אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי ל"כלכליסט": אוריגו תממן את בניית תחנות החלפת הסוללה של בטר פלייס צילום: צביקה טישלר

בלעדי ל"כלכליסט": אוריגו תממן את בניית תחנות החלפת הסוללה של בטר פלייס

קרן אוריגו מנהלת משא ומתן עם חברת התשתיות ברן להעמדת מימון של עד 135 מיליון שקל להקמת 51 תחנות במסגרת מיזם המכוניות החשמליות

23.01.2012, 07:10 | גולן חזני

קרן אוריגו תשתתף במימון בניית תחנות החלפת הסוללה של חברת בטר פלייס. ל"כלכליסט" נודע כי אוריגו מנהלת משא ומתן עם חברת התשתיות ברן, בניהולו של אלי אברמוב, שאמורה להקים את התחנות, להעמדת מימון להקמת 51 תחנות על פי ההסכם שבין ברן לבטר פלייס.

עוד נודע ל"כלכליסט" כי אוריגו תעמיד 60%–100%, מתוך סכום של עד 135 מיליון שקל, כשאת יתרת הסכום תעמיד ברן ממקורותיה העצמיים. ברן תשעבד לאוריגו את זכויותיה בהסכם עם בטר פלייס להבטחת החזר ההלוואה. על ברן יחולו גם התניות פיננסיות שונות כמו עמידה בהון עצמי מינימלי.

נסיעה ללא טעינה

לפני שנה הודיעה בטר פלייס, מיזם המכוניות החשמליות של שי אגסי והחברה לישראל, כי חתמה עם קבוצת ברן על הסכם מסגרת לתכנון והקמה של 51 תחנות החלפת סוללה בישראל בשיטת ‏Turn Key‏ עבור כלי רכב חשמליים. ההיקף הכולל של העסקה הוא כ־190 מיליון שקל, שכאמור מתוכם תממן אוריגו עד 135 מיליון שקל.

תחנות החלפת הסוללה הן אחד הרכיבים החיוניים במיזם כלי הרכב החשמליים, מאחר שהן מאפשרות נסיעה למרחקים הגדולים מ־160 ק"מ ללא צורך בטעינה מחדש. תהליך החלפת הסוללה אורך כשלוש דקות — הנהג יוכל לעצור בתחנת החלפה ובתהליך אוטומטי לחלוטין תוחלף הסוללה הריקה בסוללה טעונה במלואה. התחנות שיוקמו על ידי ברן בישראל יהוו מודל לפריסת תחנות במדינות נוספות בעולם, כמו דנמרק, סין וארה"ב. בעבר פורסם כי בשלב ראשון יוקמו 6 תחנות על צירים מרכזיים ברחבי הארץ.

ברן, שבשליטת מאיר ברן, נחשבת לאחת מחברות התשתיות הגדולות בארץ. קבוצת ברן היא ספקית פתרונות הנדסה ובנייה הפועלת בכמה מגזרים, וביניהם הנדסה ופרויקטים, תקשורת, נדל"ן, תשתיות וטכנולוגיה.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות