אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אנטי-נטפליקס: חברת הכבלים הגדולה בארה"ב תציע סרטים וסדרות ברשת צילום: בלומברג

אנטי-נטפליקס: חברת הכבלים הגדולה בארה"ב תציע סרטים וסדרות ברשת

אתר הסטרימינג הפופולרי נטפליקס מדאיג את ראשי קומקאסט. הפתרון: הקמת שירות מתחרה, שיהיה זמין למנויי הכבלים בלבד ויוצע בתשלום נמוך

22.02.2012, 16:55 | הראל עילם

חברת המדיה והתקשורת הגדולה בעולם, קומקאסט-NBC, מצאה את המטרה הבאה שלה – נטפליקס, המציעה את השירות הפופולרי לצפייה חוקית בסרטים וסדרות דרך הרשת. קומקאסט הכריזה היום (ד') על כוונתה להשיק מחר את Xfinity Streampix, שירות סטרימינג מתחרה שיכלול תכנים מכל חברות המדיה הגדולות - אך יהיה זמין למנויי כבלים בארה"ב בלבד.

 

השירות החדש, בדומה לנטפליקס, יציע גישה בלתי מוגבלת למאגר סרטים ותוכניות טלוויזיה תמורת תשלום חודשי. התכנים יעלו דרך אפליקציות הסלולר ואתר האינטרנט של קומאקסט, ובהמשך גם יהיה זמין דרך קונסולות משחקים.

Xfinity יעלה 5 דולר בלבד ואף יוצע בחינם לחלק מהלקוחות, לעומת דמי מנוי בסך 8 דולר לחבילת הסטרימינג של נטפליקס. הוא יציע גישה למאגר המדיה של קומאקסט-יוניברסל-NBC, דיסני-ABC, וורנר וסוני. רוב תכני הטלוויזיה הללו גם זמינים דרך הולו, המיזם המשותף של NBC, פוקס ו-ABC.

קומקאסט אינה החברה הראשונה שהשיקה שירות סטרימינג – אמזון נכנסה לתחום לפני כחצי שנה, וכך גם בלוקבסטר, שנרכשה על ידי רשת הלווין האמריקאית Dish. אבל ההכרזה המעניינת ביותר היא כוונתה של חברת הכבלים הגדולה בארצות הברית להנגיש את החבילה רק ללקוחות קיימים של חברות הכבלים. גם חברת HBO שוקלת להגביל את שירות הסטרימינג והמדיה שלה, HBO Go, למנויי הכבלים בלבד.

משיבות מלחמה

נראה כי חברות הכבלים מנסות להחזיר את השליטה בתכנים לידיהן, הקשות על לקוחותיהן "לחתוך את הכבל" ולוותר על מנויי הכבלים והלווין לטובת תכני אינטרנט בלבד. יותר ויותר אמריקאים, ומיוחד סטנדרטים צעירים, מוותרים על טלוויזיה וצורכים מדיה דרך מחשבים ניידים וטאבלטים. חמישית מכלל תעבורת האינטרנט בארה"ב מגיעה מאתרי סטרימינג.

שירות כמו Xfinity יכול לתת גישה לתכנים שכיום נטפליקס ואמזון אינן יכולות להציע, ולסייע בשימור לקוחות קומקאסט הנוכחיים. לנטפליקס מציעה כיום תכנים השייכים בין היתר לדיסני, סוני ו-NBC עצמה, אך יותר ויותר רשתות טלוויזיה, כגון Starz ו-HBO, מסרבות לחדש את החוזים שלהן מול נטפליקס - שעדיין אינה נשענת על תכנים מקוריים או בלעדיים, למרות מאמציה בתחום. טיים-וורנר וגם סוני בוחרות כיום להקים רשתות מדיה משלהן, ולהוציא סרטים חדשים דרכן - ולא דרך נטפליקס.

בעבר נראה היה כי חברות המדיה הותיקות אינן מבינות את הפוטנציאל הכלכלי הגבוה של האינטרנט ושירותי הסטרימינג, הן ומכרו את זכיונות השידור לנטפליקס תמורת סכומים שכיום נראים נמוכים מדי. אלא שכעת ניתן לראות שהחברות הבינו את הסכנה להכנסותיהן, ומתאימות את עצמן לכך.

תגיות