אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
עלייה בסנטימנט הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן ל-75 נקודות צילום: בלומברג

עלייה בסנטימנט הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן ל-75 נקודות

מדובר על חודש חמישי ברציפות של שיפור בסנטימנט הצרכנים. מדובר בעלייה לעומת הקריאה של אמצע החודש - 74 נקודות

27.01.2012, 17:22 | סוכנויות הידיעות

הצרכנים האמריקאים בטוחים יותר לגבי עתיד הכלכלה הגדולה בעולם, כך עולה מנתוני מדד אמון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן ורויטרס. בסוף ינואר נרשמה קריאה של 75 נקודות בסנטימנט הצרכנים, זאת בהשוואה לצפי הכלכלנים כי הקריאה תעמוד על 74 נקודות בלבד.

רק בסוף חודש דצמבר נרשמה קריאה של 69.9 נקודות, כך שמדובר על חודש חמישי רצוף של שיפור בסנטימנט הצרכנים. נתוני סנטימנט הצרכנים חשובים בשל העובדה שהם מהווים ברומטר לגבי ההתנהגות העתידית של הצרכנים שמהווים כשני שלישים מהכלכלה האמריקאית.

אחת הסיבות לעלייה בביטחון הצרכנים היא תחושת העושר שנובעת מהעליות שנרשמו בשוקי המניות מתחילת השנה. בנוסף השיפור בשוק העבודה והירידה בשיעור האבטלה שיפרו את הצפי לגבי העתיד.

טווח תחזיות הכלכלנים שהשתתפו בסקר של בלומברג כלל 63 כלכלנים ונע בין 76-72.5 נקודות.

הכלכלה האמריקאית צמחה ברבעון הרביעי בקצב נמוך מהתחזיות (2.8%) ברבעון הרביעי, מה שהעלה חששות בקרב המשקיעים, כך עלה מנתונים שפורסמו היום.

תגיות