אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי ל"כלכליסט": המדינה תדרוש 150 מיליון שקל להארכת זיכיון נמל אילת צילום: shutterstock

בלעדי ל"כלכליסט": המדינה תדרוש 150 מיליון שקל להארכת זיכיון נמל אילת

מחיר הפתיחה להגשת הצעות להפעלת נמל אילת לאורך 15 שנה עומד על 150 מיליון שקל. הארכתו לעשור נוסף תעלה לזכיין סכום זהה

22.02.2012, 08:45 | ליאור גוטמן

המדינה תדרוש כ־150 מיליון שקל עבור הארכת הזיכיון להפעלת נמל אילת במשך 10 שנים נוספות מעבר ל־15 השנים הראשונות - כך נודע ל"כלכליסט". מחיר הפתיחה להגשת הצעות להפעלת נמל אילת ב־15 השנים הראשונות הוא 150 מיליון שקל, כך שהפעלת הנמל לאורך 25 שנה תעלה לזוכה במכרז לפחות 300 מיליון שקל.

מתוך 17 חברות ושותפויות עסקיות שניגשו למכרז להפעלת הנמל, שיצא לדרך באפריל האחרון, אתמול (ג') הודיעה המדינה שחמש חברות בלבד עלו לשלב הגמר: כיל בשליטת עידן עופר, ממן בבעלות משפחת לבנת, גדות בבעלות יוסי מימן, גולד בונד שבשותפות שלמה שלמצר ומנו ספנות. במסגרת המכרז להפרטת נמל אילת, יישארו נכסי הקרקע והמבנים שבו בידי המדינה בשל חשיבותם האסטרטגית. ההפרטה מקודמת על ידי משרדי האוצר והתחבורה, והיא מנוהלת על ידי רשות החברות הממשלתיות בראשות דורון כהן.

נמל אילת מעסיק כיום כ־130 עובדים, והוא משנע כ־6% מהיקף הסחר של מדינת ישראל. הכנסות נמל אילת במחצית הראשונה של 2011 הסתכמו בכ־56 מיליון שקל, והרווח הנקי הסתכם בכ־9 מיליון שקל. עיקר הפעילות בנמל היא פריקת מכוניות שיוצרו במזרח, כאשר המדינה הודיעה למתמודדים שפעילות זאת עשויה לעבור לנמלים אחרים (אשדוד וחיפה) מ־2016.

בשלב הבא ייבחנו ההצעות הכספיות של החברות על ידי רשות ההגבלים העסקיים, והכוונה היא להשלים את ההליך עד מאי הקרוב. "היקף הסחר עם המזרח הרחוק צפוי לגדול, ולכן הפעלה נכונה של הנמל תעצים את חשיבותו לסחר הבינלאומי של ישראל, לקידום התחרות וליצירת ערך לצרכנים", אמר דורון כהן.

תגיות