אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
החברים של ליידי גאגא צילום: אי פי אי

החברים של ליידי גאגא

הזמרת מצטרפת לטרנד הרשתות החברתיות הנישתיות, שמהווה דרך ייחודית עבור מותגים לדעת מה המעריצים רוצים באמת. אבל לא לכל אחד זה מתאים

09.02.2012, 15:20 | עומר כביר
מעריצי הזמרת ליידי גאגא זכו השבוע לבשורה משמחת: LittleMonsters.com – רשת חברתית מיוחדת עבורם – עלתה לאוויר (בינתיים לבעלי הזמנות בלבד). הרשת החברתית, שנוצרה בשיתוף עם כוכבת הפופ, מוגדרת כמקום שבו יכולים המעריצים לתקשר זה עם זה, לשתף תכנים שונים הקשורים לזמרת ולדרגם.

לא מדובר ברשת החברתית היחידה מסוגה: בסתיו שעבר נפתחה למיליון מעריצי הארי פוטר בני-מזל גרסת הביטא של PotterMore.com. האתר מיועד בעיקרו לאפשר למעריצי סדרת הספרים הפופולרית לגלות מחדש את הסיפור האהוב ולהעשיר את חוויית הקריאה, אך הוא כולל גם מאפיינים חברתיים רבים, עם דגש על תחרותיות ידידותית בין ארבעת הבתים שאליהם מחולקים המשתמשים. הגולשים באתר יכולים להגיב לכל עמוד תוכן בו, לשוחח, להתחרות ברקיחת שיקויים, לנהל דו-קרבות של קוסמים ועוד.

הרשת החברתית של ליידי גאגא, צילום מסך: littlemonsters.com הרשת החברתית של ליידי גאגא | צילום מסך: littlemonsters.com הרשת החברתית של ליידי גאגא, צילום מסך: littlemonsters.com

אתרים מסוג זה מצביעים אולי על צמיחת טרנד שדובר עליו כבר רבות: רשתות חברתיות נישתיות. אבל בעוד שבעבר דובר על רשתות חברתיות בנושאים מקצועיים בעיקר או תחביבים כלליים, כעת ניתן לראות רשתות חברתיות העוסקות בתחום עניין ספציפי מאוד.

בניגוד לרשתות הרחבות יותר, כאן הפוטנציאל ליצירת מעורבות מצד המשתמשים גדול הרבה יותר. רשתות למעריצים, כמו זו של ליידי גאגא או של הארי פוטר, פונות לקבוצה מצומצמת ובעלת תשוקה גדולה במיוחד לשתף, לתקשר זה עם זה ולדבר על הנושא הקרוב לליבם. גם אם בסיס הגולשים קטן, הסיכוי שהם יאמצו את הרשת כמקום מרבץ קבוע ואהוב גבוהה הרבה יותר.

יש לכך יתרונות בולטים על יצירת "סתם" עמוד בפייסבוק: ניתן ליצור מאפיינים ייחודיים (כמו משחקי הקרבות בפוטרמור) וסביבה הרמטית יחסית, שבה פועלים באופן קבוע רק המעריצים עצמם. בניגוד לכך, אל עמוד בפייסבוק יכולים להגיע גם משתמשים אקראיים, והוא כמובן לא מציע יכולות ייחודיות. מבחינת האנשים שמאחורי המותג המוערץ, יצירת רשת חברתית מאפשרת תקשורת עם אלו שבהם אכפת להם, ודרך ייחודית ללמוד מה מעניין אותם ואיך אפשר לטפח את הקשר איתם.

לא מתאים לכולם

 

רשת חברתית למעריצים לא מתאימה לכל מותג. אפשר לשער שרשת חברתית של חובבי מקדונלד'ס תהיה שוממת במקרה הטוב, ומלאה בהודעות שטנה במקרה הרע (החברה כבר נכוותה כשניסתה להפעיל קמפיין טוויטר). גם מותגים שאינם מעוררים רגשות שטנה יוצאי דופן לא בהכרח יזכו להצלחה ברשת חברתית מסוג זה. אין מדובר במידת הפופולריות של המותג, אלא במידת הקשר הרגשי של המעריצים אליו.

מותג דוגמת סטאר-טרק, ששמר לאורך השנים על בסיס מעריצים נאמנים קבוע ופעיל במיוחד, הינו בחירה מושלמת בהקשר הזה. לעומת זאת סדרת הטלוויזיה "משפחה מודרנית" אמנם נהנית מרייטינג גבוה, אך ספק אם צברה מספיק מעריצים אדוקים - כאלה שיודעים לצטט קטעים שלמים בעל-פה ויהיו מעוניינים להקדיש זמן רב לפעילות סביב הסדרה.

עם המותג הנכון והביצוע הראוי והמכובד (מוצר חפיפניקי וחפוז פשוט לא יעבוד), רשתות חברתיות למעריצים יכולות לזכות להצלחה רבה, ולהוכיח שגם בעידן שבו פייסבוק חזקה כל כך עדיין יש מקום לחדשנות ותחרותיות בעולם החברתי.

תגיות

8 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

7.
ל-4 אתה חי בסרט
נראה לך שלידי גאגא היא "זמרת"? היא מותג. אפשר לאהוב, אפשר לשנוא, לא זאת הפואנטה. סביב בחורה אחת יש תעשיה שלמה ומשומנת של אנשי מוזיקה, תפאורה, ליבוש, סיגנון, כוריאוגרפים, רקדנים, רופאים, מאפרים, אנשי תקשורת ויחצנות, פרסומאים, משווקים, פרודוסרים ומה לא. נראה לך שלילה אחד היא נפלה מהמיטה וקמה עם הברקה "בואו נבנה לי רשת חברתית"? פחחח.
09.02.12
4.
זה הרגע שכוכב מאבד את זה
זה בדיוק הרגע שכוכב מאבד את הגבולות. האגו משתלט ומכאן הדרך למסלול התרסקות כבר סלולה. בדרך יהיו הרבה רגעי התעלות ורגעי פאטיות אבל הסוף ידוע. זה קרה למייקל ג'קסון, דודו טופז, ג'ים מוריסון, זוהר ארגוב ועוד רבים. זה לא קרה למדונה, משה איבגי ושלמה ארצי. להשאר בפסגה ולהשאר שפוי זה לא פשוט. חבל ליידי גאגא. את כוכבת כוכבת פופ מוכשרת. חבל שנפלת במלכודת האגו.
שחר  |  09.02.12
לכל התגובות