אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בעקבות תלונות: תלמה קיצרה פרסומת שפגעה בילדים מאומצים צילום: shutterstock

בעקבות תלונות: תלמה קיצרה פרסומת שפגעה בילדים מאומצים

החברה נאלצה לערוך מחדש פרסומת לחטיפים בעקבות פנייה של נציב פניות הציבור ברשות השנייה ומנכ"ל המועצה לשלום הילד

19.02.2012, 16:08 | שלי פריצקר

תלמה נאלצה לקצר פרסומת לחטיפי קוקומן קוקיס ולהשמיט קטע העוסק באימוץ, זאת לאחר תלונות בעניין.

בימים האחרונים עלתה לאוויר פרסומת של חברת תלמה במסגרת קמפיין חדש לחטיפי קוקומן קוקיס בה נראית עוגית חטיף חומה הפונה לאמה העוגיה הלבנה ומבקשת שתסייע לה בעבודת השורשים. העוגיה-האם מגלה לבתה כי היא מאומצת והבת המבוהלת פותחת בחיפוש אחר שורשיה ומבקשת את עזרת הצופים לסייע לה.

זמן קצר לאחר שהפרסומת עלתה לאוויר, הגיעו ללשכת נציב פניות הציבור ברשות השנייה דוד רגב עשרות פניות של משפחות מאמצות שהזדעזעו מהפרסומת. בעקבות התלונות הרבות, בהן גם פנייה של מנכ"ל המועצה לשלום הילד, הד"ר יצחק קדמן, שתקף את הפרסומת, פנה נציב פניות הציבור באמצעות הרשות השנייה אל חברת יוניליוור בעלת המוצר והודיע לה על התלונות הרבות שהתקבלו.

"מצאתי בפרסומת חוסר רגישות כלפי ציבור המשפחות המאמצות והילדים המאומצים. מדי שנה מאומצים למעלה מ-200 תינוקות וילדים בישראל - רובם ככולם הם תינוקות רכים שנותרו ללא אב ואם. כיום שותפים הילדים המאומצים לתהליך והם יודעים כי הם מאומצים. מטבע הדברים הם מספרים על כך לחבריהם הקרובים. הפרסומת המדוברת הפכה אותם למטרה ללעג", כתב רגב לפונים בהתייחסו לפרסומת.

בעקבות הפניות ולבקשת הרשות השנייה קיצרה החברה את הפרסומת המדוברת והשמיטה את הקטע העוסק באימוץ. החברה הודיעה כי היא קשובה לציבור צרכניה וכי שינתה וקיצרה את הפרסומת. החברה הביעה התנצלות על המקרה והוסיפה כי לא הייתה לה כל כוונה לפגוע בצרכנים.

מתלמה נמסר בתגובה: "בעקבות פניות שנתקבלו, חברתנו שינתה וקיצרה באופן מיידי את סרטון הפרסומת כך שכל נושא האימוץ אינו מוזכר עוד בנוסח זה. כמו כן, דאגנו להסיר את גרסת הפרסומת מכל ערוצי האינטרנט שבאחריותנו. לא הייתה לנו כל כוונה לפגוע במי מצרכנינו, ואנו מתנצלים מעומק ליבנו אם אכן כך קרה".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות