אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מי עושה כסף מהציוצים שלכם?

מי עושה כסף מהציוצים שלכם?

טוויטר העניקה לחברה בריטית גישה לציוצים שפורסמו בשנתיים האחרונות, על מנת לשפר את הפרסום ברשת החברתית. המהלך סופג ביקורת רבה מצד ארגונים להגנה על פרטיות גולשים

29.02.2012, 16:29 | עומר כביר
ציוצים למכירה: הרשת החברתית טוויטר העניקה לחברה בריטית בשם Datasift גישה לכל הציוצים שנוצרו בשירות מאז ינואר 2010. המהלך, שמספק לחברה גישה למידע אישי נרחב, כולל נתוני מיקום של משתמשים (אם אלו צירפו את מיקומם לציוץ), סופג ביקורת רבה מצד ארגוני הגנת פרטיות.

אף על פי שמרבית הציוצים בטוויטר הינם גלויים לכל המשתמשים בשירות, קשה מאוד לגולש מהשורה לאתר ציוצים בני יותר משבוע – שכן אלו אינם מופיעים במנוע החיפוש של האתר. ואולם טוויטר, כמובן, שומר את מאות מיליוני הציוצים שעוברים בה גם אם אלו אינם גלויים ישירות לציבור.

כעת, כחלק מתוכנית עסקית ליצור הכנסות מהשירות, נמכרה הגישה לציוצים אלו לחברה הבריטית, שלא מסתירה את העובדה שבכוונתה להשתמש במידע כדי לסייע לחברות מסחריות לפתח קמפייניי פרסום ממוקדים ומותאמים אישית.

לפי דיווח של "הדיילי מירור", Datasift מתכוונת לגבות מחברות שיעבדו איתה 10,000 ליש"ט (כ-60 אלף שקל) בחודש על מנת לנתח ציוצים הנוגעים למוצריהן. לדבריה, ברשימת ההמתנה שלה נמצאים כבר כאלף לקוחות שמעוניינים להיעזר בציוצים.

ארגונים להגנה על הפרטיות ברשת בממלכה המאוחדת, כצפוי, מאוד לא מרוצים מהמהלך. "אנשים אולי חושבים שציוצים הם רכושים האישי, אבל העסקה הזו מבהירה שלא זה המצב", אמר ניק פיקלס, מנהל ארגון Big Brother Watch, לכתבת "המירור". "הפוסטים האישיים שלנו במדיה חברתית הם דרך נוספת ליצור פרסומות ממוקדות יותר, וזו תעשייה רווחית מאוד. זה ברור שאם את לא משלמת על השירות, את לא הלקוחה - את המוצר".

כאס חוסיין (Hosein) מהארגון Privacy International, הוסיף: "אנשים מאמינים שהציוצים שלהם נעלמים במהירות. העובדה שניתן לסרוק שנתיים של ציוצים, לדלות מהם מידע ולהגיע ל'תובנות' שנמכרות לעסקים היא שינוי רדיקלי לרעה". ב-Datasift דחו את הטענות ואמרו שהגולשים אינם צריכים להיות מופתעים מכך שהציוצים שלהם מאורכבים. "טוויטר תמיד פעלה כרשה חברתית ציבורית", אמר לעיתון נציג החברה, טים בארקר.

תגיות