אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
המכירות נחלשות, וג'נרל מוטורס מאיצה את תהליך הארגון מחדש באופל ובשברולט באירופה צילום: אי פי אי

המכירות נחלשות, וג'נרל מוטורס מאיצה את תהליך הארגון מחדש באופל ובשברולט באירופה

החברה שוקלת להעביר עבודה מדרום קוריאה לאירופה; זאת בנוסף לפיטורי 5,800 מעובדיה ביבשת

28.01.2012, 10:13 | בלומברג

המשבר הפיננסי באירופה והירידה במכירות מאיצים את השינוי הארגוני שמבצעת ג'נרל מוטורס ביחידות אופל  ושברולט באירופה.

ג'נרל מוטורס, שכבר צמצמה את כוח העבודה שלה באירופה ב-5,800 עובד, שוקלת מגוון צעדים נוספים לצמצום ההפסדים ביחידות אופל ושברולט באירופה, כך אמר טים לי, נשיא הפעילות הבינלאומית של ג'נרל מוטורס לכתבים בתערוכת הרכב בדטרויט. החברה עשויה להעביר עבודה מדרום קוריאה לאירופה כדי להגביר את ההכנסות ולהשתמש בנכסים הקיימים שם, כך לדברי שלושה גורמים הבקיאים בסוגיה. בנוסף, סטפן באוקנכט, מנהל קרנות מפרנקפורט עבור DWS, גוף ההשקעות של דויטשה בנק, אמר שהגיע הזמן שהחברה תפעל באגרסיביות רבה יותר עם איגודי העובדים כדי להפחית את ההוצאות.

"המגמה השלילית בשוק הרכב באירופה מגבירה את הלחץ להגיע לפשרה בעניין - הן על ההנהלה והן על איגודי העובדים", אמר באוקנכט. DWS מחזיקה במניות ג'נרל מוטורס בשווי 5 מיליון דולר, ולדויטשה בנק יש החזקות במניה בשווי 316 מיליון דולר, כך לפי נתוני בלובמרג.

החברה בניהולו של דן אקרסון, הפסידה יותר מ-2.34 מיליארד דולר על הפעילות באירופה, זאת מאז שהוביל לביטול מכירת מותג אופל בסוף 2009. התוכניות להגיע לאיזון על בסיס תפעולי ננטשו בנובמבר, לאור המצב הכלכלי ביבשת.

המכירות של ג'נרל מוטורס באירופה ירדו ב-15% בדצמבר, עם ירידה של 18% במותג אופל, כך לפי נתוני התאחדות יצרני הרכב האירופית. נתח השוק של אופל במערב אירופה ירד בשנה שעברה ל-7.3% מ-12.6% ב-1993.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות