אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
סוף למתנות בחברות התקשורת והטלוויזיה?

סוף למתנות בחברות התקשורת והטלוויזיה?

משרד התקשורת טוען כי גביית תשלום מלקוח שהתנתק בגין מכשיר שקיבל "במתנה" מנוגדת לחוק, ושוקל להפסיק מבצעים שכאלה. מודל "חיוב-זיכוי" בחברות הסלולר לא יושפע

31.01.2012, 15:34 | גילעד נס

במשרד התקשורת שוקלים להורות לחברות התקשורת והטלוויזיה להגביל את מבצעי ההתחברות של הלקוחות המשולבים בהענקת "מתנות".

חברות התקשורת והטלוויזיה מציעות ללקוחות להתחבר לשירותיהן בחבילות מסויימות הכוללות גם אלמנט של "מתנה" – מוצר שהלקוח משלם עבורו מדי חודש, אך מקבל החזר באותו סכום ולפיכך לכאורה זוכה באביזר בחינם. מבצעים שכאלה מוצעים כמעט בכל החברות, כאשר חברות התקשורת מציעות מחשבים ניידים, טלוויזיות, טאבלטים ועוד ללקוחות המתחברים אליהם.

הלקוח המתחבר במסגרת חבילה שכזו משלם תשלום חודשי יחסי עבור המכשיר אותו הוא מקבל, אך חברת התקשורת מעניקה לו זיכוי מלא או חלקי בגובה התשלום, כך שלכאורה הוא מקבל את המכשיר במתנה. עם זאת, כאשר הלקוח מתנתק מהחברה, החברה מפסיקה את הזיכוי, ולפיכך הלקוח משלם לפחות חלק מעלות המכשיר ואינו מקבלו כמתנה מלאה.

במשרד התקשורת טוענים כי פעולות אלו מנוגדות לכאורה לשני סעיפים בחוק התקשורת שעודכנו בשנים האחרונות. על פי הסעיפים, שנוסחם, אגב, מתייחס רק ללקוחות הסלולר, בעת שלקוח מתנתק מהחברה נאסר עליה למנוע ממנו הטבה שהיה מקבל אלמלא התנתק ממנה. לפיכך, טוענים במשרד התקשורת, מבצעים הגורמים ללקוחות לשלם עבור המתנות לאחר הניתוק עומדים לכאורה בסתירה להוראות חוק התקשורת, ופוגעים ביכולתו של הלקוח לעבור בין החברות באופן חופשי.

המשרד פרסם היום (ג') שימוע בו הוא מודיע לחברות כי בכוונתו להורות על הפסקת שיווק מבצעים שכאלה. לקוחות המחוברים כיום למבצעים אלו, ויבקשו להתנתק מהחברות, תחוייבנה החברות להמשיך ולזכות את חשבונם כאילו לא התנתקו מהחברה, באמצעות תשלום חודשי או חד פעמי. עם זאת, מבהיר המשרד במסמך השימוע כי מבצעי החיוב-זיכוי של חברות הסלולר אינם מהווים הפרה של סעיפים אלו, ולפיכך המסמך מתייחס לחברות התקשורת הקוויות וחברות הטלוויזיה.

לחברות התקשורת הוענקו שבועיים על מנת להציג את עמדותיהן בנושא למשרד התקשורת, אך כבר כעת נראה כי על המשרד יקשה ליישם את כוונתו – סעיפי החוק, כאמור, מתייחסים בפירוש ללקוחות סלולריים, ולפיכך אינם רלוונטיים לכאורה לחברות כדוגמת HOT ו-yes.

תגיות