיים, חלה עלייה משמעותית במספר הלקוחות שבוחרים להשתמש בשירות התשלום PayPal במקום בכרטיס אשראי", טוען ירון בלווייס, מנכ"ל מסטופ אינטרנשיונל, אתר סחר אלקטרוני. הוא הוסיף כי לא מורגשת ירידה ברכישות ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. "במוקד הטלפוני שלנו מתקבלות פניות בודדות בלבד של לקוחות, המבקשים לוודא שפרטי כרטיס האשראי שלהם מוגנים או שמבקשים להסיר את פרטי כרטיס אשראי".

שלוש חברות כרטיסי האשראי המובילות בארץ דיווחו על פגיעתם של כ־21 אלף כרטיסי אשראי בתוקף. 12 אלף מתוכם היו של חברת ישראכרט, 5,000 של לאומי קארד ו־3,700 של חברת ויזה כאל.

"לא נגרם כל נזק ללקוחות, ובכל מקרה הם מבוטחים באופן מלא", מסרו אתמול מלאומי קארד. "אנשי אבטחת המידע שלנו עובדים כדי לאתר את הקבצים במהירות. עם פרסום הרשימות, החברה הגבילה מיידית את השימוש בכרטיסים אלו באינטרנט ובטלפון, ובמקביל יידעה את בעלי הכרטיסים". בחברה ציינו כי אין כיום עומס משמעותי על שירות המענה הטלפוני - בעיקר בעקבות השקת אפליקציה המאפשרת ללקוחות לבדוק האם הם נמצאים במאגר.

החברה הוסיפה כי מלבד כמה ניסיונות של זייפנים מקומיים להשתמש בכרטיסי האשראי כדי להזמין מוצרים, לא נרשמו

מקרים שבהם האקרים השתמשו בכרטיסי האשראי.

מוויזה כאל נמסר כי "היקף השימושים לרעה היה מזערי. זיהינו את הכרטיסים שנחשפו, חסמנו אותם לשימוש באינטרנט ובטלפון, יצרנו קשר עם הלקוחות והנפקנו כרטיסים חדשים". מישראכרט מסרו כי "היקף ניסיונות הזיוף בכרטיסים שנתוניהם נגנבו היה זניח". לטענת החברה, סך היקף השימוש בכרטיסי האשראי כיום "תואם את הממוצע העונתי לחודש ינואר". עוד הוסיפו כי מוקד שירות הלקוחות חזר לרמתו הרגילה טרם האירועים.

תגיות