אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פאסאט זה פאסה: מכונית המנהלים החדשה של פולקסווגן

פאסאט זה פאסה: מכונית המנהלים החדשה של פולקסווגן

בפולקסווגן החליטו לזנוח את השם פאסאט ולקרוא לדגם החדש CC בלבד. עם אחיזת כביש מצוינת ונוחות נסיעה טובה יותר מהפאסאט, נותר רק לבחון אם מחירה יהיה משתלם כשתגיע השנה לישראל

13.02.2012, 08:13 | תומר הדר

פולקסווגן CC

מנוע: בנזין, נפח 3,597 סמ"ק, הספק מרבי 300 כ"ס, מומנט מרבי 35.6 קג"מ

ביצועים: מהירות מרבית 250 קמ"ש, זינוק ל־100 קמ"ש ב־5.6 שניות

צריכת דלק: נתוני יצרן 10.5 ק"מ לליטר. נתוני מבחן 8.1 ק"מ לליטר

בטיחות: 6 כריות אוויר, טרם נבחנה במבחן ריסוק פומבי

קבוצת זיהום: טרם נקבעה

מחיר: טרם נקבע

15 מעלות יכולות לצנוח ביומיים. בדוק. בחוברת ההקדמה להשקת פולקסווגן CC בניס, צרפת, מופיעות שלל תמונות של צרפתים מאושרים מפזזים בין כרמים ותמונות מוגדלות של אשכולות ענבים סגלגלים מאיימים להתפקע משיזוף יתר. בפועל, המצב שונה. שלשום באמת נמדדו בניס 15 מעלות, יופי של טמפרטורה לפיזוז בין גפנים, אך כעת בלוח המחוונים של פולקסווגן CC, ממש על חוף ימה של ניס, מופיעה התראה: אפס מעלות בלבד, נהיגה זהירה מומלצת.

מה עושים? שתי אפשרויות: לפנות שמאלה, או ימינה. הכביש ימינה מוביל למונטה קארלו, אפשר לעשות סיבוב דאווין עם ה־CC ברחובות הקפואים ולקבל לכל היותר מבטי בוז מהולים בחמלה ממיליונרים ישנים וחדשים במכוניות בנטלי ופרארי. אפשר גם לפנות שמאלה, אל הכביש לאתר הסקי גרנובל, לשחק אותה נובוריש חובב סקי במאות קילומטרים של כבישים רחבים ונטולי מצלמות. קפה קטן בכניסה לעיירת הסקי וחזרה אל קו החוף. הרדיו ממלמל משהו על סערה שמתקרבת אך CC כבר על הכביש המהיר. גרנובל הקפואה עדיפה על מונטה קארלו הסנובית.

פולקסווגן CC. שמשות עבות ובידוד טוב יותר פולקסווגן CC. שמשות עבות ובידוד טוב יותר פולקסווגן CC. שמשות עבות ובידוד טוב יותר

בגלל המיתוג

CC החדשה צוברת גובה והים התיכון מצטמצם במהירות במראה האחורית. הדגם הקודם של ה־CC נקרא בכלל פאסאט CC, בדגם החדש המילה פאסאט נשמטה. מדוע בעצם? התשובה, גבירותיי ורבותיי, היא מיתוג. פולקסווגן החלה את דרכה אי שם באמצע המאה הקודמת כיצרנית של רכבים עממיים, אך בשני העשורים האחרונים עברה מהפך תדמיתי וכיום ממותגת כיצרנית של מכוניות "עממיות פרמיום", כלומר כאלה שממוצבות מעל מתחרותיהן הישירות למרות ממדים וקהל יעד דומה למדי. למה זה טוב? מיצוב שווה כסף. על רכב בעל מיצוב גבוה אפשר לגבות יותר מן המתחרים. אך בדרך אל מרומי פסגות הפרמיום עשו אנשי פולקסווגן כמה טעויות - הם קפצו אל בריכת הפרמיום מוקדם מדי והציגו בשנת 2002 מכונית מנהלים גדולה - פולקסווגן פייטון - שנועדה להתחרות ישירות במרצדס ורחמנא ליצלן - באחות מבית אאודי.

