אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מהפך: מכירות הסמארטפונים עקפו את מכירות המחשבים האישיים צילום: בלומברג

מהפך: מכירות הסמארטפונים עקפו את מכירות המחשבים האישיים

ב-2011 נמכרו 487.7 מיליון טלפונים חכמים מכל הסוגים, לעומת 414.6 מיליון מחשבים נייחים, ניידים וטאבלטים. אנדרואיד עדיין מערכת ההפעלה המובילה בשוק הסלולר

05.02.2012, 14:45 | עומר כביר

ב-2011 עקפו לראשונה מכירות הטלפונים החכמים את מכירות המחשבים האישיים - כאשר מחשבי לוח נכללים לתוך היקף המכירות של מחשבים אישיים. כך עולה מנתוני חברת המחקר הבריטית Canalys.

לפי נתוני החברה, ב-2011 נמכרו בסך הכל ברחבי העולם כ-414.6 מיליון מחשבים אישיים, גידול של 14.8% במכירות לעומת 2010. מכירות המחשבים האישיים הורכבו מ-27% מחשבים נייחים,  51% מחשבים ניידים, 15% טאבלטים ו-7% נטבוקים. מחשבים נייחים בסך הכל רשמו צמיחה של 2.3%, לעומת 7.5% לקטגוריית המחשבים הניידים וזינוק עצום של 274.2% במכירות טאבלטים. קטגוריית הנטבוקים צנחה ב-25%, כנראה בגלל ההתחזקות של מוצרים כגון המקבוק אייר ומכשירי אולטרהבוק מצד אינטל, שאינם מוגדרים כנטבוקים.

בו זמנית, מכירות הטלפונים החכמים בשנה שעברה עמדו לפי קאנאליס על 487.7 מיליון יחידות, גידול שנתי מרשים של 62.7%. "ב-2011 ראינו נפילה בביקוש לנטבוקים והאטה בקצב הצמיחה של מחשבים ניידים ונייחים, כתוצאה מהתעניינות בטאבלטים", אמר כריס ג'ונס, האנליסט הראשי של Canalys, בהודעה שפורסמה באתר החברה. "אבל לטאבלטים הייתה השפעה זניחה על שוק הסמארטפונים, שרשמו גידול בכל השווקים בעולם".

לדברי ג'ונס, המהפך הינו אבן דרך משמעותית בעולם המחשוב: "בתוך כמה שנים, סמארטפונים הפכו ממוצר נישה בקצה העליון של שוק הטלפונים הסלולריים, למוצר המוני אמיתי. הזמינות הגדולה והמחירים הנמוכים תרמו לכך משמעותית, אבל גם הטרנד הגובר של רעב מצד הצרכנים לגלישה ברשת, צריכת תוכן ושימוש באפליקציות מובייל".

אנדרואיד עדיין מובילה

 

מערכת ההפעלה השולטת בתחום היא עדיין אנדרואיד, שמכירות המכשירים המריצים אותה עמדו בשנה שחלפה על 48.8% מכלל מכירות הסמארטפונים. בסך הכל נמכרו 237.8 מיליון טלפונים חכמים מבוססי אנדרואיד, גידול עצום של 244.1% בהיקף המכירות לעומת 2010.

במקום השני אחרי אנדרואיד נמצאת iOS, המחזיקה ב-19.1% נתח שוק, עם גידול של 96% בהיקף המכירות. במקום השלישי עדיין ניתן למצוא את סימביאן הגוססת של חברת נוקיה, עם 16.4% מהשוק, שהודחה מהמקום הראשון ורשמה ירידה בהיקף המכירות של 29.1%. ב-2010, היא החזיקה ב-37.6% מהשוק.

במקום הרביעי, אחרי סימביאן, אפשר למצוא את בלקברי המחזיקה כעת ב-10.5% בלבד מהשוק לעומת 16.2% בשנה הקודמת לה. מיקרוסופט לעומתן הצליחה למכור רק 6.8 מיליון מכשירים המבוססים על מערכות ההפעלה שלה, ירידה משמעותית של 43.4%. באדה, מבית סמסונג, מחזיקה ב-2.7% מכלל השוק ושאר מערכות ההפעלה ב-1.1% בלבד.

האם תקופת החגים הקפיצה את אפל קדימה?

הרבעון האחרון של 2011 היה חזק במיוחד עבור אפל - תקופת החגים נחשבת לזמן מכירות פעיל במיוחד עבור התפוח הדיגיטלי והחברה הגדולה בעולם. אבל גם הרבעון הזה לא הצליח לשנות את תמונת המצב בשוק. למעשה, ברבעון האחרון החזיקה אנדרואיד ביותר מ-51.6% ממכירות הטלפונים החכמים, עם 81.9 מיליון יחידות וגידול של 148.7%.

