אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אופנת הגברים לסתיו 2013-2012: המעצבים לוקחים צעד קדימה צילום: MCT

אופנת הגברים לסתיו 2013-2012: המעצבים לוקחים צעד קדימה

המלתחה הגברית שנשקפה מהמסלולים בפריז הציגה סקאלה הנעה מהקו הקלאסי ועד מלתחות שבהן תחום המגדר לא היווה פונקציה

23.01.2012, 21:13 | לרה רוטר

אופנת הגברים לסתיו 2012-13, כפי שנשקפה ממסלולי תצוגות בגדי הגברים במילאנו ובפריז, בהחלט מנסה לחפש חידושים במלתחה. אם במילאנו נצפו בלייזרים וג'קטים שנעשו ממיקס של בדים או ששרווליהם הופרדו, שימוש רב בעור שחור וקשיח, שילוב של בדים מבריקים ושילוב הדפסים במראות שלמים, בפריז נראה שהמעצבים חשו חופש לקחת את האופנה המוכנה ללבישה לקצוות ולהציג לטרנדים האלה תרגומים מרחקי לכת.

המלתחה הגברית שנשקפה מהמסלולים בפריז הציגה סקאלה הנעה מהמלתחה הגברית הקלאסית והשמרנית הכוללת חליפות ומערכות לבוש בצבעים סולידיים כמו שחור וכחול כפי שנצפה למשל במסלולי התצוגה של בית הרמס וברלוטי או מראה צבאי מסוקס כפי שנצפה מהמסלול של בית דיור ועוד מהצד השני של הסקאלה, הוצגו מלתחות שבהן תחום המגדר לא היווה פונקציה כמו למשל התצוגה של קום דה גרסון או מראות הפרווה של דמיר דומה, שהיו כאלה, שגם נשים יכולות בהחלט ליהנות מהם בתקופתנו.

תצוגה של בית הרמס, צילום: MCT תצוגה של בית הרמס | צילום: MCT תצוגה של בית הרמס, צילום: MCT

אם במילאנו נדמה היה, שהמעצבים הסכימו ביניהם על הטרנדים לעונה והציגו תרגומים שונים שהמכנה המשותף שלהם עדין נשאר קרוב, נראה שבפריז, מי שכבר החליט להישמע לצו השעה, לקח אותו קדימה והלאה כמו למשל השימוש בעור הנוקשה שהופיע בתצוגה של וולטר ואן ביירנדונק בדמוי אוברול מעור ירוק או כתום.

מראה ההדפסים השלם מצא את ביטויו בפריז בין היתר בחליפות שלמות בדפוסי משבצות שונים כמו בתצוגה של מיארה יסוהירו וטום בראון או מראה שלם הנבנה מדפוס של פסים רחבים כמו שהציג בית ג'יבנשי. מפתיעים במיוחד היו שני פריטים מתצוגתו של ג'אן פול גוטייה אשר היו כמעט זהים לדגמים שהציג בית מוסקינו במילאנו; חליפה בדפוס של אבני לבנים וחולצה שדפוסה מזכיר קיר גרפיטי.

תצוגה של תום בראון, צילום: איי פי תצוגה של תום בראון | צילום: איי פי תצוגה של תום בראון, צילום: איי פי

מגמת דפוסים נוספת שעלתה מהמסלולים הפריזאיים ושאולה מאפנת הנשים המוכנה ללבישה היא כאלו המערבים את גווני השחור והכחול. אדם קימל שילב כיסים כחולים על גבי עליונית שחורה, לואי ויטון הציג צעיפים גדולים בהדפסים גראפיים המשלבים בין גוונים אלו ובית ג'יבנשי שילבו ביניהם בדוגמת הפסים הרחבים.

פריז לעומת מילאנו נראית כבירת החופש האופנתי, כשמעצבים כמו קום דה גרסון שהציגו קולקציה גותית א-מינית, מייסון מרטין מרג'יאלה שהציג מראות גבריים-רכים בשילובי גוונים של פודרה עם שחור לצד פריטים בצבעים בוהקים כמו אדום או כחול, ראף סימונס שהציג מסלול שלא נראה בו אפילו זוג מכנסיים ארוך אחד וגם החליפות הכי מחויטות כללו מכנסי ברמודה לסתיו-חורף הבא ועוד. את דמיונם הפרוע של המעצבים היטיבה להדגים הקולקציה הצבעונית והפרועה של המעצב וולטר ואן ביירנדונק הכללה דוגמנים במסכות ושלל הדפסים בסגנון אפריקאי וכן הקולקציה של ג'יבנשי שצוותה אל דוגמנים בעלי נזם באף הנראים כמינוטאורוסים לבושים בחצאיותיהם של לוחמים, משמשים כלוח כרזה לסמלי הדגל האמריקאי. טום בראון, גם הוא, העלה סטים שהשראתם לקוחה מעולם הפוטבול האמריקאי והציג דוגמנים שיכלו בקלות לאייש במראם את תפקידי הג'וקר הרשע בקומיקס של "באטמן" או לחלופין להלביש מחדש את דרקולה.

תצוגה של לנווין, צילום: MCT תצוגה של לנווין | צילום: MCT תצוגה של לנווין, צילום: MCT

גם הצבעוניות בפריז גלשה מהשחור, הבורדו, החרדל, ירוק הבקבוק וצבעי האדמה שהוצגו במילאנו וכללה בתוכה גם צבעים כמו אדום עז כפי שהוצג בבית לנוון ובמיזון מרטין מרג'יאלה, ירוק גואש כפי שנראה אצל וולטר ואן ביירנדונק, כתום תפוז כמו אצל קנזו וכחול רעל מבריק כמו שהוצג על גבי המסלול של אן דמולמסטר.

תצוגה של ראף סימונס, צילום: MCT תצוגה של ראף סימונס | צילום: MCT תצוגה של ראף סימונס, צילום: MCT

סיכום של שני שבועות האופנה גם יחד בהחלט יכול לשאת את האמירה שגופו של הגבר נתון בעונה הזו לתכתיבי הגזרות ולא להפך. הגזרות של חורף 2012-13, מאפשרות לבחור את הדימוי שלו, אם בעזרת חליפות סלים קלאסיות, אם במראה הנושק למראה הנשי בכך שמדגיש את אזוריו המקומרים ואם במראה הלוחם הקשוח הכולל חלקים עליונים ותחתונים תפוחים וגדולי מימדים, קשיחים או רכים אך תמיד מעט מאיימים.

תגיות