אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
דיסקונט מנסה לחזור לשוק ההון צילום: אוראל כהן

דיסקונט מנסה לחזור לשוק ההון

הבנק, בניהולו של ראובן שפיגל, השיק מהלך שיווקי במטרה להגדיל את ההכנסות משוק ההון בדיסקונט ב-120 מיליון שקל תוך ארבע שנים; בשלושת הרבעונים של 2011 עמדו ההכנסות על 318 מיליון שקל

20.02.2012, 18:28 | מישל אודי

 אחרי תקופה ארוכה שבה דיסקונט השתרך מאחור בשוק ההון, הבנק, בניהולו של ראובן שפיגל, החליט לשנות כיוון ולחזק את מעמדו בקרב פעילי שוק ההון. "לאחר תקופה של היעדרות מהמגרשים אנו חוזרים להיות שחקן משמעותי בשוק ההון" הצהיר היום (ב') שפיגל במסיבת עיתונאים להשקת המהלך השיווקי החדש של הבנק - דיסקונט invest. "זיהינו ש־35% מלקוחות הבנק הפעילים בשוק ההון אינם מבצעים את הפעילות שלהם בדיסקונט ואנו רוצים לשנות זאת" אמר שפיגל. המהלך ילווה בפרסומות בכיכובם של הפרזנטורים של הבנק מודי בר און וישראל קטורזה.

בנק דיסקונט מחזיק כיום בנתח של 11% מכלל ההכנסות בשוק ההון של הבנקים, נתח נמוך יחסית למשקלו של הבנק במערכת הבנקאית (16.6% לפי נכסים). שפיגל צופה כי תוך ארבע שנים, יגדלו ההכנסות משוק ההון בדיסקונט ב־120 מיליון שקל. ההכנסות בשלושת הרבעונים הראשונים של 2011 עמדו על 318 מיליון שקל, במקום הרביעי מבין חמשת הבנקים הגדולים.

המהלך הקמעונאי של דיסקונט כולל שלוש פלטפורמות: הראשונה היא השקת מערכת מסחר מתקדמת, דיסקונט טרייד, המבוססת על הפלטפורמה של חברת טרייד־וואן. התוכנה תינתן ללקוחות לא לפי היקף כספי אלא לפי כמות מינימלית של 20 פעולות בניירות ערך בחודש.

השנייה היא שדרוג האפליקציה הסלולרית בשוק ההון לבעלי כל הסמארטפונים. השלישית היא הקמת דיסקונט invest - מערך של תשעה מרכזי שירות המנהלים כספים בהיקף שבין 700 אלף שקל ל־4 מיליון שקל (לקוחות עם היקף כספי גבוה יותר מופנים לבנקאות הפרטית). המערך מעניק ללקוחותיו שירות של ייעוץ השקעות אישי עם מערך שירות הפעיל עד סגירת הבורסות, הפניה לייעוץ מס, יעוץ לכלכלת פרישה ומעניק סדנאות היכרות עם שוק ההון. כיום קיימים עשרת אלפים לקוחות במערך.

מהלך זה מצטרף לנסיונות קודמים של הבנק לחזור ולהוות גורם משמעותי יותר בשוק ההון. לפני כשנתיים הקים דיסקונט מערך ברוקראז' עם רצפה אחודה ולפני כחודשיים הקים יחידת נוסטרו.

תגיות