גוגל והתמ"ת רוצים שהעסקים הקטנים יעלו לרשת
יוזמה משותפת לענקית האינטרנט ולמשרד נועדה ליצור אתרים ל-20 אלף עסקים קטנים ובינוניים בישראל בשנה הקרובה. מנכ"ל גוגל ישראל, מאיר ברנד: "דמיינו שאתם הולכים ברחוב וחצי מהחנויות סגורות - זה מה שקורה היום ברחובות הדיגיטליים בארץ"
העסקים הקטנים עולים לרשת: משרד התמ"ת וגוגל ישראל השיקו יוזמה שמטרתה להעלות לרשת 20 אלף עסקים קטנים ובינוניים בתוך שנה. היוזמה, המכונה "צומחים ברשת", הוצגה היום (ד') במסיבת עיתונאים בתל אביב. למהלך שותפים גופים נוספים כמו דואר ישראל, יבואנית מוצרי אפל iDigital ו-webydo.
במסגרת היוזמה יוכלו עסקים קטנים ובינוניים לפתוח אתר אינטרנט בכתובת משלהם ולתפעל אותו בחינם במשך שנה - ללא התחייבות. היוזמה פתוחה לכל בעל עסק קטן עם מספר טלפון ישראלי, דרך האתר www.AsakimOnline.co.il. בעלי עסקים שייכנסו לאתר ויירשמו ליוזמה יקבלו דומיין ושירותי אחסון בחינם למשך שנה, וכן כלים פשוטים לבניית האתר שהקימו וניהולו השוטף. אחרי שנה יעמוד מחיר השימוש בפלטפורמה על 65 שקל לחודש לאחסון, ו-80 שקל בשנה לדומיין.
בניית האתר מתבצעת באמצעות ממשק בניית אתרים חזותי ופשוט, ואינו מצריך הבנה כלשהי בתכנות. הממשק מדריך את בעל העסק בדרכי בניית האתר: בחירת תבנית, הזנת הפרטים השונים, העלאת תמונות וסמלים, עדכון התכנים ועוד.
"זה האירוע הכי מעניין לעסקים הקטנים בישראל", אמר במסיבת העיתונאים שר התמ"ת, שלום שמחון. "זו יוזמה משמעותית לא רק במישור המקומי, שתסייע לפיתוח העסקים הקטנים והכלכלה הישראלית. אני בטוח שאנחנו נכנסים לתהליך של שיתוף פעולה משמעותי בין גוגל ישראל לבין הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד התמ"ת".
4 תגובות לכתיבת תגובה