מחקר: האחראים לעליית מחירי השוקולד והממתקים - היצרנים
לפי ממצאי מחקר של הכנסת, העלו היצרנים את המחירים בשיעור חד בשנתיים האחרונות. גורם נוסף לעלייה: היעדר תחרות
השינוי במדד מחירי ממתקים ושוקולד לצרכן ולסיטונאים
מניתוח של המרכז עולה עוד כי מדד המחירים לצרכן עלה משנת 2005 ועד לינואר 2012 בשיעור של 18.4%, מדד מחירי השוקולד והממתקים לצרכן עלה בשיעור של 22.9% ומדד המחירים הסיטונאיים של תפוקת התעשייה ליעדים
מקומיים של שוקולד וממתקים עלה בשיעור של 26.9%. בין השנים 2010 ל-2012 חלה עלייה חדה במדד הסיטונאי - 8.4%, זאת לעומת עלייה מתונה יותר בשיעור של 2.7% במדד מחירי השוקולד והממתקים לצרכן. ניתן לסיק מכך כי המחירים שבהם נמכרו המוצרים לרשתות עלו בקצב מהיר יותר מהמחירים לצרכנים. "משנת 2010 עליית המחירים נגרמה בגין העלאת מחירים על ידי יצרני השוקולד והממתקים", נכתב.
עוד מציינים במחקר כי "גם שוק קמעונאיות המזון בישראל אינו תחרותי ומתאפיין ברמת ריכוזיות גבוהה. כך, שתי רשתות השיווק המובילות נוטלות נתח של כ-57% מסך השוק: שופרסל נוטלת כ-34.5% מהשוק ורבוע כחול נוטלת כ-22.5%. תחרותיות נמוכה בשוק זה עשויה להוביל למחירים גבוהים יותר לצרכן".
6 תגובות לכתיבת תגובה