אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הכסף מתגלגל: מינהל הרכב הממשלתי רכש מכוניות ב-350 מיליון שקל

הכסף מתגלגל: מינהל הרכב הממשלתי רכש מכוניות ב-350 מיליון שקל

מדובר בשני מכרזים שתוצאותיהם התפרסמו היום: האחד למכוניות שרד צמודות לבעלי תפקידים במשרדי הממשלה, והשני לרכבי עבודה - טנדרים ומכוניות כביש-שטח

01.02.2012, 13:03 | ליאור גוטמן
מינהל הרכב הממשלתי ירכוש מכוניות בסכום כולל של 350 מיליון שקל. כך עולה מתוצאות שני המכרזים לרכישת מכוניות שערך לאחרונה המינהל בשוק המקומי.

המכרז הראשון היה עבור מכוניות שרד צמודות לבעלי תפקידים במשרדי הממשלה השונים והיקפו נאמד ב-150 מיליון שקל. מנתוני האוצר עולה שהחברות שזכו בו הן יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה; UMI, יבואנית שברולט, איסוזו וקאדילאק; דלק מוטורס, יבואנית פורד ומאזדה; דוד לובינסקי, יבואני פיז'ו וסיטרואן וכלמוביל, יבואנית יונדאי, מיצובישי ומרצדס. במשרד האוצר מתגאים שהליך ההתמחרות מול יבואני הרכב השיג עבורם הנחה של 15%, שמיתרגמת לסכום של 25 מיליון שקל שנחסכו מכספי הקופה הציבורית. סך עלות המכרז נאמד ב-150 מיליון שקל, כאשר תקופת המכרז היא שנתיים עם אפשרות להכפלת התקופה.

המכרז למכוניות נוסעים צמודות חולק לכמה קטגוריות. לדוגמה, מנכ"לי משרדי ממשלה יוכלו לבחור בין שברולט מאליבו לפיז'ו 508, ואילו המשנים למנכ"לי המשרדים זכו באפשרות לנוע ברחבי ישראל באמצעות טויוטה אוונסיס. בעלי תפקידים במגזר הביטחוני יוכלו להמיר את הטויוטה בפורד פוקוס בנפח 2.0 ליטר.

בנוסף, סמנכ"לי משרדי ממשלה קיבלו תפריט דומה לזה שמקובל בשדרת חברות הליסינג, והם יוכלו לבחור בין יונדאי I35; יונדאי I30; שברולט קרוז או טויוטה קורולה. אלו שיבחרו במכונית בעל מרכב סטיישן יוכלו לנהוג ביונדאי I30CW.

במכרז מקביל עבור רכבי עבודה, שהיקפו כ200 מיליון שקל, רכשה המדינה טנדרונים, טנדרים ורכבי כביש שטח. הזוכות במרכז זה הם חברת דוד לובינסקי שתפסק למדינה טנדרונים מדגמי פג'ו פרטנר וסיטרואן ברלינגו מולטיספייס; יוניון מוטורס שתספק טנדרים מדגם טויוטה היילקס וחברת UMI, שתספק טנדר מדגם איסיזו D MAX. ההנחה שמינהל הרכב הממשלתי קיבל עבור רכבי העבודה קטנה יותר והסתכמה ב10%.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

9 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

8.
ל6
ההבדל פה שאין באמת בחירה... היונדאי לא ממש רלוונטי והקרוז די חלשה ואחרי הגיר הרובוטי של טויוטה הרומן איתם נגמר.... בשוק העסקי המנכ"ל נוסע על וולבו XC60 או אוודי או משהו כזה - בטח משהו טוב יותר משברולט. סמנכ"לים נוסעים על הונדה סיוויק, או על פורד מונדיאו או משהו כזה. I30 מקבל כל זב חוטם שסיים את לימודיו... וטויוטה או קרוז מקבלים מנהלים בדרג ביניים.... זאת לא הדרך לדאוג למנהלים לרצות להיות בשרות המדינה....
יוסי  |  02.02.12
6.
ל-2
מה שאתה אומר הוא לא מדויק. יש כמה רכבים הקטגוריה, ואני מסכים איתך שהיונדאי הוא רכב בעייתי ואין מה להשוות בין הI30 ל35. אבל אפשר גם לבחור בקרוז, שזה אחלה אוטו וגם בטויוטה שהיא סבירה. ורק שתדע שלא חסר סמנכלים בשוק הפרטי שנוהגים על הקרוז. זה עניין של נוחות וחווית נהיגה
דני אורן , ת"א  |  02.02.12
לכל התגובות