אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי ל"כלכליסט": סינגפור טלקום במו"מ לרכישת אמובי תמורת 350 מיליון דולר צילום: The DEMO Conference

בלעדי ל"כלכליסט": סינגפור טלקום במו"מ לרכישת אמובי תמורת 350 מיליון דולר

לאחר ביקור בארץ בחודש מרץ החלה ענקית התקשורת האסייתית לנהל את המגעים לרכישת הסטארט־אפ הישראלי. קרן סקויה והחברות סיסקו, מוטורולה טלפוניקה, וודאפון השקיעו 54 מיליון דולר באמובי, מהמובילות בעולם בתחום הפרסומות בסלולר

02.02.2012, 06:57 | גולן חזני

אחת העסקאות המעניינות ביותר בהייטק הישראלי קורמת בימים אלה עור וגידים. ל"כלכליסט" נודע כי ענקית התקשורת האסייתית סינגפור טלקום (סינגטל) מנהלת משא ומתן מתקדם לרכישתה של חברת הסטארט־אפ הישראלית אמובי, כאשר היקף העסקה צפוי לעמוד על 350 מיליון דולר. אמובי נחשבת לאחת החברות המובילות בעולם בפיתוח טכנולוגיות לשילוב פרסומות בסלולר ורכישתה מהווה כרטיס כניסה לתחום עבור סינגפור טלקום.

סינגפור טלקום היא מקבוצות התקשורת הגדולות והחשובות באיזור אסיה־פסיפיק ומספקת שירותים לכ־400 מיליון מנויים בסינגפור, אינדונזיה, הודו, וויטנאם, תאילנד ואוסטרליה. החברה נסחרת לפי שווי של 50 מיליארד דולר סינגפורי (כ־40 מיליארד דולר) והרווח הנקי שלה עומד על כ־3 מיליארד דולר ב־2011.

טרבור הילי, מנכ"ל אמובי טרבור הילי, מנכ"ל אמובי טרבור הילי, מנכ"ל אמובי

נציגי החברה הגיעו לביקור בארץ במהלך חודש מרץ האחרון, ביוזמת הנספח המסחרי של משרד התמ"ת בסינגפור שי זריבץ', כדי לבחון שיתוף פעולה והשקעות בסטארטאפים ישראלים. ביקור זה הניח את היסודות לעיסקה הנרקמת.

סינגפור טלקום ניהלה בעבר מגעים להצטרפות לקבוצת שרם־פודים בהתמודדות על רכישת גרעין השליטה בבזק בשנת 2000. אולם הפרטת בזק לא יצאה אל הפועל בסופו של דבר אלא חמש שנים מאוחר יותר. בסוף שנות ה־90 השקיעה סינגפור טלקום סכום של 4 מיליון דולר ב־3 סטארט־אפים ישראלים ביניהם טנדו, סאוואן ואורסוס.

המוצרים שמפתחת אמובי מאפשרים להתאים פרסומות רלבנטיות עבור הודעות טקסט ומולטימדיה כמו גם לסרטונים, אינטרנט, מוזיקה ומשחקים למכשירים סלולריים. בין לקוחות החברה נמצאות חברות הענק מקדונלד'ס, קוקה קולה, מוטורולה ופרוקטר וגמבל. החברה משתפת פעולה גם עם ספקיות סלולר כמו טלפוניקה, וודאפון, ספרינט וגלוב. טרבור הילי מונה לתפקיד מנכ"ל החברה בחודש יולי האחרון, לאחר ששימש בעבר כמנכ"ל חברת ג'אג'ה המפתחת שירותי אינטרנט דרך הטלפון.

על פי ההערכות רשמה אמובי הכנסות של יותר מ־50 מיליון דולר ב־2011 והגיעה לרווחיות.

באמובי הושקעו 54 מיליון דולר, כשבין המשקיעות נמצאות קרן סקויה וגם החברות סיסקו, מוטורולה, טלפוניקה וודאפון. בשנה שעברה התכוננה אמובי להנפקה בנאסד"ק, אך נראה שבסופו של דבר החברה הולכת על אופציה אחרת.

בחודש מרץ האחרון הודיעה אמובי על שותפות עם מוטורולה להקמת חנות אפליקציות בסין. במאי הודיעה על הסכם עם InMobi, רשת הפרסום העצמאית הגדולה ביותר בעולם לסלולר. אמובי תוכל באמצעות השותפות עם InMobi לקבל גישה לרשת הפרסום המגיעה ל־300 מיליון משתמשים מ-200 מדינות.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

14 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

13.
למספר 8
אם ואם ואם אתה יודע כמה חברות ישראליות לא הסכימו לעשות אקזיט ופשטו את הרגל? אתה יודע כמה חברות עשו אקזיטים היסטריים ונסגרו לאחר שנה שנתיים כי השוק פתאום השתנה? נמאס לשמוע את השטויות האלה - עובדה שהאבטלה אפסית ובהיי טק יש הישראלי יש אין ספור חברות שמתחרות כמו משוגעות על כל איש פיתוח. אז מה כ"כ רע?
02.02.12
לכל התגובות