אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
עיני איים, כץ נסוג: מחירי הטיסות לא יוזלו צילום: אסף שילה

עיני איים, כץ נסוג: מחירי הטיסות לא יוזלו

זמן קצר אחרי ההכרזה על סכסוך העבודה באל על, ארקיע וישראייר, הורה שר התחבורה לבחון מחדש את הסכם "שמיים פתוחים" שאמור להוזיל את מחירי הטיסות ולהגביר את התחרות: "יש לי אחריות להבטחת חוסנן של חברות התעופה"

27.02.2012, 17:15 | ynet

האם שר התחבורה התקפל בגלל איום השביתה? זמן קצר אחרי שההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה בחברות התעופה אל על, ארקיע וישראייר, הודיע אחר הצהריים (יום ב') שר התחבורה, ישראל כץ, כי החליט שלא לחתום על הסכם "שמיים פתוחים" השנוי במחלוקת עם האיחוד האירופי עד לבחינת השפעתו על "חוסנן של החברות הישראליות". המשמעות היא שמחירי הטיסות, שהיו אמורים לרדת בעקבות הסכם התעופה, לא יירדו.

בישיבה עם מנהלי חברות התעופה, שמע כץ את השגותיהם על ההסכם שצפוי לפגוע ברווחיהן, ואמר כי הוא מבקש לקדם את ההסכם בשביל להגביר את התחרות, להוזיל את מחירי הטיסות ולהגדיל את מספר התיירים, "לצד שמירה על חוסנן של חברות התעופה הישראליות".

"כשר תחבורה יש לי אחריות להבטחת חוסנן של חברות התעופה הישראליות", אמר כץ, "כך נהגתי בהחלטה לאשר לחברת אל על לבצע טיסות סדירות לאילת לצד חברות ארקיע וישראייר וכך אני מתכוון לנהוג גם בסוגיית השמיים הפתוחים". 

שר התחבורה הוסיף בישיבה כי בטרם חתימת ההסדר יש להסדיר בהליך פנימי את ביטול ההסדרים המפלים לרעה את חברות התעופה הישראליות, במטרה לאפשר להן להתחרות בתנאים שווים לאלה של החברות האירופיות. כץ הוסיף כי אם יושגו הבנות, יובאו הסיכומים בפניו כדי שיוכל לבחון אם ניתן לחתום על הסכם השמיים הפתוחים מבלי לפגוע בחוסנן ויכולת תפקודן של חברות התעופה הישראליות.  

"ההסכם יובילי לפיטורי אלפי עובדים"

 

בהסתדרות מחו על הכוונה לחתום על ההסכם ללא משא ומתן עם העובדים, והכריזו מהשלכותיו על 7,000 העובדים בחברות התעופה ועל 25 אלף נושאי המשרות הנתמכות באופן ישיר על-ידי הסקטור. לטענת ארגון העובדיפ, ההסכם "פותח את השמיים בין המתחרים שהן חברות אירופיות, תוך הצבת החברות הישראליות במצב נחיתות".

"הכרזנו על סכסוך עבודה על מנת ללכת למהלכים שיגרמו לממשלת ישראל להבין שההסכם במתכונתו הנוכחית יביא לפגיעה בלתי הפיכה בענף התעופה האזרחית בישראל ותגרום לפיטורי אלפי עובדים", אמר ל-ynet יו"ר ועד עובדי אל על, אשר אדרי.

הישראלי לא יוכל להתמודד באופן שיוויוני והוגן מול חברות התעופה הזרות שיהפכו בעתיד למונופול דורסני עם 3,000 מטוסים מול 45 מטוסים שלנו. אנחנו לא מתנגדים להסכם ולתחרות, אלא רק מבקשים שהדברים יהיו מושתתים על כללי משחק הוגנים מול האירופים". 

תגיות

16 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

13.
המחוייבות של השר היא קודם כל לאזרחים ולא לשום חברה פרטית
עם כל הכבוד.., אולי צריך להכניס שינויים והגבלות בהסכם, אבל מכאן ועד לביטול המרחק רב מאוד. מי שנפגע בסופו של יום מתבוסתנות של שר תחבורה בישראל הוא קודם כל האזרח הקטן שמקבל חברות תעופה דמיקולו עם צי מטוסים שמעלה חלודה, שדה תעופה שבדרך נס מצליח למנוע תאונות אוויריות, מערכת רכבות שבין שביתה לשביתה אינה עומדת בסטנדרט מספק, רכבת תחתית שמתוכננת כבר עשרות שנים, ורכבת שתגיע לאילת ב 2035, על צי אוניות הנוסעים של ישראל בוודאי לא שמעתם, ובצדק, זה אמצעי התחבורה הכי לא מפותח בישראל, מתי עגנה בישראל ספינת קרוז אמיתית בליגה בינלאומית?.. בקיצור...שרי התחבורה לדורותיהם דואגים לועדי העובדים והאזרחים אוכלים אותה.
האזרח הקטנטן  |  27.02.12
12.
כל הכבוד לשר התחבורה
חבל שאיש מהמגיבים עד כה לא באמת יודע על איזה הסכם עמד מנהל רשות התעופה האזרחית לחתום. התעופה הישראלית עמדה לפני חיסול מוחלט. כל חברת תעופה אירופאית היתה יכולה לטוס לישראל מכל יעד ולחזור לכל יעד ללא שום מגבלה. במצב שבו חברות תעופה ישראליות מחויבות בביטחון ישראלי ומחויבות גם לבצע אחזקה רק במפעלי אחזקה ישראליים הופכים את התחרות ללא הוגנת. חברות תעופה ישראליות מחוייבות גם להחזיר לנוסע שרוצה לבטל טיסה את הכסף. האם חברות ה low cost מסכימות להחזיר את הכסף? אני לא בטוח. ישנם מעט מאוד אנשים שזוכרים שפעם בעבר הרחוק היתה בישראל תנועת נוסעים באוניות נוסעים ישראליות. כך, היינו עלולים להגיע למצב שבעוד כמה שנים לא יהיה מי שיזכור שמטוסים ישראליים הטיסו נוסעים. כל הכבוד לשר שתפס את העניין בזמן ועצר את רשות התעופה האזרחית מחתימה על ההסכם המסוכן הזה.
אבי רותם , השרון  |  27.02.12
לכל התגובות