אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

"2012 תהיה אחת השנים האתגריות בשוק הרכב"

מנכ"ל קרסו מוטורס מאמין שהשוק בישראל עומד בפני שינויים רבים, ומקווה להגדיל את נתח השוק

29.02.2012, 23:12 | אסף גילעם

לקראת כנס ת"א־100 של "כלכליסט" ואקסלנס פנינו למנכ"לים בולטים בחברות המדד כדי לקבל הצצה קטנה לשנים הקרובות, בהם גם איציק וייץ, מנכ"ל חברת קרסו מוטורס.

משפחת קרסו החלה ביבוא רכבים עוד ב־1933. כיום קרסו מוטורס מייבאת רכבים מתוצרת רנו הצרפתית וניסאן היפנית, בבד בבד עם פעילות ליסינג צומחת. וייץ ליווה את הפיכתה של קרסו מוטורס לציבורית במהלך השנה שעברה. המהלך סימן את הפרדתה של פעילות הרכב מקבוצת קרסו (המחזיקה בפעילות נדל"ן פרטית ענפה).

קרסו מוטורס הצליחה במהלך השנה האחרונה לראות את נתח השוק שלה גדל ואת השורה התחתונה צומחת, ולחלק דיבידנד בפעם הראשונה לבעלי מניותיה עם השלמת ההנפקה, כשדיבידנד נוסף חולק בסוף 2011.

מדד ת"א־100 חוגג 20 שנה. איפה תהיה קרסו מוטורס בעוד 20 שנה מהיום?

"קרסו מוטורס קיימת 80 שנה. אני מעריך שבעוד 20 שנה קרסו תמשיך להיות גורם מרכזי במשק הישראלי, יחד עם הקבוצה כולה".

איפה תהיה אתה בעוד 20 שנה מהיום?

"קודם כל, אני חולם להיות בריא. כל חיי הבוגרים היית שותף לעשייה כלכלית מהותית, ואני מאחל לעצמי להמשיך להיות שותף בפעילות כלכלית ואסטרטגית של הקבוצה".

איך לדעתך הולכת להיות שנת 2012 בענף שבו אתה פועל?

"אני חושב - ואני הרבה שנים בענף הרכב - שזו בהחלט אחת השנים האתגריות לשוק הרכב. אני צופה ששוק הרכב יעבור השנה הרבה מאוד שינויים, חלקם נובע מהרגולציה, חלקם נובע מפעילות הרכב בעולם, דוגמת תחום הרכבים החשמליים. אני צופה ששוק הרכב בישראל ימשיך לשמור על קצב מכירות של יותר מ־200 אלף מכוניות.

"בקשר לקרסו מוטורס, אני צופה שמעמדנו ילך ויתחזק. בשנים האחרונות, ובמיוחד לאחר ההנפקה, הגדלנו את נתח השוק ל־8.5%, ואנחנו מתעתדים גם לעשות את זה בשנה הקרובה".

תגיות