אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
דיווח: פייסבוק תחל לשלב פרסומות בסלולר צילום: בלומברג

דיווח: פייסבוק תחל לשלב פרסומות בסלולר

כמחצית ממשתמשי הרשת החברתית גולשים אליה מטלפונים ניידים או מטאבלטים, ולפי ה"פייננשל טיימס" פייסבוק תנסה כעת להניב מכך הכנסות. בחברה סירבו להתייחס לפרסום

06.02.2012, 16:21 | הראל עילם

פייסבוק עומדת להרחיב את פלטפורמת הפרסומות שלה, "סיפורים מקודמים", ולהכניס אותה גם לתוך אפליקציות הסלולר הרשמיות שלה ולאתר המובייל. ב"פיננשל טיימס" מצטטים מספר מקורות, שלפיהם הרשת החברתית כבר נמצאת במגעים עם חברות פרסום גדולות בנוגע לפרסומות הסלולר.

כיום הרשת החברתית אינה מציגה כלל פרסומות במובייל, בין היתר כיוון שבגרסת הסלולר הם תופסים חלק משמעותי מהמסך. הדבר הוביל לכך שכאשר פייסבוק פרסמה בשבוע שעבר את התשקיף לקראת הנפקתה, היא הזכירה כי הצמיחה במובייל מהווה גורם סיכון עבורה - כיוון שהיא אינה מניבה הכנסות. לפי פייסבוק כמחצית מהמשתמשים מתחברים לפרופיל שלהם גם דרך הסלולר, וציינה שמדובר ב"אתגר משמעותי".

ראש מחלקת המובייל בחברת הפרסום Razorfish, פול גלב, אמר לאחרונה שהוא עובד עם פייסבוק על פרסומות סלולר שיכללו מדיה עשירה. דובר פייסבוק דחה את טענותיו של גלב, אבל סירב להתייחס לדיווחים החדשים של ה"פיננשל טיימס". אין מוד, ראש מחקר אינטרנט בחברת אנדרס, אמר לעיתון הבריטי: "מובייל הולך להיות חלק אינטגרלי מפייסבוק, והם צריכים למצוא דרך חכמה על מנת לייצר מכך הכנסות".

לפי הדיווח, השינוי צפוי להכנס לתוקף בשבועות הקרובים, בתחילת מרץ. פייסבוק עומדת לערוך כנס משווקים בניו יורק בסוף פברואר, ולפי ההערכות היא תציג את מודל הפרסום הסלולרי שלה יחד עם כלי ניהול מותגים חדש. כמו כן, וחשוב לא פחות מבחינת המשתמשים - החברה צפויה להציג עיצוב חדש בסגנון טיימליין לדפי פייסבוק.

בדצמבר האחרון הודיעה הרשת החברתית שמעתה יופיעו פרסומות בזרם החדשות הראשי של כלל המשתמשים, בהתאם לעדכונים של חבריהם. כך, למשל, אם משתמש כותב עדכון סטטוס המזכיר גלידה, מפרסם כגון בן וג'ריס יוכל לקדם אותו ולהציג אותו מחדש בתוך זרם החדשות, עם אזכור קטן בצד המודעה על כך שמדובר בפרסומת.

תגיות