אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
יש לכם טלוויזיה של סמסונג? שוקלת למכור את חטיבת ה-LCD צילום: אוראל כהן

יש לכם טלוויזיה של סמסונג? שוקלת למכור את חטיבת ה-LCD

חטיבת מסכי ה-LCD הסבה לחברה הפסדים של 890 מיליון דולר בשנה החולפת, והיא מעוניינת להתמקד בטכנולוגיה מתקדמת יותר. מהמהלך עלולות להיפגע גם חברות כמו שארפ ו-AU, שסמסונג רוכשת מהן מסכים

16.02.2012, 11:10 | יוסי גורביץ

ענקית האלקטרוניקה סמסונג שוקלת למכור את חטיבת מסכי ה-LCD שלה, בנסיון לייעל את פעילותה - כך דיווחו אמש (ד') סוכנות הידיעות רויטרס וה-BBC. בשנה החולפת ירדו מכירות מסכי ה-LCD של היצרנית ב-10%, וגרמו לה הפסדים של כ-890 מיליון דולר. 

סמסונג, היצרנית הגדולה בעולם של טלוויזיות ומסכים שטוחים, אמרה כי בכוונתה להתמקד במסכי OLED, שנחשבים לטכנולוגיית הדור הבא בתחום הטלוויזיות. אחת החטיבות של החברה, Samsung Mobile Display, מחזיקה בכמעט מונופול על ייצור מסכי OLED. כרגע מסכים אלה משמשים בעיקר מכשירים ניידים, אבל להערכת רבים צפויים להפוך לסטנדרט גם בתחום הטלוויזיה.

מכירות מסכי ה-LCD רשמו ירידות מאז המחצית השניה של 2010. אנליסטים אמרו לרויטרס כי הצמיחה בתחום נמוכה וכי החברות סובלות מתחרות קשה מצד יצרניות סיניות, שמייצרות את המסכים בעלות נמוכה משמעותית מהרגיל.

סמסונג איננה החברה היחידה שחטיבת ה-LCD שלה רושמת הפסדים: המתחרה המובילה שלה, LG – גם היא, כסמסונג, חברה דרום קוריאנית – רושמת הפסדים בתחום זה חמישה רבעונים. שארפ היפנית, שדיווחה על הפסד של כ-3.7 מיליארד דולר בשנת הכספים המסתיימת במרץ, הורידה את היקף הייצור במפעל ה-LCD שלה במערב יפן לכמחצית מתפוקתו הרגילה.

ההערכות הן שכרגע סמסונג מייצרת 40% ממסכי ה-LCD שהיא מוכרת בעצמה, ואת השאר היא רוכשת מחברות אחרות, כגון שארפ ו-AU Optronics. להחלטתה של סמסונג לצאת מתחום ה-LCD, אם אכן תתקבל, צפויה להיות השפעה שלילית על החברות הללו.

תגיות