הפייטון היתה כישלון. הציבור עדיין לא היה מוכן למכונית מנהלים של פולקסווגן שעולה כמו מרצדס. מסיבה זו, מכונית היוקרה הבאה שהציגו בפולקסווגן - הפאסאט CC, שהוצגה בשנת 2008, היתה ניסיון הרבה יותר זהיר. ראשית, לא היה מדובר בדגם שעמד ברשות עצמו, אלא כביכול ב"תת־דגם" של מכונית מוכרת - הפאסאט. המלל השיווקי של פולקסווגן גם נשמע משכנע למדי - ה־CC היתה מכונית הקופה ארבע דלתות הראשונה בסכום של מתחת ל־40 אלף דולר. מדובר בעובדה שמסתדרת היטב לאור העובדה שמכונית הקופה ארבע דלתות הראשונה שהוצגה אי פעם היתה מרצדס CLS, אך ה־CLS אינה מכונית עממית. הפעם, כאמור, בפולקסווגן קלעו בול.

מבט מבפנים. המכונית גדושה במערכות בטיחות מבט מבפנים. המכונית גדושה במערכות בטיחות מבט מבפנים. המכונית גדושה במערכות בטיחות

יותר מכובדת

לפי נתוני פולקסווגן, בארבע השנים האחרונות נמכרו ברחבי העולם 320 אלף מכוניות פולקסווגן פאסאט CC, שרובן נמכרו בארה"ב. כעת, ארבע שנים מאוחר מדי מעמדה של פולקסווגן בשוק רכבי הפרמיום כבר מבוסס יותר ולכן אנשי פולקסווגן מרשים לעצמם להדגיש בנימוס תקיף שהשם "פאסאט" נשמט וכעת למכונית קוראים רק CC.

ל־CC יש מנוע אימתני - 3.6 ליטרים, 300 כוחות סוס וגם הנעה כפולה. יש גם גרסאות עם מנועי טורבו דיזל, טורבו בנזין ובלי הנעה כפולה, אך הנעה כפולה ושפע של כוח נראים מתאימים במיוחד כאשר הטמפרטורה בחוץ יורדת למינוס שבע מעלות ושלג מתאבך בחלון הקדמי. קשה שלא לשים לב לעובדה שפרט לכמה נהגי מפלסות שלג משועממים, שום צרפתי שפוי לא יוצא מהבית במזג אוויר כזה. ייתכן שסירובם של הכורמים, הייננים והנופשים לצאת מהבית גם נובע מהתראת סערה באזור, מסבירה הפקידה בעמדת האגרה בחביבות צרפתית אופיינית, שנועדה להבהיר לזרים שהצרפתי שניצב מולם עולה עליהם ביכולותיו השכליות. לפקידה קוראים אלודי ולמרות עליונותה השכלית, היא דוברת אנגלית גרועה, אך את המילה "סערה" אפשר להבין.

ליד הדוכן של אלודי יש קפה גרוע ב־2 יורו וקפה גרוע יותר ב־3 יורו. אני בוחר בגרוע. מבחוץ CC נראית הרבה יותר מכובדת מהדור הקודם. החזית שלה עוצבה מחדש בסגנון הפייטון, אך עיקר התוספות נמצאות מתחת למעטה החיצוני ונועדו כמובן להצדיק את תוספת התשלום על פני פאסאט רגילה, ובצדק. השמשות, לדוגמה, עבות יותר. החלק הקדמי והדלתות זכו לחיזוק של הבידוד האקוסטי וה־CC גם גדושה במערכות בטיחות, אחת בוחנת אם הנהג מנמנם, אחת מתריעה מרכבים קרובים מדי מקדימה ובצדדים ואחת מנטרת את חלוקת המומנט בין ארבעת הגלגלים - פטנט שימושי במיוחד שמציל את CC כאשר כוחם של הרגלים ישנים מנווט את CC במהירות גבוהה מאוד על אספלט קפוא אל מה שנדמה כעץ אשוח.

ככלל, חוויית הנהיגה ב־CC מעניינת ומוכיחה כמה אנשי שיווק הם אלה שקובעים בראש ובראשונה את אופייה של מכונית, ולא המהנדסים. כך, למרות המיצוב הגבוה זכרו אנשי פולקסווגן היטב לא לשכוח את המקורות. לכן CC היא מכונית נוחה יותר מפאסאט רגילה, אך עדיין משמרת תכונות דינמיות רבות שמזכירות פאסאט רגילה. יש לה אחיזה גבוהה מאוד, שיכוך מעט נוקשה והגה ישיר. היא יותר חזקה מפאסאט רגילה, אך לא ברמות שיאיימו חלילה על מכוניות המנהלים של אאודי והפעם, מדובר בדגם שבהחלט יכול לעמוד בזכות עצמו.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות