אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
חזקות, גלובליות וצמאות להשקעות: ענקיות המזון והמשקאות שיצמחו ב־2012 צילום: בלומברג

חזקות, גלובליות וצמאות להשקעות: ענקיות המזון והמשקאות שיצמחו ב־2012

ברזיל פודס, דיאגאו, סטארבקס, היינקן וסאב־מילר. 4 המלצות קנייה ושורט אחד על חברות מזון ומשקאות

24.01.2012, 06:53 | ענת ציפקין

ברזיל פודס (BRFS) / ממליץ: אוהד חיים

ברזיל פודס היא חברת המזון הגדולה בברזיל והעשירית בגודלה בעולם. החברה הוקמה לאחר מיזוג בין שני תאגידי מזון בברזיל, Perdigão ו־Sadia, ומייצרת ומייצאת מוצרי בשר, מזון מוכן וחלב.

סיכוי: החברה צפויה להציג ב־2011 מכירות של 27.5 מיליארד ריאל, עלייה של 6% לעומת 2010, צפויה לצמוח בשיעור דומה גם ב־2012. הגידול ב־EBITDA צפוי לעמוד על 13.8% ב־2012, ללא שינוי ביחס ל־2011. אסטרטגיית החברה היא הכפלת המכירות בתוך ארבע שנים והגעה ליעד שאפתני של 50 מיליארד ריאל, דבר שיצריך רכישות אגרסיביות מחוץ לברזיל. בנוסף, החברה נהנית מהעלייה המתמשכת בצריכת בשר ועופות בשווקים המתעוררים. אנו מעריכים את החברה במכפיל רווח צפוי של 16 ב־2012, ומחיר היעד הנגזר למניה הוא 25 דולר.

פיצה של ברזיל פודס, צילום: בלומברג פיצה של ברזיל פודס | צילום: בלומברג פיצה של ברזיל פודס, צילום: בלומברג

סיכון: לחברה חשיפה למטבעות שונים, למחירי הגרעינים ולעליות בשכר העבודה בשווקים המתעוררים. לתנודתיות בשני הגורמים הראשונים יש השפעה משתנה על הרווחיות, אך לחצים בשכר העבודה עלולים לפגוע ברווחיותה.

השורה התחתונה

החברה נהנת מעלייה עולמית בביקוש לבשר ועופות ומתכננת להכפיל את מכירותה עד 2015. הצמיחה במכירות, שעמדה על 6% ב־2011, צפויה להימשך השנה

הכותב הוא אנליסט חו"ל בחטיבת שוקי הון בבנק לאומי

דיאגאו (DGE LN)/ ממליץ: רועי שגב

דיאגאו היא חברה מובילה עם פיזור רב של מותגים, העוסקת בייצור, זיקוק והפצה של משקאות אלכוהוליים ברחבי העולם. לחברה עשרות מותגים שונים, בהם וויסקי ג'וני ווקר, וודקה סמירנוף, טקילה חוזה קווארבו ובירת גינס.

סיכוי: אסטרטגיית החברה היא רכישת מותגים חדשים, בעיקר מקומיים, בשווקים מתעוררים שבהם נרשמת צמיחה חזקה. את שנת הכספים שהסתיימה ביוני 2011 היא סיכמה עם שיעור צמיחה של 2% בהכנסות לרמה של 9.9 מיליארד ליש"ט, וזאת למרות חולשה בשווקים המרכזיים שבהם היא פועלת בצפון אמריקה ובמערב באירופה. על חולשה זו מחפה הפעילות במדינות המתעוררות המהווה 38% מהכנסות החברה, וצפויה לצמוח לכ־50% עד 2015.

שווי השוק של החברה עומד על 34 מיליארד ליש"ט, ומכפיל הרווח הצפוי שלה ב־2012 הוא 16.

וויסקי של דיאגאו, צילום: בלומברג וויסקי של דיאגאו | צילום: בלומברג וויסקי של דיאגאו, צילום: בלומברג

סיכון: החולשה הכלכלית באירופה ובצפון אמריקה תקשה על החברה להמשיך ולרשום צמיחה מרשימה. כמו כן בשנים האחרונות מספר המתחרים והמותגים גדל באופן מהיר.

השורה התחתונה

יצרנית האלכוהול נהנית ממותגים חזקים ומהרחבת הפעילות בשווקים המתעוררים שצפויה לספק 50% מהכנסותיה עד 2015, ולחפות על החולשה במערב

הכותב הוא מנהל השקעות קרנות אירופה, מגדל שוקי הון

סטארבקס (SBUS) / ממליץ: ניר מימון

רשת בתי קפה סטארבקס פועלת ב־50 מדינות ועוסקת במקביל גם בייבוא, קלייה, שיווק והפצה של קפה ומוצרים נלווים.

סיכוי: החשיפה הגלובלית של סטארבקס לשווקים צומחים ובראשם סין הופכת אותה להשקעה מעניינת. החברה מציגה צמיחה מואצת בקצב המכירות, כאשר 23% מהן מגיעים מחוץ לארה"ב, בהובלת סין, רוסיה, המזרח התיכון ואירופה. החברה מתכוונת להרחיב את החשיפה לשווקים צומחים, כגון סין, שם היא מתכננת לפתוח 1,500 סניפים עד 2015.

