אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי ל"כלכליסט": מחיר ומבצעים יותר חשובים מחניה וניקיון

בלעדי ל"כלכליסט": מחיר ומבצעים יותר חשובים מחניה וניקיון

המחאה לא נעלמה: 23.6% מהצרכנים הצביעו על שופרסל דיל כרשת שבה הם מבצעים את הקניות בתדירות הגבוהה ביותר. הרחק מאחור: רמי לוי (12.3%)

20.02.2012, 07:02 | אורנה יפת

עוד לפני המחאה החברתית עברו לא מעט צרכנים לרשתות השיווק המוזלות, אלא שהמחאה חידדה עוד יותר את המודעות של הצרכנים לשאלת המחירים, כך שהם מוכנים לקבל שירות פחות טוב, ובלבד שהתמורה לכספם תהיה טובה יותר. מסקר שערכה ל"כלכליסט" חברת "מוצר השנה" ושבוצע באמצעות מכון המחקר TNS, עולה כי 23.6% מהנשאלים הצביעו על שופרסל דיל כעל הרשת שבה הם מבצעים את הקניות בתדירות הגבוהה ביותר.

אחריה ברשימת הרשתות שבה הישראלים מבצעים את הקניות בתדירות הגבוהה ביותר נמצאו רמי לוי שיווק השקמה (12.3% מהנשאלים), חצי חינם (9.3%) ומגה בול (8.7%). מי שסוגרות את הרשימה מבחינת הנאמנות של הצרכנים הן הרשתות העירוניות: שופרסל שלי (6.2%) ומגה בעיר (5.8%).

 

יתרון הגודל

הפריסה הרחבה והנגישות של שופרסל, אשר הסבה בשנה האחרונה את סניפי שופרסל ביג לשופרסל דיל, פועלות לטובתה, כמו גם ההשקעה המרובה שלה בפרסום. רמי לוי, לעומתה, ממעטת לפרסם ופועלת בעיקר בפריפריה ועם מספר סניפים מצומצם יותר. בסקר השתתפו 2,003 צרכנים, המהווים מדגם ארצי ומייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל.

ההובלה של שופרסל שלי ורמי לוי מוסברת בתשובות שנתנו הצרכנים לגבי הפרמטרים החשובים להם בבחירת רשת השיווק. כ־74% מהם ציינו כי חשובה להם תמורה הוגנת בעבור הכסף; 71% ציינו בשיקולי הבחירה שלהם את קריטריון המחיר הטוב ביותר; ו־70% בחרו את רשת השיווק לפי קריטריון המבצעים הכי משתלמים.

מעניין לגלות כי פרמטרים רגשיים יותר הקשורים בטיב השירות, במראה החנות, בסדר והניקיון שלה או בשירותי החניה זכו לחשיבות שולית בעיני הצרכנים. נראה כי השיקול הכלכלי נמצא בראש סדר העדיפויות של הצרכן הישראלי כיום. "רוב עצום מבין הישראלים בוחר את רשת השיווק שלו לפי פרמטרים רציונליים הקשורים במחיר", מסביר ערן יסעור, המייצג עם אתי עמיעד את הסניף הישראלי של חברת "מוצר השנה". "אם מדובר במחירים או מבצעים".

הצלחת העוף בשקל

לשאלה מהי הרשת החדשנית ביותר התקבלו התשובות שופרסל דיל (18%), רמי לוי (17%), חצי חינם (12%), טיב טעם (8%) ומגה בול (7%). לדברי יסעור, התפיסה של שופרסל דיל כחדשנית נובעת מהפרסום הרב ומהשינויים בסניפים; רמי לוי נתפס כחדשני לנוכח הפרופיל התקשורתי הגבוה שלו הוא זוכה בעקבות יוזמות צרכניות כגון "עוף בשקל".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



6 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

6.
חצי חינם - כבר 5 שנים
אני קונה בחצי חינם כבר 5 שנים (??הזמן טס) פעם בשבוע, התחלתי כיוון שזה היה נוח גאוגרפית, לאחר מכן התחלתי לחשוד במחירים, והתחלתי לבצע קניות כל פעם ברשת אחרת (שופרסל דיל, מגה בול, רמי לוי וכו') כדי לבצע השוואות מחירים . ראיתי שבסל הקניות שלי(רק שלי הכולל ירקות ופירות) אני לא חוסך כלום ולעיתים אף משלם יותר מאשר ברשתות אחרות . הירקות אומנם יקרים ב 5-7 % מהממוצע אבל איכותם שווה זאת. לכן אני מבצע את עיקר הקניות בחצי חינם , ופעם ב3-4 חודשים מבצע קניה במקום אחר על מנת להשוות . כבר 5 שנים שהמחירים בחצי חינם לפחות זהים ולעיתים זולים מהמתחרים . ערך מוסף הוא רמת השרות בסניפים (חולון והוד השרון), הניקיון האריזה בקופות וכדומה. כמו כן אני בהחלט מיישם את כללי "ישראל יקרה לנו " . שורה תחתונה אני מגיע לסל קניות למשפחה של 4 נפשות כ 1600-2200 ש"ח בחודש כולל ירקות חומרי ניקיון ומוצרים יומיים , אני לא חושב שזה יקר מאוד. אבל צריך להשוות להמשיך להיות עם היד על הדופק.
שלומי , מרכז  |  21.02.12
4.
שופרסל דיל יקרה לנו לכן עברנו לרשת חצי חינם לפני חצי שנה
באזור התעשיה בכפר סבא שולטות הרשתות הגדולות מגה, שופרסל דיל 2 וסניף של "יש" השייך גם לשופרסל, לצידן יינות ביתן, בגלל חוסר התחרות והמחירים הגבוהים נדדנו לעיר השכנה להוד השרון לסניף חצי חינם, וגם הלכנו לפי חמשת הכללים שקבוצת "ישראל יקרה לנו" פרסמה והם: לא קונים ברשתות גדולות, לא קונים מוצרים של תאגידים גדולים, לא קונים מבצעים של כמות, לא לקנות באופן אימפולסיבי ומשווים מחירים. יחסוך בגדול בקניית מוצרי מזון (בדוק), המחאה הפכה לדרך חיים והצרכן הנבון ימשיך להדיר רגליו מהרשתות ומהיצרנים הגדולים.
רובין , כפר סבא  |  20.02.12
לכל התגובות