אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ראש בראש עם הבוס: כך תאמרו בעבודה מה שאתם באמת חושבים צילום: SHUTTERSTOCK

ראש בראש עם הבוס: כך תאמרו בעבודה מה שאתם באמת חושבים

במקומות עבודה רבים נוהגים לבקש מעובדים להביע את דעתם, אך לא תמיד זה מצליח כי הם חוששים. יש דרך לומר למנהל את האמת במינימום נזק

06.03.2012, 23:16 | סוכנויות הידיעות

אולי אתם עובדים בחברה נהדרת. אולי אתם אפילו הבוסים, ונהנים לראות את העובדים שלכם יעילים אך מרוצים תחת פיקודכם. אבל גם בחברות הטובות ביותר, עם תחלופה נמוכה של עובדים ומשובים נהדרים, לעתים קרובות צצה אותה תופעה מעיקה - העובדים לא מרגישים מספיק נוח להביע את דעתם. מה יכולה להיות הסיבה לכך ואיך גורמים לעובדים להרגיש בנוח לדבר עם הממונים עליהם?

לפניכם 5 נקודות שכדאי להביא בחשבון כשמתמודדים עם הבעיה:

1. תמיד חייב להיות מישהו שאשם במצב? אתם רוצים שאנשים יביעו את דעתם, ישתפו ברעיונות ויעזרו לעסק להצליח. אבל כשהמצב אינו מושלם, האם אתם מקבלים את זה כעובדה ומנסים לחשוב איך משתפרים או שמחפשים את מי להאשים?

2. האם כבר קיבלתם החלטה? כשאנחנו מבקשים מאנשים להביע דעה, רבים מאיתנו כבר יודעים מה אנחנו רוצים ופשוט מחפשים לכך אישור חיצוני. אם האישור הזה לא ניתן בקלות, לרוב אנחנו נוטים לזלזל ברעיונות האלה ולא לתת להם את המשקל הראוי.

 

3. האם הבוס מדבר ראשון? כשמתמודדים עם בעיה חדשה, האם הבוס מציג את הפתרון שלו תחילה ואז מבקש לשמוע רעיונות? מצב כזה עשוי לגרום לכך שאנשים רק יחזרו על מה שהבוס אמר, בייחוד אם כל אלה שמתחנפים מתוגמלים על כך בהמשך ואלה שמביעים דעה שונה משלמים על כך מחיר כבד.

איך אתם מגיבים לדעות ל העובדים?, צילום: shutterstock איך אתם מגיבים לדעות ל העובדים? | צילום: shutterstock איך אתם מגיבים לדעות ל העובדים?, צילום: shutterstock

 

4. האם מענישים על כישלון? כאשר אנשים עושים טעויות גדולות, לפעמים הגיוני להעניש אותם באופן כלשהו. אולם חייב להיות הבדל ברור בין "השתכרתי והקאתי על מכונת הצילום" לבין "אולי כדאי שננסה לעשות כך וכך כדי להגדיל את הרווח שלנו מלקוחות X ו-Y?". לקבוצה השנייה מגיע שיתייחסו לדברים שהיא מעלה. אם מיישמים את ההצעה והיא לא עובדת, לומדים מהניסיון וממשיכים הלאה. אבל אם העובד משלם על כך מחיר, הוא יציע בעתיד רק את מה שהבוס רוצה לשמוע.

5. האם אתם מאשימים או מתגוננים? אם מישהו אומר "נראה לי שאנחנו צריכים לשנות את האופן שבו אנחנו עושים כך וכך...", האם התגובה המיידית שלכם היא "מה הבעיה עם איך שעשינו את זה עד עכשיו"? ואם מישהו אומר "לעזאזל, השרת נפל", האם אתם מגיבים ב"מה עשית לו?!?!" - מפני ששתי התגובות האלה מעודדות אנשים לסתום את הפה.

אם אתם רוצים שאנשים יגידו את אשר על לבם, אתם צריכים ליצור סביבה שבה לא דוחים מיד דברים חדשים או שונים ולא מתייחסים לטעויות כאילו הגיע סוף העולם.

תגיות