סטארבקס, צילום: בלומברג סטארבקס | צילום: בלומברג סטארבקס, צילום: בלומברג

מכירות החברה בשנת הכספים 2011 עלו ב־8.6% לעומת התקופה המקבילה ועמדו על 11.7 מיליארד דולר. גם שולי הרווח הנקי עלו ב־21% ל־10.6%, גבוה ביחס למתחרות. מנייתה הגיבה בהתאם ועלתה בכ־40% במהלך השנה. מדובר בחברה בעלת מאזן חזק ותזרים מזומנים יציב, שצפויה ליהנות מביקושים עולמיים גדלים לקפה, במיוחד באסיה.

סיכון: החברה נמצאת במכפיל רווח גבוה של 29.7, והיא נחשבת כמניה יקרה מעט. בנוסף עשויה החברה להיפגע מעלייה במחירי חומרי הגלם ומהאטה בצמיחה העולמית.

השורה התחתונה

רשת בתי הקפה העולמית מציגה מאזן חזק ותזרים מזומנים יציב. החברה רשמה ב־2011 עלייה מרשימה בהכנסות וברווחיות, והמניה טיפסה בכ־40% במהלכה

הכותב הוא מנהל השקעות חו"ל במנורה מבטחים ניהול תיקי השקעות

היינקן (HEIA NA) / ממליצים: נדב צלר ומשה קלמפנר

הייניקן היא יצרנית הבירה השלישית בגודלה בעולם, הפועלת ביותר מ־175 מדינות ומחזיקה בנתח שוק עולמי של 11%. החברה מחזיקה ב־20% משוק בירות הפרמיום שצמח ב־5.7% ב־2011.

סיכוי: הייניקן הציגה ב־2011 תזרים מזומנים חזק של יותר מ־3 מיליארד דולר ב־2011 ויחס חוב נטו ל־EBITDA של 2.7. התזרים צפוי לצמוח בקצב שנתי של 10% בחמש השנים הבאות, והוצאות החברה צפויות להצטמצם. לקבוצה נוכחות חזקה באירופה, אך לאורך השנים נהפכה לחברה גלובלית עם נוכחות חזקה במיוחד באפריקה ובהודו, שם היא נהנית ממעמד דומיננטי.

הייניקן, צילום: בלומברג הייניקן | צילום: בלומברג הייניקן, צילום: בלומברג

סיכון: בשלוש השנים האחרונות צנחו מחזורי החברה במערב אירופה בכ־10% במצטבר. עם זאת, חששות השוק לגבי חשיפת החברה לאירופה מופרזים להערכתנו. בנוסף, הכנסות החברה מהשווקים המתעוררים צוברות תאוצה, כך שלערכתנו מניות החברה נסחרות בחסר משמעותי לעומת המתחרים - מכפיל EV/EBITDA של 8.4 לעומת ממוצע של 11.6 של חברות מקבילות.

השורה התחתונה

החברה צפויה לרשום צמיחה שנתית של 10% בתזרים המזומנים ב־5 השנים הקרובות. נכון להיום מנייתה נסחרת בחסר לעומת המתחרות

נדב צלר הוא אנליסט, ומשה קלמפנר הוא ראש מחלקת מחקר בקמליה קפיטל מרקט

סאב־מילר (SAB L) / ממליץ: דן וינטרניץ

סאב־מילר היא חברה לייצור ושיווק בירות, בעלת פריסה בינלאומית נרחבת. בנוסף, היא מפיצה מספר משקאות קלים, בין היתר עבור קוקה־קולה. בין מותגיה הבולטים ניתן למצוא את פילסנר, מילר וגרולש, לצד מותגים מקומיים כגון אגילה, קסטל ומילר לייט.

סיכון: סאב־מילר שנלחמת בתדמיתה הישנה כבירה למעמד הבינוני ומנסה למצב עצמה כבירה יוקרתית, נפגעת מהאופנה החדשה הרווחת בשוק של מבשלות בוטיק יוקרתיות, שנוגסות בנתחי השוק של כל היצרניות גדולות. החברה שמציגה מכפיל מכירות של 3.5 הגבוה מהממוצע בענף, ניצבת מול אתגר לא קטן.

בשנים האחרונות גדל חלקה של דרום אמריקה במכירות החברה, והיא מהווה 29% מה־EBITDA שלה, אך היא לא מצליחה לחדור לשוק המרכזי של ברזיל, ובמדינות אחרות ניצבת מול תחרות גוברת.

המניה נמצאת היום ברמות שיא, ולהערכתנו מדובר בנקודה בה צפוי שינוי מגמה. חשוב לזכור שלמרות האמור לעיל סאב־מילר עדיין אחת החברות הגדולות בסקטור הנחשב לדפנסיבי ויציב.

השורה התחתונה

מניית יצרנית הבירה נמצאת היום בשיא, אך החברה נפגעת מכניסתן לשוק של מבשלות הבוטיק, ומתקשה לחזק את אחיזתה בדרום אמריקה

הכותב הוא מנהל השקעות גלובלי כלל פיננסים

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות