אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
איך זה לראות את הסופרבול דרך הרשת? צילום: אי פי אי

איך זה לראות את הסופרבול דרך הרשת?

NFL ו-NBC שידרו את המשחק בחינם - והגולשים התלוננו דווקא על היעדר הפרסומות. זינוק בדיונים על הסופרבול ברשתות החברתיות

06.02.2012, 11:57 | יוסי גורביץ

משחק הסופרבול שהתקיים הלילה (ב') בין הניו יורק ג'איינטס לניו אינגלנד פטריוטס רשם היסטוריה שאינה קשורה ישירות לספורט, כשהוזרם לראשונה ברשת באופן חוקי ובחינם. הדבר התאפשר בזכות שיתוף פעולה בין ליגת הפוטבול האמריקאית (ה-NFL) לרשת CBS.

הבלוג טק-קראנץ' דיווח כי לפי דיווחי הגולשים, ההזרמה בוצעה באופן חלק למדי - עם מעט מאוד תלונות. עם זאת, לטענת הבלוג ההזרמה לא סיפקה את חוויית הסופרבול המלאה: המשתמשים שצפו בשידור לא ראו את הפרסומות הידועות שמשודרות במהלך המשחק, שכבר הפכו מזמן לאטרקציה בפני עצמה, ונמנעה מהם גם היכולת לצפות במופע המחצית.

מטוויטר נמסר כי בשלוש הדקות האחרונות של המשחק נרשמו כ-10,000 ציוצים מדי שניה. חברת Bluefin Labs, שעוקבת אחרי תעבורה ברשתות חברתיות, אמרה ל-All Things D כי במהלך המשחק נרשמו 11.5 מיליון הודעות ברשתות חברתיות – עליה של פי 6 ביחס למשחק בשנה שעברה. חברה אחרת שעוסקת בתחום, Trendrr, דיווחה על פעילות רבה יותר: במהלך המשחק היא זיהתה 15.8 מיליון הודעות במדיה החברתית, לעומת כ-3 מיליון במשחק הקודם.

להערכת Bluefin, הסיבה לזינוק במספר התגובות איננה נובעת מהעלייה במספר משתמשי הרשתות החברתיות - שדווקא הואטה בשנה האחרונה - אלא מכך שהם משלבים יותר את השימוש ברשת חברתית עם הצפייה במשחק. ייתכן, כמובן, ששידור המשחק ברשת סייע לכך במידת מה. בטוויטר אמרו בחודשים האחרונים שהשירות שלהם יכול לספק לרשתות הטלוויזיה משוב מועיל לגבי מספר הצופים, ועוד יותר מכך לגבי דעתם על התוכן המשודר.

תגיות