אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מוטורולה מוביליטי מצטרפת להשקעה בשייקר צילום: בלומברג

מוטורולה מוביליטי מצטרפת להשקעה בשייקר

חברת הסלולר שצפויה להימכר לגוגל לוקחת חלק בהשקעה בגובה 2.3 מיליון דולר בחברת סטארט-אפ הישראלית, שיצרה בר וירטואלי בפייסבוק. שייקר מתכוונת להשיק את השירות בארה"ב בקרוב, ולפתוח משרדים בניו יורק ובסן פרנסיסקו

18.01.2012, 16:30 | אסף גלעד

קרן ההשקעות של מוטורולה מוביליטי משקיעה בחברת הסטארט-אפ הישראלית שייקר (Shaker). מוטורולה מצטרפת לסבב השקעה שנערך עוד בחודש אוקטובר, כחלק מגיוס המתקיים יחד עם משקיעים נוספים.

היקפה הכולל של התוספת הנוכחית לסבב מוערך ב-2.3 מיליון דולר, כאשר רק חלק מסכום זה ממומן בידי מוטורולה. הוא יתווסף לסכום המקורי, 15 מיליון דולר, שהשקיעה בחברה הקרן Innovation Endeavors של יו"ר גוגל אריק שמידט, הקרן של מייקל ארינגטון CrunchFund, והקרנות מנלו ונצ'רס ופיטנגו. מוטורולה מוביליטי, המתמקדת בענף הסלולר, נוסדה לאחר הפיצול במוטורולה, וגוגל הכריזה באוגוסט כי תרכוש אותה תמורת 12.5 מיליארד דולר.

שייקר היתה החברה הישראלית השנייה (אחרי סולוטו) שזכתה בתחרות TechCrunch Disrupt, והפכה להיות אחת החברות החמות כיום בתחום העולמות הווירטואלים. שייקר מאפשרת למשתמשי פייסבוק להפגש במעין בר וירטואלי, תוך שימוש בחשבון הפייסבוק ובתמונת הפרופיל שלהם. האפליקציה מאפשרת לא רק לתקשר עם הנוכחים בחדר הווירטואלי, אלא גם לאתר חברים בעלי תחומי עניין משותפים.

בשלב זה השירות זמין לגולשים בישראל בלבד, ובשייקר לא מוכנים עדיין לחשוף את מספר המשתמשים בו. אחת הסיבות לגיוס ההון היא תוכניתה של שייקר להשיק את השירות בארצות הברית עוד ברבעון הנוכחי, ולפתוח משרדים בניו יורק ובסן פרנסיסקו.

שייקר זוכה ב-Disrupt, צילום: Techcrunch שייקר זוכה ב-Disrupt | צילום: Techcrunch שייקר זוכה ב-Disrupt, צילום: Techcrunch

בחברה מתכננים גם שיתופי פעולה מסחריים, דוגמת שיתוף הפעולה האחרון עם קשת ותוכנית הריאליטי "האח הגדול". שייקר עיצבה מעין וילת אח-גדול וירטואלית, שבה יכולים הגולשים לתקשר זה עם זה ולטייל. "המטרה של שייקר היא לייצר מקום למפגש באינטרנט", אומר יוני הפלס, מנהל השיווק של החברה בישראל. "מקום שאליו תוכל ללכת, לפגוש חברים וליצור קשרים חדשים.

לדברי מוני חסיד, שותף במוטורולה ונצ'רס, "מי שרואה את פורטפוליו ההשקעות של מוטורולה מוביליטי יכול להבחין בשינוי בענפים שבהם משקיעים במהלך הזמן. אם פעם השקענו בחברות שבבים, ובשנים האחרונות השקענו בחברות שעוסקות במדיה ובמוזיקה, ההשקעה בשייקר היא ה'סמן הימני' שלנו כהשקעה בתחום הרשתות החברתיות. היא אינה קשורה למכירתנו לגוגל, שטרם סיימה את הליך הרכישה".

תגיות