אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
עכשיו גם אתם יכולים להריח כמו שחקני ברצלונה צילום: רויטרס

עכשיו גם אתם יכולים להריח כמו שחקני ברצלונה

השיגעון הלטיני לכדורגל מוליד הסכמי חסות עם חברות בשמים ויצרניות טקילה - וגם חלוקת מנות דם יחד עם מרצ'נדייז

12.02.2012, 21:04 | רונן וודלינגר

אין מקום שמשתווה לאמריקה הלטינית בשיגעון לכדורגל, ושורה של מהלכים שיווקיים שהושקו בשבועות האחרונים ביבשת מראה פעם נוספת כיצד אפשר לנצל את הפופולריות של המשחק.

ראשונה, איך לא, ברצלונה, אשר סדרת בשמים הנושאים את שמה מופצים לאחרונה בארגנטינה. לפי החברה שמשווקת את הבשמים, כל אחד מהניחוחות תואם את המספר של אחד משחקני הקבוצה הקטאלונית. כך למשל המספר "10" מאופיין בניחוחות של "הדרים, לימון, אננס, מנדרינה ופומלה, ובעומק ניתן להריח עור ואדמה". מזכיר לכם את מסי? נניח...

צפונה משם, במקסיקו, חברת "אל חימאדור", שהיא אחד ממותגי הטקילה הוותיקים במדינה, השיקה סדרה חדשה של בקבוקים שעליהם מופיעים הסמלים של ליגת הכדורגל הצפון-אמריקאית (ה-MLS), של נבחרת ארה"ב ושל נבחרת מקסיקו. סדרת הבקבוקים היא חלק מהסכם הספונסרשיפ שחתמה בקיץ מבשלת הטקילה עם ליגת ה-MLS ועם נבחרת הפסים והכוכבים, והיא נועדה עבור "אוהדים שמחפשים דרך אחרת כדי להתכונן למשחקים וכדי לחגוג את הניצחונות".

ולבסוף ברזיל, שם החליטו לקחת ברצינות את האמירות של אוהדי הכדורגל, שלפיהן האהבה לקבוצה זורמת להם בעורקים. קבוצת אינטרנציונל מהעיר פורטו אלגרה החלה העונה ללבוש בגדים מתוצרת נייקי, במסגרת הסכם חסות-לבוש בשווי 15 מיליון ריאל בעונה (כ-8.7 מיליון דולר). כדי לקדם את מכירת התלבושת החדשה, אוהדים שיקנו את החולצה הרשמית יקבלו אותה יחד עם קופסה, שבתוכה גושי ג'לי שקופים המדמים קוביות קרח, וביניהם מונחת שקית מלאה נוזל אדום שנראית כמו מנות הדם שניתנות בבתי חולים. "אם יש משהו שמאפיין אותנו זה הדם שלנו" נכתב על הקופסה, רמז לצבעה האדום של "אינטר". הקיט החדש נמכר בברזיל תמורת 190 ריאל (כ-110 דולר).

תגיות