אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
המפרסמים נהרו ובאידו הסינית הכתה את התחזיות צילום: בלומברג

המפרסמים נהרו ובאידו הסינית הכתה את התחזיות

מספר המפרסמים בענקית החיפוש הסינית עלה ב-13%, והרווח הנקי ברבעון הרביעי זינק ב-77% והסתכם ב-326 מיליון דולר

17.02.2012, 10:49 | סוכנויות הידיעות

הרווח הנקי של ענקית האינטרנט הסינית באידו זינק ברבעון הרביעי של שנת 2011 ב-77% לעומת התקופה המקבילה אשתקד והגיע ל-2.05 מיליארד יואן (326.3 מיליון דולר).

בהתאם לחישוב הנהוג בארה"ב, הרווח הנקי של באידו הגיע ל-95 סנט למניה, מעל תחזיות האנליסטים שציפו כי יעמוד על 90 סנט בלבד. הכנסות החברה טיפסו ב-82% והגיעו לרמה של 4.47 מיליארד יואן (710 מיליון דולר).

הנתח העיקרי של ההכנסה מגיעה מפרסום ומעמדו של באידו כמנוע חיפוש ממשיך להתחזק, זאת לאחר שבשנת 2010 המתחרה העיקרית שלה - חברת גוגל - פרשה מהשוק הסיני לאחר שסירבה לעמוד בדרישת הממשלה לסנן את תוצאות החיפוש.

מהדו"חות שמפרסמת היום (ו') באידו עולה שמספר המפרסמים שלה עלה ב-13% ומנהליה צופים כי במהלך השנה הקרובה מספר המפרסמים יגדל בשיעור גדול אף יותר, מאחר וחברות רבות שלא פעלו בתחום האינטרנט צפויות גם לתפוס את מקומן ברשת הבינלאומית.

הכנסות באידו פר משתמש עלו ב-62% ועל פי הערכת מנכ"ל החברה רובין לי, מדי חודש משתמשים מעל 513 מיליון בני אדם בשירותי באידו.

לדברי לי, בכוונת באידו להרחיב את מגוון השירותים של החברה ולהציע להגדיל את הפעילות בשוק הסלולר ולהיכנס לתחום הפיתוח של תכני מוזיקה ווידאו שיאפשר לה להתחרות טוב יותר בשחקנים אחרים בשוק האינטרנט.

החברה דיווחה גם שבמהלך שנת 2011 היא הגדילה את השקעותיה בתחום המחקר והפיתוח ב-85.8% והיקף ההשקעות בסיכומה של השנה עמד על 1.8 מיליארד יואן.

תגיות