אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"האינטרנט הוא ברכה לתעשיית המוזיקה, ארגוני זכויות יוצרים מזיקים לנו" צילום: אי פי אי

"האינטרנט הוא ברכה לתעשיית המוזיקה, ארגוני זכויות יוצרים מזיקים לנו"

חשבתם שחברות התקליטים נגד שיתוף שירים ברשת? בכיר בסוני מיוזיק טוען: "האינטרנט יצר עבורנו אינספור הזדמנויות חדשות"

26.02.2012, 16:44 | עומר כביר

חברות התקליטים נודעו במלחמה המקיפה שהן מנהלות נגד שיתוף חופשי של שירים ברשת, ובעד הקשחת חוקי זכויות היוצרים השונים בעולם. אבל עכשיו, בצעד חריג, מצהיר אחד מבכירי תעשיית המוזיקה העולמית ש"האינטרנט הוא ברכה לתעשיית המוזיקה".

לדברי אדגר ברגר, מנכ"ל הפעילות הבינלאומית בסוני מיוזיק, דווקא הפעילות של ארגוני זכויות יוצרים שונים, הכוללת בין היתר הסרת קליפים מוגנים מיוטיוב, גורמת לחברות המוזיקה נזק כספי של מיליוני דולרים. "אי-אפשר להאשים את האינטרנט בגרימת נזק. נהפוך הוא, הוא יצר אינספור הזדמנויות חדשות", אמר ברגר בראיון לאתר הגרמני Welt Online, שחלקים ממנו תורגמו לאנגלית באתר TorrentFreak.

כדוגמה לדבריו ציין ברגר כי הארגון הגרמני שמייצג את חברות המוזיקה, GEMA, מונע הצגת קליפים של אמני סוני מיוזיק ביוטיוב. "זה לא בגללנו", אמר ברגר במרירות בתשובה לשאלה על כך. "צריך להפנות את השאלה ל-GEMA. הם מספקים רישיונות שימוש בצורה מגבילה מאוד".

במקרה זה, כך מסתבר, המחיר שמבקש הארגון בתמורה להצגת הקליפים גבוה מדי בעבור יוטיוב, שכתוצאה מכך מוותר על הצגתם. לטענת ברגר מדיניות זו פוגעת בתעשיית ההקלטות ובהתפתחות ענף המוזיקה הדיגיטלית בגרמניה. "אנחנו רוצים לראות שירותי סטרימינג כמו Vevo וספוטיפיי בשוק הגרמני", הסביר. "ל-GEMA אסור לחסום אותם. חברות מוזיקה ואמנים מפסידים מיליונים במכירות". לפני כחודש נאלץ שירות המוסיקה גרובשארק לחסום משתמשים בגרמניה בגלל עלויות רישוי גבוהות מדי.

לטענות שמעלה ברגר יש דמיון רב למצב בישראל: גם כאן שוק המוסיקה הדיגיטלית סובל מפיגור משמעותי, כאשר אף-אחד מחנויות המוזיקה המצליחות בעולם אינה פעילה בשוק המקומי. במקום זאת, נאלצים הגולשים הישראלים להסתפק במספר מצומצם של חנויות ושירותים מקומיים, הזוכים להצלחה מוגבלת יחסית.

עם זאת, ברגר מתעלם בדבריו מההתנהלות הבעייתית של חברות התקליטים בתחום המוזיקה הדיגיטלית. לאורך שנים ניהלו החברות מלחמת חורמה במעריצים וקמפיינים משפטיים מתוקשרים נגד משתפי שירים, בעודן נכנסות לפעילות בעולם הדיגיטלי בצורה איטית ומוגבלת.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות