אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
חדשות טובות לצים: מארסק הכפילה תעריפים בקו אסיה-אירופה צילום: אלעד גרשגורן

חדשות טובות לצים: מארסק הכפילה תעריפים בקו אסיה-אירופה

מארסק העלתה את עלות המשלוחים בקו אסיה אירופה ב-775 דולר לקונטיינר, אחרי שב-2011 צנחו המחירים בגלל משבר החובות באירופה

31.01.2012, 15:21 | שהם לוי

חדשות טובות לצים ובשורה למחזיקי האג"ח: מולר-מארסק, חברת הספנות הגדולה בעולם מזנקת לשיא של יותר מחודשיים במסחר בקופנהגן אחרי שהודיעה היום כי היא יותר מהכפילה את עלויות ההובלה עבור משלוחים, באחד מנתיבי הסחר החשובים ביותר שלה.

בשנת 2011 מחקה מארסק רבע משוויה על רקע ההחרפה במשבר החובות באירופה והחששות מירידה בהיקפי הסחר העולמי, מצב דומה לזה של המשבר ב-2008.

אותן תופעות שהשפיעו על מארסק היו גם בעוכריה של צים שרק לפני שנתיים השלימה את הסדר החוב עם בעלי האג"ח והבנקים.

החברה הודיעה היום כי תעלה את מחירי המשלוחים הנגבים על ידה. ספינות המכילות 20 קונטיינרים מאסיה לאירופה, יגבו תעריך הגבוה ב-775 דולר לכל קונטיינר. מדובר ביותר מהכפלה של מחיר המשלוח לקונטיינר שעמד עד כה על 737 דולר, ציינה החברה השבדית.

"אנחנו נהיה מופתעים לחיוב אם העלייה במחירי המשלוחים תיושם באופן מוצלח", אמר ג'ייקוב פדרסון, אנליסט בסיידבנק.

למארסק יש נתח של 16% משוק ההובלה הימית, כך הודיעה החברה בנובמבר כשהצהירה כי שנת 2011 תסתיים בהפסד. לטענת מארסק תספוג תעשיית הספנות הפסד מצרפי של 5.2 מיליארד דולר לפני ריבית ומסים. לטענת החברה שנת 2012 עלולה להיות גרועה יותר.

הנהלת צים הודיעה בתחילת החודש  כי החליטה לקצץ 10% בשכרם של עשרות עובדים המועסקים בחוזים אישיים. במקביל, הוצגה לוועד העובדים דרישה מקבילה ביחס ל־900 עובדי החברה הכפופים להסכם הקיבוצי. לפני שנה הסכימה ההנהלה להעלות את שכר העובדים בכ־14% בתוך שלוש שנים, וכעת היא מבקשת לעצור את הפעימה הנוכחית של העלאות השכר הניתנות באופן דיפרנציאלי לעובדים. מדובר בעצירת העלאת שכר שאמורה להיות שוות ערך לקיצוץ של כ־5% בשכר העובדים.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות