אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
גרוע מהתחזיות: סנטימנט הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן ירד ל-72.5 נקודות צילום: אי פי איי

גרוע מהתחזיות: סנטימנט הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן ירד ל-72.5 נקודות

מהסקר עולה שיותר צרכנים מודאגים ממצבם הכלכלי בהשוואה לחודש שעבר, מנגד, הצרכנים אופטימיים לגבי מצב שוק התעסוקה

10.02.2012, 17:18 | סוכנויות הידיעות

הקריאה המקדמית של סנטימנט הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן ורויטרס לחודש פברואר הייתה נמוכה מתחזיות הכלכלנים. בחודש פברואר ירד סנטימנט הצרכנים לרמה של 72.5 נקודות, לעומת קריאה של 75 נקודות בסוף ינואר.

הכלכלנים שהשתתפו בסקר של מרקטוואץ' ציפו לקריאה של 75.5 נקודות.

טרם תחילת המיתון של שנת 2008 עמד סנטימנט הצרכנים על 87 נקודות בממוצע, כך שברמתו הנוכחית רחוק הסנטימנט ממצב נורמלי. הכלכלנים עושים שימוש במדד כדי ללמוד על המגמות העתידיות של הצריכה הפרטית.

רק 23% מהמשתתפים בסקר דיווחו על שיפור במצבם הפיננסי, ירידה לעומת 29% מהנשאלים בסקר של חודש ינואר. אחת מכל ארבע משפחות דיווחה על ירידה בהכנסה בתחילת פברואר.

יחד עם זאת, יותר צרכנים אופטימיים בנוגע למצב שוק העבודה האמריקאים, כל זאת אחרי שבשבוע שעבר דווח על ירידה בשיעור האבטלה ל-8.3%.

המרכיב בסקר שמעיד על המצב הכלכלי העכשווי ירד ל-79.6 נקודות בתחילת פברואר, בהשוואה ל-84.2 נקודות בסוף ינואר. האנליסטים ציפו לקריאה של 84.5 נקודות.

תגיות