אפל אמנם רשמה גידול נדיר של 128.1% ומכרה 37 מיליון אייפונים ברבעון אחד, אבל גידול זה בעיקר בא על חשבון מערכות ההפעלה אחרות ולא אנדרואיד. בין השאר, סימביאן רשמה ירידה של 40.9%, ווינדוס פון ירדה ב-14% גם לאחר השקת מכשירי הלומיה החדשים של נוקיה ומערכת ההפעלה בלקברי ירדה ב-9.7%.

 

גם סמסונג המשיכה לשמר על מגמת הצמיחה שלה, עם 35.3 מיליון סמארטפונים ברבעון האחרון ו-91.9 מיליון סך הכול ב-2011 (לעומת 24.9 מיליון בלבד בשנה הקודמת). לפי קאנאליס, היא קרובה לעקוף את אפל כיצרנית הטלפונים החכמים הגדולה בעולם. היקף המכירות הנ"ל אינו כולל בחשבון את הנקסוס S ונקסוס גלקסי, שמפותחים ומיוצרים על ידי סמסונג אבל נמכרים על ידי גוגל. לפי ההערכות, מכשיר הנקסוס גלקסי מכר למעלה מ-3 מיליון יחידות עד כה.

נוקיה מצידה לא מפסיקה לצנוח ולאבד מנתח השוק שלה. במהלך 2011 מכרה 77.3 מיליון סמארטפונים בלבד, מתוכם 19.6 מיליון ברבעון האחרון של השנה. מכירות מכשירי הווינדוס פון המדוברים מסדרת לומיה של החברה עמדו באותו רבעון של 1.2 מיליון יחידות.

 "הקרב עוד לא נגמר ויש אתגרי ענק בעתיד", אמר טים שפרד, אנליסט בכיר ב-קאנאליס. "נוקיה צריכה לפתח את היצע מכשירי הלומיה שלה עם מכשירים ברמות מחיר שונות בהתאם לשווקים בהם היא רוצה להתחרות. היא חייבת להאיץ את המעבר מסימביאן לווינדוס פון, ולשתף פעולה עם מיקרוסופט על מנת ליצור עניין בפלטפורמה". לפי הדיווחים, נוקיה שוקלת להשיק את מכשיר הדגל הבא של סדרת לומיה במחיר תחרותי במיוחד.

תגיות

11 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

11.
קראתם ולא הבנתם - הפיסי לא מת, הוא פשוט פחות מעניין מבחינת צמיחת שוק. גם פסטה כולם קונים
מה שהאנליסטים של חברות טכנולוגיה מחפשים זה שוק שצומח בקצב גבוה. אם מיקרוסופט היתה נסחרת רק לפי מכירות ולא כחברת טכנולוגיה, היא היתה שווה רבע או פחות ממה שהיא שווה היום - וכנ"ל לכל חברת טכנולוגיה. התפיסה של השוק כבר שנתיים, ועכשיו זה מוכח במספרים, היא שהצמיחה במכירות היא בשווקים אחרים. אנשים ימשיכו לקנות פיסי, אבל במחירים שבטח לא יעלו (ואולי ירדו), ואת הכסף הנותר יוציאו על חידושים - שהם לא בפיסי. כולנו נוסעים ברכב, כולנו משתמשים במקרר ומכונת כביסה - אבל אין שם צמיחה מהסוג שמצדיק שווי ותמחור של חברת הייטק.
ולכולנו גם יש מיקסר ומקרר - אז מה?  |  07.02.12
10.
ממש מהפך....
כבר רשמו הכל לפני, הסמארטפונים באים במקום הפלאפונים הישנים, וקונים אותם לכל ילד מגיל בית ספר ובדרך כלל לכל נפש במשפחה יש סמארטפון. בנוסף, לחלק ישנה נטיה להחליף את הסמארטפון כל שנה כאביזר אופנתי (לשמחת המפעילות הסלולריות והיצרניות), בעוד המחשב האישי עדיין מוחלף רק כאשר הוא מתקלקל או לא עומד בדרישות (ואיזו אפליקציה יצאה לאחרונה שמחייבת החלפת מחשב? למעט גיימינג כמובן, אבל הם זניחים). בכלל להשוות את הסמארטפון למחשב זו בדיחה, איזו עבודה יצרנית רצינית אפשר בכלל לעשות עם סמארטפון? שנים מנסים להכריז על "מות ה-PC", לפחות 15 שנה אני שומע את זה, ועדיין אני מקליד את התגובה הזאת ממחשב שולחני רגיל.......
משה , תל אביב  |  05.02.12
9.
עם כל הכבוד, איך אתם משווים בכלל גלישה, משחקים או עבודות על מחשב אישי
בצורה נוחה עם מקלדת גדולה ושולחן, מסך גדול ויציב, שלא לדבר על עוצמת מיחשוב הרבה יותר גבוהה ומהירות רבה יותר, לביצוע כל הפעולות הנ״ל על מכשיר פצפון עם מסך פצפון ועוצמה ומהירות שאפילו לא מתקרבים לאלו של מחשב אישי? אני לא מאמין שבזמן הקרוב אנשים יוותרו על מחשב שולחני....
אבי  |  05.02.12
לכל התגובות