אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שווי פייסבוק מוערך ב-85 מיליארד דולר; מזנקת בתחום הפרסום צילום: בלומברג

שווי פייסבוק מוערך ב-85 מיליארד דולר; מזנקת בתחום הפרסום

התחדש המסחר במניות הרשת החברתית בזירות הסחר הפרטיות, על רקע הנפקתה המתקרבת. נתח השוק של פייסבוק בתחום הבאנרים גדל, והיא מובילה בבטחה על יאהו, גוגל ומיקרוסופט

31.01.2012, 10:43 | יוסי גורביץ

בעוד ההערכות לגבי יציאתה הצפויה של פייסבוק לבורסה ממשיכות לזרום, התחדש אמש (ב') הסחר במניותה בזירות המסחר הפרטיות, לאחר שהוקפא בשבוע שעבר. המניות נסחרות בהערכת שווי הקרובה ל-85 מיליארד דולר. לפי הדיווחים, אמורה הרשת החברתית למסור את מסמכי ההנפקה שלה השבוע (ביום רביעי או חמישי שעון ישראל, בהתאם למועד ההגשה).

באחת ההצעות לרכישת מניות פייסבוק דרך חברת הסחר הפרטית Sharespost, עומד שווי מניה בודדת על 35.5 דולר - נתון המשקף הערכת שווי של 83.5 מיליארד דולר לחברה. תאריך היעד לרכישת המניות הוא 2 בפברואר.

בבלוג הטכנולוגי טק-קראנץ' מציינים כי הערכת השווי הנוכחית של פייסבוק בזירות הסחר הפרטיות היתה דומה לפני כשנה. לפי הבלוג, ההערכה ירדה בעקבות האכזבה מביצועיהן של לינקדאין, גרופון וזינגה בראשית ימיהן בבורסה, אך כעת היא מטפסת שוב.

בתוך כך פרסמה חברת המחקר קומסקור נתונים שמהם עולה כי פייסבוק מבצרת את מעמדה כמובילה בתחום פרסומות התצוגה (באנרים). נתח השוק שלה בסוף 2011 עמד על 27.9%, לעומת 21% ב-2010. פייסבוק מובילה בבטחה על יאהו, שנמצאת במקום השני עם 11% (עליה של 0.1%), וכן על מיקרוסופט וגוגל, המחזיקות ב-5% מנתח השוק (אם כי, כמובן, גוגל מתבססת במידה מועטה יחסית על באנרים).

המעקב של קומסקור בודק חשיפה למודעות, ולא את ההכנסות מהן: פייסבוק הקפידה עד כה לשמור על שתיקה באשר להכנסותיה, אם כי טענה לפני כשנה שהיא רווחית "לפני מסים". CNBC דיווחה כי הכנסותיה של פייסבוק ל-2011 עמדו על 3.8 מיליארד דולר, עם רווח תפעולי בגובה 1.5 מיליארד דולר.

תגיות