אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
רשות המסים חוקרת הברחות טלפונים סלולריים לישראל צילום: בלומברג

רשות המסים חוקרת הברחות טלפונים סלולריים לישראל

החקירה מתבצעת לאור תלונות של היבואנים הרשמיים של סמסונג, נוקיה, סוני אריקסון וגם של חברות הסלולר המייבאות את מכשירי האייפון

08.02.2012, 15:40 | גלעד נס והדר קנה

רשות המסים חוקרת בתקופה האחרונה חשדות להברחות של טלפונים סלולאריים לישראל. זאת, בעקבות תלונות של יבואני הסלולר הרשמיים, בהם סאני (סמסונג), יורוקום-נוקיה (נוקיה), ברס-אלקטרה (סוני-אריקסון), ואף חברות הסלולר עצמן המייבאות את מכשירי האייפון של אפל.

החברות מתלוננות כבר תקופה ארוכה על כך שאחוז נכבד מיבוא הטלפונים הסלולריים לישראל מתבצע תוך הברחת המכשירים במכס. עובדה זו, לטענתן, מאפשרת לחלק מהחנויות הפרטיות המשווקות את מוצרי הסלולר למכור את המכשירים במחירים זולים משמעותית מאלו שהיו יכולים להציע לו היו משלמים את המסים הנדרשים בעת היבוא לישראל.

מכשירי הסלולר החלו להימכר בכמויות גדולות יותר מחוץ לחברות הסלולר לאחר שנכנסה לתוקף רפורמת ניתוק הזיקה, המחייבת את חברות הסלולר להעניק החזרים כספיים ללקוחות גם אם הלקוחות רוכשים את מכשיר הסלולר שלא מהחברה עצמה. הרשתות הגדולות המציעות כיום למכירה טלפונים סלולריים מייבאות את הציוד תוך תשלום ההיטלים הדרושים, אולם היבואנים הרשמיים טוענים כי בחלק מהחנויות הקטנות יותר מתבסס יבוא המכשירים מחו"ל על הברחות.

מרשות המסים נמסר בתגובה:“החקירה עדיין מתנהלת. מדובר בתופעה חמורה של הנמכת מחירים והברחת מכשירים ניידים לישראל".

תגיות

23 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

23.
אם נעשה חשבון פשוט, המיסים שאנחנו משלמים (ישירים + עקיפים)
נעים בין 45-60 אחוזים.. זה החלק של השכר שלנו שהולך להוצאות מנגנוני הממשלה והממשל. ורואים אולי 40 אחוז ממנו בחזרה בצורה של שירותים ועשייה ציבורית מועילה. לא הגיע הזמן לשנות את השיטה? מישהו עשה תחשיב (לא זוכר איפה קראתי) שאם היו לוקחים את תקציב המדינה השנתי ומחלקים אותו שווה בשווה בין האזרחים, כל אחד היה מקבל כ-49000 ש"ח (לפני ניכוי למיסים כמובן..)
אורן , רחובות  |  11.02.12
19.
שהרשויות יבדקו את התנהלות חברות הסלולר
גיבורים על חלשים. בראש וראשונה יש לבדוק לעומק את התנהלות חברות הסלולר, על דרכי הרמיה, העושק והשקר שהם ניהלו כל השנים. חברות אלו יצאו מהנחה כיהלקוחות לא ילכו איתם למשפטים על סכומים קטנים, ולכן הרבו ב"טעויות" ויתר דרכי ההונאה כלפי הלקוחות. החמור מכל הוא כי הם הדריכו והנחו את העובדים לשקר ולרמות. בגיע הזמן שמשהוא יחקור את הנעשה שם.
אמנון  |  09.02.12
לכל התגובות